Nieuwe Denon modellen 8K en Dirac Live

Gestart door CBdicX, september 24, 2022, 09:18:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

CBdicX

Nieuwe Denon modellen, 8K (lekker belangrijk  :wink: ) en Dirac Live update.
Er wordt gesproken van een update en niet upgrade wat geld zou kosten.
Ben benieuwd of het inderdaad geheel in de prijs zit.
Wel dan weer iets, net zoals Auro3D, wil je het niet en vind je Audyssey voldoende, betaal je er wel voor.......

Dirac heeft wel een behoorlijke "leer curve" dus het is niet 1 druk op de knop en klaar.
Denk als er (te) weinig tijd ingestopt wordt, je beter voor Audyssey kunt kiezen ipv een foutieve/te haastige Dirac setup.
Ook zijn er verschillende uitvoeringen van Dirac, ben benieuwd waar D&M voor kozen hebben.

Zie wel een werkelijk schokkende prijs verhoging voor de X4800H vergeleken met de huidige X4700H.
Verschil nu is maar liefst 1000 euro !!
Daarvoor krijg je zoals het er nu uitziet 8K, 4 onafhangkelijke subwoofers uitgangen, en dan Dirac, verder lijkt de 4800 het zelfde met een ander prijskaartje.
X3800H gaat 1700 euro kosten, is nu voor de X3700H rond de 1100 euro.
Prijsverhogingen van 50% en meer voor alle nieuwe modellen.  :no:
(PFAS, CO2, Stikstof, Ukraine, zure regen, gat in de Ozon, Chip tekort, personeel tekort, noem maar op, en oja, de aandeel houders van de overname partij)

Helaas geen meldingen van DTSX Pro of de nieuwe Dolby DSU upmixer met 3 lagen ipv 2 nu, en hopenlijk een aanpassing voor het doorsijpelen van het Center kanaal in de Front L/R speakers wat wel van belang is voor iedereen  :no:

Maar die prijsverhogingen, ik sla even een rondje over.
Nu wel het moment de ogen open te houden, de huidige modellen gaan in de uitverkoop  :-D

https://fwd.nl/audio/denon-breidt-assortiment-uit-met-nieuwe-8k-av-receivers/

Marvin

Met zulke prijzen ben ik blij dat ik nog een 4700 voor, ik dacht, €1100,00 heb kunnen kopen.
Hoop er nog lang mee te mogen doen.

CBdicX

#2
Citaat van: marvin op september 24, 2022, 10:50:45
Met zulke prijzen ben ik blij dat ik nog een 4700 voor, ik dacht, €1100,00 heb kunnen kopen.
Hoop er nog lang mee te mogen doen.

Ik denk er net zo over, ook hier de 4700 en die voldoet uitstekend.
Hopelijk krijgt deze serie ook nog de DSU 3 update, zou wel fijn zijn, maar denk het niet.

Voor er iets "nieuws" komt, zoals vloerspeakers (7.2.4.4) dus geluid op vloer nivo wat de nog enige open optie is, zijn wij wel weer een paar jaar verder.
Kunnen die schuine Atmos speakers ook gebruikt worden voor de vloer, omhoog gericht  :yes:
Ik zou het DOWNmos of FULLmos noemen :-D

Dingen zoals gekraak van houtenvloeren, grindpaden, water geluid, loop en rij geluiden ect zou wel wat zijn lijkt mij.
Zou meer gebruikt kunnen worden dat het huidige Atmos, boven gebeurd er op Aarde bitter weinig.
Dat Fullmos zou nu al gedaan kunnen worden door die nieuwe 15 kanaal receivers.