Info luidsprekers

Gestart door wijnencw, december 07, 2007, 11:10:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

wijnencw

Hallo vrienden,

Ik ben op zoek naar een nieuw stel (zuil) speakers voor m'n pm7001 versterker.
Mijn budged is +/- 300 euro per stuk en wat ik zoek zijn speakers die warm klinken
en waarbij het laag en hoog goed uit de verf komen.
Op mijn zoektocht ernaar kom ik ontzettend veel merken, soorten en maten tegen
en van een aantal ervan heb ik goede reviews gelezen.

Alvorens er zelf naar te gaan luisteren zou ik graag jullie mening willen weten over
enkele speakers die ik op het oog heb.

- Wharfedale Diamond 9.6
- Infinity Beta 50
- Canton  GLE  409 ( schijnen een pracht geluid te produceren)
- Jamo S 606 (weet niet wat ik ervan moet vinden, maar je weet nooit..)
- JBL Northidge e80

Ik zou ook op marktplaats kunnen zoeken naar een goed stel duurdere speakers
voor hetzelfde budged maar wil eerst jullie mening over de eerder genoemde speakers.

                                                       Groeten, Carlos.   

Maurice

Je noemt hier een aantal luidsprekers met totaal verschillende karakteristieken, maar je geeft niet aan wat je zelf mooi vindt.

Dus mijn eerste vraag: Waar speel je nu mee, en wat wil je hieraan verbeteren?

Anders gaat iedereen favorieten roepen, maar wordt je nog niet echt verder geholpen.

Mijn persoonlijke favorieten:
1. Dali (niet in jouw lijst, maar zou ik wel meenemen!)
2. Jamo (jaja!)
3. Wharfdale
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

thom

ik heb zelf de jamo's een aantal keer gehoort, en met de prijs van hier 250,- is dat naar mijn mening de beste van het stel. door de dikke woofer aan de zijkant heb je een goed warm geluid, en ik vondt ze ook zeer helder klinken. en zoals bij elke jamo is de prijs/kwalitiet verhouding zeer goed.

erwin

Aangezien dat dit een persoonlijke voorkeurskwestie is,schiet je met reviews lezen niks op.
Je zal voor je zelf moeten uitmaken wat je wel en niet mooi vind.
Dus je zal toch echt zelf moeten gaan luisteren,(liefst in thuissituatie)en dan je keuze maken.
Veel succes,

grtz Erwin.
marantz sr 5600
marantz dv6600
marantz 250 MKI
advance acoustic mcd 203
iq7,iq3,iq6c,psw2500
interlinks van de gamma

Stadium III

Ik heb de infinity gehoord naast de JBL

Mijn mening was dat de infinity een beter hoog had

Verder heb ik zelf de E80 gehad ik als ik jou was zou ik dan gaan zoeken voor de E90
En de JBL"s hebben bass genoeg

Stadium III
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

dmeerpa

#5
Ik weet nog een demo paar Wharfedale Evolution² 30 (rosewood) staan voor 750 EUR het paar.

Wharfedale zijn speakers die warm klinken. Of de Diamond 9.6 in het laag goed in de verf gaan zetten weet ik niet. Ik had zelf de Diamonds 9.5 en heb die een half jaar geleden vervangen door de Wharfedale Opus 2. Deze speaker scoort op alle gebied veel hoger dan de 9.5, maar die kosten ook bijna 6 maal zoveel.

De Evolution² 30 is wel een klasse hoger dan de Diamonds. Is natuurlijk wel 150€ meer dan uw budget. Maar is eigenlijk een speaker van 1100 €. En zal hierdoor vermoedelijk beter scoren dan de overige spekaers in de 600€ prijsklasse.

Ik zou zeggen ga luisteren naar de verschillende merken die hier vernoemd worden. Hou er wel rekening mee dat speakers volledig anders kunnen klinken op een andere versterkers.

De 9.5 hebben bij mij thuis nooit zo goed geklonken als in de winkel. Maat thuis had ik een surround receiver van Marants, in de winkel was het een McIntosh stereo versterker.

Dus misschien uw versterker meedoen naar de winkel om te luisteren...
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25