Made in China kabels en stekkers

Gestart door neoguri, januari 05, 2021, 13:40:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

The Good Son

Citaat van: Vinyl_Fuchs op januari 17, 2021, 00:58:14
Dank je, John. Maar zover was ik als volleerd internet-researcher ook al.  :wink:

Sorry voor mijn enigzins botte uitspraak: "Ik zie China als het gangreen van de wereld zoals we die nu kennen."
En alvast sorry aan het adres van mensen die met dit ziektebeeld te maken hebben (gehad).
Niet de schuld van de gewone Chinezen uiteraard, maar wel van wel van de Partij/ Chineze Elite en alle niet-Chineze multinationals die dit door de jaren heen (vanaf het einde van de Koude Oorlog) gefaciliteerd hebben tijdens het najagen van hun eigen winstbejag

En/of gefaciliteerd door ons consumptiegedrag  :wink:

Vinyl_Fuchs

Yep, daar heb je volledig gelijk in.
Het valt nog niet mee om iets te kopen zonder dat er gebruik gemaakt is/wordt van Chineze componenten, maar ik doe mijn best. Dit geldt nog sterker voor elektrische en elektronische apparatuur.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

CBdicX

#32
Het kan volgens mij 2 kanten op met "Made in China".

De goede, dus alles volgens specs van een gerenommeerde fabrikant die het goed wil hebben, of "Poorly Made in China" een fabrikant die puur voor het goedkope werk gaat en alle hoeken afsnijd.

Denk niet dat wij meer om Made in China heen kunnen, vermoed als een Mcintosh 100% in de USA gebouwd en geproduceerd zou worden, deze een dubbele prijs zal hebben.
En is het dan beter ?
Nee, niet als er in China exact volgens Mc specs geproduceerd gaat worden, en dan zijn ze nu eenmaal nog steeds vele malen goedkoper dan in de USA geproduceerd, of waar dan ook.

Neem alleen de lunch van de werknemers.
Die Yenk wil 2 Big Macs een Quaderpunder en 1 liter cola als lunch, die Chinees doet het met een bakje rijst........ :-D LOL :wink:

TurboMarco

Heb je die gifgroene Mcintosh kabels gezien?
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

CBdicX

Citaat van: TurboMarco op maart 06, 2021, 08:10:46
Heb je die gifgroene Mcintosh kabels gezien?

Zie op de Mc site alleen zwarte staan........

TurboMarco

Google dan eens op "Mcintosh kabel aliexpress"
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

CBdicX

Citaat van: TurboMarco op maart 06, 2021, 08:22:36
Google dan eens op "Mcintosh kabel aliexpress"

Tja, ik twijfel wel een beetje ........  :wink:

Die Chinezen toch, zullen ze niet blij mee zijn daar in de US.
Lego heeft ook al diversen dure rechtszaken gevoerd en is nooit echt wat geworden, Lego kopieën worden nog steeds gewoon verkocht compleet met manuals en alles erop en eraan.