Dure speakers, het waarom.

Gestart door xander32, januari 28, 2017, 06:37:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TurboMarco

Ik snap wel wat je bedoelt hoor ,luister maar eens naar die mixes van Patricia Barber ,de gemiddelde "audiofiel" vind deze prachtig klinken .
In feite zijn het verschrikkelijke ruk opnames  :cry:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco

Het is helaas niet anders om 1 op 1 geluid te kunnen krijgen is veel ....gruwelijk veel membraanoppervlak nodig .

Uiteraard moet daar ook wel de nodige versterker power achter zitten ,voor minder kan je echter ook heel veel plezier aan beleven  :yes:
Wil je het echte geluid horen kan je het beste heel veel concerten bezoeken .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

CBdicX

Als er iets niet realistisch is op geluid (kwaliteit) niveau is het wel een live concert. :no:

TurboMarco

#33
Citaat van: CBdicX op februari 01, 2017, 22:40:06
Als er iets niet realistisch is op geluid (kwaliteit) niveau is het wel een live concert. :no:
Lol  :schater:

Wat dan wel ? wat er in je hoofd afspeelt ?

edit: de concerten die ik bedoel vallen niet onder het genre Britney Spears hoor ,dat even ter verduidelijking .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

xander32

#34
Citaat van: TurboMarco op februari 01, 2017, 22:37:35
Het is helaas niet anders om 1 op 1 geluid te kunnen krijgen is veel ....gruwelijk veel membraanoppervlak nodig .

Uiteraard moet daar ook wel de nodige versterker power achter zitten ,voor minder kan je echter ook heel veel plezier aan beleven  :yes:
Wil je het echte geluid horen kan je het beste heel veel concerten bezoeken .


:gp:

... je loopt dan overigens wel het risico om gehoorschade op te lopen waardoor jouw dure installatie thuis ruk klinkt ... maar die kan dan de deur uit, waardoor er weer meer geld vrij komt voor the real deal (en/of gehoorbescherming dan wel gehoorapparaten).

Vinyl_Fuchs

Citaat van: TurboMarco op februari 01, 2017, 22:37:35
Het is helaas niet anders om 1 op 1 geluid te kunnen krijgen is veel ....gruwelijk veel membraanoppervlak nodig .

Uiteraard moet daar ook wel de nodige versterker power achter zitten ,voor minder kan je echter ook heel veel plezier aan beleven  :yes:
Wil je het echte geluid horen kan je het beste heel veel concerten bezoeken .
M.b.t. geluid bij poppodia/ concertgebouwen/ muziekzalen: ja. Bij festivals en stadiumconcerten is het geluid meestal niet echt geweldig.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

xander32

... maar ook dan nog 1000x meer een live geluid dan dat je thuis ooit zal bereiken  :wink:.

Citaat van: Vinyl_Fuchs op februari 02, 2017, 23:19:46
M.b.t. geluid bij poppodia/ concertgebouwen/ muziekzalen: ja. Bij festivals en stadiumconcerten is het geluid meestal niet echt geweldig.

Brutus

Citaat van: xander32 op februari 03, 2017, 07:14:23
... maar ook dan nog 1000x meer een live geluid dan dat je thuis ooit zal bereiken  :wink:.

Dit altijd keren halveert natuurlijk bij een goed opgenomen live cd  :-D
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

mountainbiker

Citaat van: Vinyl_Fuchs op februari 02, 2017, 23:19:46
M.b.t. geluid bij poppodia/ concertgebouwen/ muziekzalen: ja. Bij festivals en stadiumconcerten is het geluid meestal niet echt geweldig.
Ik ben bij dit concert geweest.Goed geluid.https://youtu.be/Pm2NBH8PFDI
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1


mountainbiker

Citaat van: xander32 op februari 03, 2017, 09:59:25
Jij hebt smaak!  :yes:
Mijn moeder heeft een jaarkaart en is slecht ter been.Daarom neem ik haar plaatst in. Dit is de kerk waar de concerten worden gehouden.https://youtu.be/RIQI-ooE_NI
http://www.blasiusdelden.nl/?mod=pagina&id=18&menu=52
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

xander32

Delden; daar in het verleden nachten door gebracht aan het Twentekanaal (karperen). Daarnaast er tweemaal bij De Audiowinkel geweest voor een luistersessie. Toen was ik echter nog woonachtig in de Achterhoek en de afstand goed te overbruggen  :-).

Maus

Ik ben hier weleens in de schouwburg naar het Philharmonisch orkest geweest. Volledig onversterkt.

Maar een speaker klinkt nooit zoals een piano, gitaar of metalen bekkens. Voor de kijker links schuift de arm van de gitarist langs de kast, rechts beweegt hij met z'n vingers en in het midden speelt hij. Dat gaat niet met één microfoon over daarna 2 speakers.

Brutus

Citaat van: xander32 op februari 03, 2017, 11:06:43
Delden; daar in het verleden nachten door gebracht aan het Twentekanaal (karperen). Daarnaast er tweemaal bij De Audiowinkel geweest voor een luistersessie. Toen was ik echter nog woonachtig in de Achterhoek en de afstand goed te overbruggen  :-).

Heb ik toch nog een overeenkomst met jou, heel veel op karper gevist tot 2005.
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

Matt

Citaat van: Maus op februari 01, 2017, 22:20:15
Daar bedoel ik mee te zeggen, we kunnen speciale speakers maken die 'echt' kunnen klinken, maar zolang studio's die dus niet gebruiken... :P

ATC wordt vaak gebruikt in studio's  :yes:
#Rega Elicit-R #ATC SCM11 #Rega Apollo #Node2
#Project Debut Carbon met Ortofon OM10 #Synology DS216play

Vintage #1090 #2100L #5010B #JJ221 #B&W DM602

"Music is what feelings sound like."