kimber kable

Gestart door thom, januari 05, 2008, 15:01:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

thom

Citaat van: mahansz op januari 05, 2008, 16:06:59
nog even qua vermogen uitgeven aan bekabeling: geloof me, sommige mensen kunnen hier echt een ongelovelijk bedrag aan uitgeven, ik kan het weten! Laatst is er bij m'n werk voor €15000 aan kabels voor één set verkocht.... (ja je leest het goed, €15.000,- )  :-o :-o :-o
ben al blij als ik in de aankomde 15 jaar voor zoon bedrag een set heb staan :-P

Citaat van: mahansz op januari 05, 2008, 16:12:26
'k heb ze nog maar net, maar het klinkt inderdaad wel warm, zonder wollig te worden. Past wel een beetje bij de marantz-sound. En die WBT pluggen zien er wel vet uit (ook al prop je ze achter je set....)

ik von de kabel's er ook mooi uitzien clown1 daardoor ben ik eens wat verder gaan zoeken en bleken ze ook nog goed te zijn pompom. maar oke howu wel van een beetje warme klank das mooi dan


maarjha eerst effe de 240 naar docter willie toe :-D

Maurice

Citaat van: mahansz op januari 05, 2008, 15:58:38
tja, er blijft natuurlijk altijd een tweestrijd tussen kabel 'believers' en 'haters', da's zo klaar als een klontje.
Die tweestrijd is hier in dit topic nog niet geweest  nonono

Ben zelf een believer (raar woord, aangezien ik het niet geloof maar wel hoor). Het liefst zou ik nog een paar Siltech interlinks erbij willen hebben, aangezien deze in mijn set erg goed klinken, maar ja dat geld he!
Verder heb ik ook gemerkt dat ik met zelfbouw van €45 minimaal net zo goed klinkende kabels kan maken als fabriekskabels van €150. Dan is mijn keuze iig snel gemaakt!
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

thom

Citaat van: Maurice op januari 05, 2008, 16:26:01
Die tweestrijd is hier in dit topic nog niet geweest  nonono

Ben zelf een believer (raar woord, aangezien ik het niet geloof maar wel hoor). Het liefst zou ik nog een paar Siltech interlinks erbij willen hebben, aangezien deze in mijn set erg goed klinken, maar ja dat geld he!
Verder heb ik ook gemerkt dat ik met zelfbouw van €45 minimaal net zo goed klinkende kabels kan maken als fabriekskabels van €150. Dan is mijn keuze iig snel gemaakt!
daar heb je zeker gelijk in, me zelfbouw kabels spelen me vdh kabels er maggelijk uit. maarja je hebt ook wel minder keus natuurlijk, ik vin ze wel mooi helder klinken maar niet echt warm, en laat ik daar nu net van houden. dus eerst een een paar kimber kabels kopen en als het bevalt(denk het wel) dan verder gaan en anders weer verkopen ofzo.

maar ga ervan uit dat ze goed zullen klinken

mahansz

Citaat van: Maurice op januari 05, 2008, 16:26:01
Die tweestrijd is hier in dit topic nog niet geweest  nonono

klopt, ik doelde meer op de eeuwenoude tweestrijd op elk willekeurig hifi-forum. De een wijst heel hard naar www.breem.nl, de ander zweert weer bij nordost kabels van honderden euro's...
Eigenaar Het Nieuwe audio - beeld & geluid integratie oplossingen

mars

Citaat van: mahansz op januari 05, 2008, 16:06:59
nog even qua vermogen uitgeven aan bekabeling: geloof me, sommige mensen kunnen hier echt een ongelovelijk bedrag aan uitgeven, ik kan het weten! Laatst is er bij m'n werk voor €15000 aan kabels voor één set verkocht.... (ja je leest het goed, €15.000,- )  :-o :-o :-o

tara labs toevallig?

grtz mars
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

Maurice

Citaat van: mahansz op januari 05, 2008, 16:35:21
klopt, ik doelde meer op de eeuwenoude tweestrijd op elk willekeurig hifi-forum. De een wijst heel hard naar www.breem.nl, de ander zweert weer bij nordost kabels van honderden euro's...
jep, discussie komt mij heeeeel bekend voor  :-D
Ik vind eigenlijk ook dat iedereen beide kanten van het verhaal moet kennen, zodat iedereen gedwongen wordt om gehoormatig een eigen oordeel te vormen!
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

mahansz

Citaat van: mars op januari 05, 2008, 18:48:43
tara labs toevallig?

grtz mars

Nordost welteverstaan...  :yes:
Eigenaar Het Nieuwe audio - beeld & geluid integratie oplossingen

mahansz

Citaat van: Maurice op januari 05, 2008, 23:28:26
jep, discussie komt mij heeeeel bekend voor  :-D
Ik vind eigenlijk ook dat iedereen beide kanten van het verhaal moet kennen, zodat iedereen gedwongen wordt om gehoormatig een eigen oordeel te vormen!

helemaal mee eens, need I say more....... notworthy
Eigenaar Het Nieuwe audio - beeld & geluid integratie oplossingen

SoundZ

De grootste fabrikant is Belden (USA) www.belden.com.au/content.cfm?infopageID=106, die een aantal concurrende producenten heeft opgekocht.

Dan heb je Tasker uit Italië www.tasker.it

En er is nog een vrij bekende uit Japan, waar ik even niet op kan komen.


mars

Citaat van: mahansz op januari 05, 2008, 23:49:28
Nordost welteverstaan...  :yes:

o ja da's waar die hebben ook van die heeeeeeeeeeeele dure touwtjes :wink:  , maar wel mooi notworthy

grtz mars
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

gerard

Die "nordost touwtjes" heb ik ook tussen mijn receiver en dvd/sacd speler, alleen 1 setje analoog.
Eerst had ik een standaard kabeltje voor analoog en een coax van oehlbach voor digitaal, er was best kwaliteits verschil te horen. Toen zelf analoge kabels gemaakt; rubber coaxkabel en vergulde stekkers gekocht bij een elektronica zaak, setje voor totaal €25,-. Dit geluid was ook wat wollig, dreunende lagetonen en ook de rest was niet super. Toen had ik ook zoiets als thom, even geen zelfbouw meer en gelijk een paar "goeie" kopen.
Mijn keus ging toen ook tussen kimber en nordost, bij toeval vond ik en paar gebruikte reddawn op internet en heb die toen gekocht voor ongeveer €170,- (nieuw bijna €300,-  :-o :-o). Wanneer ik nu de reddawn vergelijk met de digitale oehlbach hoor ik maar zeer weinig verschil in mijn set, de reddawn klinkt nèt wat sprankelender en lage tonen zijn net wat strakker maar of dat nou echt zoveel geld waard is.... Maar ja , het oog wil ook wat hè. :-D :-D :-D

Mijn vdh cs122 hybrid luidsprekerkabel heb ik vervangen door de super flatline mk2 van nordost(biwire).
Daar was een veel groter verschil te horen, beter in mijn oren, zelfs mijn vrouw vond het stukken beter klinken. pompom
alleen passen die kabels niet achter een plintje..... hihi erg hè, maar niet heus..
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

thom

ziet er wel allemaal gelikt uit

zoon speakrs kabeltje ofzo



en dan zoon interlinkie


gerard

mooie vlechtwerkjes :yes:

ziet er wel een beetje kwetsbaar uit, net als mijn nordost, maar dat zal wel meevallen. :?
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

thom

Citaat van: gerard op januari 06, 2008, 17:09:38
mooie vlechtwerkjes :yes:

ziet er wel een beetje kwetsbaar uit, net als mijn nordost, maar dat zal wel meevallen. :?
zal best wel over nagedacht zijn, denk ik

SoundZ

Ja, net als andere kabel zal het ook wel niet tegen een schaar kunnen, denk ik. :mrgreen: