3x 4 ohm speakers voor Links/Rechts

Gestart door CBdicX, februari 18, 2020, 09:26:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

CBdicX

Hallo, heeft iemand een bedrading schema hoe 3 speakers van 4 Ohm op 1 versterker kant aan te sluiten ?
Zou het beste zijn als de totale weerstand 4 Ohm blijft voor de 3 speakers, of max 8 Ohm.
Misschien iets als Parallel/Serie aansluiting ?
Ik heb er 6 in totaal, 3 voor links en 3 voor rechts.

Whisper.nl

Citaat van: CBdicX op februari 18, 2020, 09:26:25
Hallo, heeft iemand een bedrading schema hoe 3 speakers van 4 Ohm op 1 versterker kant aan te sluiten ?
Zou het beste zijn als de totale weerstand 4 Ohm blijft voor de 3 speakers, of max 8 Ohm.
Misschien iets als Parallel/Serie aansluiting ?
Ik heb er 6 in totaal, 3 voor links en 3 voor rechts.

ik ben een leek wat dat betreft.
Maar de mensen die het weten raden 8 ohm aan.

gr Hans
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

CBdicX

Citaat van: Whisper.nl op februari 18, 2020, 11:28:59
ik ben een leek wat dat betreft.
Maar de mensen die het weten raden 8 ohm aan.

gr Hans

Nou, daar gaat het niet om, de speakers zijn zelf reeds 4 ohm, zou het prettig vinden als dat gewoon zo kan blijven, maar 8 ohm (totaal voor de 3) is ook niet verkeerd.

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

CBdicX

Citaat van: TurboMarco op februari 18, 2020, 15:33:59
Om welke luidsprekers gaat het ?
Gallo Acoustics Adiva SE, dus 3x aan iedere kant, heb reeds een standaard waar de Adiva's op gemonteerd zitten.
Fijne speaker trouwens, ziet er prachtig uit en "klinkt als een klok", beetje ondergewaardeerd merk in de EU.

TurboMarco

#5
Is een breedband speaker toch ,of zit daar wel een filter in ?

edit : geen filter .