G9 peakers

Gestart door Amike, juli 05, 2022, 22:58:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Amike

Wie kent de G9 speakers van Marantz,zijn zeer groot,wegen rond de 70 kilo,2subs,4 mids,2 hoog,ik heb ze al 35 jaar maar heb nooit enige info gevonden,ze zijn made in Amerika,meer weet ik niet,ik wil ze verzagen en aan passen aan de nieuwe norm,dus ik vraag me af of ik een liefhebber moet zoeken of dat ik de zaag er in gaat zetten om andere speakers er in te passen,,wat moet ik doen en/zal ik doen.

Audiophylia Nervosa

#1
Plaats eens één of meerdere foto's van jouw set, op basis daarvan kan ik bepalen of ik interesse heb of niet.

Ik heb ze al gevonden.

Het zal zeer waarschijnlijk gaan om de Marantz Imperial 9 of ook wel genoemd de Marantz 9 G.

Groeten,
Marcel
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

Audiophylia Nervosa

Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

Hoewie Loewie

Citaat van: Amike op juli 05, 2022, 22:58:02
Wie kent de G9 speakers van Marantz.
ik wil ze verzagen en aan passen aan de nieuwe norm
Verzagen? :? Wat ben je precies van plan?

Receiver 2216 1515 - Tuner 2050 ST-50 - Deck 5010 SD1015
Setups: PM-KI Pearl Lite-PM6005-CD5005 / PM5004-CD5004-ST6003 / SR5023-CD5003
Heul veul Superscope Website: www.superscopeaudio.nl

NB

Als ze nog mooi & origineel zijn zou ik er niet aan gaan zagen.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

Audiophylia Nervosa

Ik zou ze ook zo laten.

Als er JBL of Kenrick op zou staan, zou je er een gods vermogen voor neer moeten leggen.

NIET verzagen!
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

Amike

Ja dat zijn ze,ik heb of ben ze nog nooit tegen gekomen sinds ik ze bezit,heb ze al een jaar of 35,ooit de originele subs vervangen omdat de speakers aan het vergaan waren,tot mijn spijt heb ik ze toen weggegooid,mid en hoog zijn nog de originele,en ja de kappen waren van een spul wat in verloop van de tijd uit zichzelf op gingen lossen dus zelf een strakke voorkant voor gemaakt,ze doen het nog wel maar het geluid is niet meer van deze tijd,dus ik wil ze verzagen om betere speakers er in te stoppen ,heb er ooit nog wel een extra scheidingsfilter voor gevonden,ik wil ze dus verzagen omdat de klankkast super mooi en vol en warm klinken,vooral de bass,en ooit en dolle bui gehad en begonnen met ze piano zwart te spuiten maar nooit afgemaakt.

Wat bedoel je met als die andere merken erin zaten of bedoel je een samen werking op die g9 met JBL??

Audiophylia Nervosa

#7
Wat ik bedoel met die andere merken zoals JBL en Kenrick is het feit dat zulke grote speakers met in dat ontwerp van die merken veel geld kosten of opleveren.

Google maar eens op Kenrick loudspeakers, dan snap je wat ik bedoel.

Ik zou jouw speakers zoveel mogelijk bij het origineel houden, ondanks het feit dat jij er al andere woofers in hebt gemonteerd, zou ik niet verder afwijken van het origineel.

Wat je nog wel kan doen is het filter een upgrade geven met betere (wel dezelfde waarden) onderdelen opnieuw opbouwen.

Jammer dat jij de originele woofers niet meer hebt want ik denk dat met alleen het vervangen van de rubber/foam rand het probleem weer was verholpen.

Kijk hier maar eens wat je allemaal kunt doen;

https://www.audiokarma.org/forums/index.php?threads/to-dye-or-not-to-dye-imperial-9-restoration.204053/



Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

Audiophylia Nervosa

Is dit topic nu klaar????????
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.