Dynaudio emit 50

Gestart door metalfreak, oktober 09, 2021, 15:55:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

metalfreak

Heeft iemand deze speakers al gehoord?  Kan zo nergens een dealer vinden die ze heeft staan, zeker niet in mijn omgeving.
Ik luister veel jaren 80 en symfonisch metal en dit klinkt voor mij op meeste speakers te bright en schrill. En dynaudio heeft toch een goede naam met haar soft dome tweeters.

JohnWx

Ze staan Groningen Tilburg Hoorn Leidschendam

Je zal zelf moeten ervaren wat je mooi vind in jouw omgeving 
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

metalfreak

Ja, natuurlijk. Was alleen benieuwd of iemand ze al gehoord had. Voor mijn oren klinken meeste speakers gewoon te fel, te bright en kan er niet lekker naar luisteren. Irriteert. Zo heb ik ook de acoustic energy 520 gehoord. Wat een schreeuwerige speaker met ook dat opgeklopte hoog. Overigens ook te zien aan een diagram in een duits audiotijdschrift. Lijkt in eerste instantie allemaal indrukwekkend, maar al heel snel komt de irritatie. Zelfde voor B&W, Kef, Monitor Audio, Wharfedale Evo etc.
En zodoende kom ik op dynaudio terecht. Enige waar ik mij beetje zorgen over maakt of het niet te saai zal klinken met een misschien wat slome bass. Maar je kunt niet alles hebben. En ik heb niets aan een snelle, dynamische speaker waar ik gewoon niet naar kan luisteren.

JohnWx

Citaat van: metalfreak op oktober 10, 2021, 16:49:53
Ja, natuurlijk. Was alleen benieuwd of iemand ze al gehoord had. Voor mijn oren klinken meeste speakers gewoon te fel, te bright en kan er niet lekker naar luisteren. Irriteert. Zo heb ik ook de acoustic energy 520 gehoord. Wat een schreeuwerige speaker met ook dat opgeklopte hoog. Overigens ook te zien aan een diagram in een duits audiotijdschrift. Lijkt in eerste instantie allemaal indrukwekkend, maar al heel snel komt de irritatie. Zelfde voor B&W, Kef, Monitor Audio, Wharfedale Evo etc.
En zodoende kom ik op dynaudio terecht. Enige waar ik mij beetje zorgen over maakt of het niet te saai zal klinken met een misschien wat slome bass. Maar je kunt niet alles hebben. En ik heb niets aan een snelle, dynamische speaker waar ik gewoon niet naar kan luisteren.

Daar hebben ze een equalizer voor uitgevonden
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Marantz 81

#4
Dynaudio is een neutrale speaker, wat inhoud de opname weergeven zoals die opgenomen is.

De acoustiek van de ruimte waarin je luistert beinvloed het geluid ook, dus de speaker opstelling is van invloed op de kwaliteit en in welke frequentie gebied de tonen versterk of geabsorbeerd worden door je ruimte.

Om snel volume variatie en de dynamiek van de opname te kunne weergeven, is een goede versterker die snel stroom kan leveren nodig.

Ik heb 8 jaar Dynaudio Focus 220 gehad, en nu 1 jaar Dynaudio Excite X38.
Dit zijn hele verschillende speakers maar bij beiden het ik ze beluisterd op instap stereo apparaatuur  ( Versterker en CD speler Marantz 7000 serie ) en op Marantz Premium apparatuur 15 serie Versterker en CD speler, en het verschil is enorm groot in dynamiek kracht openheid en 3 demonsionaal stereo geluid, hoe details hoorbaar zijn, wat op de voor en achtergrond aanwezig is kwa instrumenten en stemmen

Hoe groter de drivers in de speaker en hoe groter de klankkast van de speaker is, des te meer SPL kan deze leveren, maar het gaat om de totale afstemming van het geheel.
Dynaudio is geen makkelijke speaker om het beste eruit te halen moet je echt je best doen

KayaRahnee

#5
Citaat van: metalfreak op oktober 10, 2021, 16:49:53
Zo heb ik ook de acoustic energy 520 gehoord. Wat een schreeuwerige speaker met ook dat opgeklopte hoog.

Schreeuwerig herken ik hier niet echt, wel een geluid dat "aanwezig" is in de kamer, klanken komen los van de speaker. Het is misschien dat wat je heb gehoord/bedoeld.
En, zoals Marantz 81 opmerkt ...
Ik citeer Marantz 81:
De akoestiek van de ruimte waarin je luistert beinvloed het geluid ook, dus de speaker opstelling is van invloed op de kwaliteit en in welke frequentie gebied de tonen versterk of geabsorbeerd worden door je ruimte.

Ik volg je zoektocht die nu toch al een hele tijd bezig is, met veel belangstelling. Je pakt het wel grondig aan, ik ben ontzettend benieuwd met welke speakers je uiteindelijk tevreden zal zijn.
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.