de set van Nb

Gestart door Nb, oktober 23, 2016, 12:14:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

pameijer

Nou ja ze. Woon al 22 jaar in Groningen maar nog nooit van Ohm Audio gehoord! Leuk, kun je daar ook gewoon buurten?
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Frits Denon

TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

NB

Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

Emiel77

Woon in Groningen en kende ze al wel, idd zeer high end, valt buiten mn budget helaas :-D
Om nu te gaan luisteren op afspraak wetende dat je niets gaat kopen gaat me dan ook weer te ver... en wou ook nog gewoon kunnen genieten van mn eigen set zonder te weten dat ut veel beter kan ook :-D
Marantz PM8006 | Marantz ND8006
Technics SL-1210GR | Ortofon Concorde Century
Quadral Signum 70 | Quadral Qube CS10
Apple Mac mini M2 | Apple iPad Pro M1
AudioQuest DragonFly Cobalt
Sennheiser HD 660S | Sennheiser Momentum 3
LG 55" Oled C1 | Apple TV 4K

NB

Een noname coaxiaal kabeltje uit China besteld en uitgeprobeert.
Ik wilde een iets langere. Het geluid klinkt er afgeknepen en beroerd mee.
De zang klinkt alsof de zanger een wasknijper op zijn neus heeft.
Mijn oude Ixos 105 weer teruggedaan.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

JohnWx

Citaat van: NB op mei 20, 2023, 11:08:22Een noname coaxiaal kabeltje uit China besteld en uitgeprobeert.
Ik wilde een iets langere. Het geluid klinkt er afgeknepen en beroerd mee.
De zang klinkt alsof de zanger een wasknijper op zijn neus heeft.
Mijn oude Ixos 105 weer teruggedaan.

Er kan geen verschil zijn ?

Data is data is een protocol het komt aan of niet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

NB

#261
Nou, er is heel duidelijk verschil, helaas.
Ik had deze aangeschaft om wat meer te kunnen schuiven.
Was niet duur, maar toch jammer.

Toevallig heb ik dezelfde Ixos als in dit artikel:

https://alpha-audio.net/nl/achtergrond/de-invloed-van-een-coax-kabel-op-jitter-een-quick-and-dirty-test/
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

JohnWx

Citaat van: NB op mei 20, 2023, 15:57:39Nou, er is heel duidelijk verschil, helaas.
Ik had deze aangeschaft om wat meer te kunnen schuiven.
Was niet duur, maar toch jammer.

Toevallig heb ik dezelfde Ixos als in dit artikel:

https://alpha-audio.net/nl/achtergrond/de-invloed-van-een-coax-kabel-op-jitter-een-quick-and-dirty-test/


Bijzonder

De host (bron) is de master dus mag er geen verschil zijn 0 is een 0 een 1 is een 1

Maar ja die mensen bij Alpha gaan gewoon tegen de logica der wet in met ethernet kabels etc. dat er wat bijkomt in een data pakket en ze verschillen horen

Maar als jij het waarneemt
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Emiel77

#264
Voor zover mij bekend kan het bij coax op meerdere punten fout gaan:

- dikte van de kern, te dun geeft (extra) verlies van signaal (impedantie van de kabel, bij voorkeur 75 ohm als ik me niet vergis)
- matig of slecht uitgevoerde mantel, verstoringen van buitenaf
- slechte connectoren, ook weer verlies van signaal samen met verstoringen van buitenaf

Als ik moet gokken is het bij het Chineese kabeltje op alle punten fout gegaan, al was het alleen maar om lekker goedkoop te zijn.

Data is data, eens, maar een kabel en de connectoren zullen toch aan bepaalde voorwaarden moeten voldoen om de data zonder verlies en verstoringen over te kunnen brengen.
Dit geldt trouwens voor elk type bekabeling en connectoren.
Marantz PM8006 | Marantz ND8006
Technics SL-1210GR | Ortofon Concorde Century
Quadral Signum 70 | Quadral Qube CS10
Apple Mac mini M2 | Apple iPad Pro M1
AudioQuest DragonFly Cobalt
Sennheiser HD 660S | Sennheiser Momentum 3
LG 55" Oled C1 | Apple TV 4K

NB

Dat vermoed ik ook. Was voor mij het laatste Alie kabeltje.
Door die sleeve kun je het lastig inschatten.
Als iemand het tegen porto kosten wil hebben, ff mailtje sturen.

Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

JohnWx

Citaat van: Emiel77 op mei 21, 2023, 00:26:35Voor zover mij bekend kan het bij coax op meerdere punten fout gaan:

- dikte van de kern, te dun geeft (extra) verlies van signaal (impedantie van de kabel, bij voorkeur 75 ohm als ik me niet vergis)
- matig of slecht uitgevoerde mantel, verstoringen van buitenaf
- slechte connectoren, ook weer verlies van signaal samen met verstoringen van buitenaf

Als ik moet gokken is het bij het Chineese kabeltje op alle punten fout gegaan, al was het alleen maar om lekker goedkoop te zijn.

Data is data, eens, maar een kabel en de connectoren zullen toch aan bepaalde voorwaarden moeten voldoen om de data zonder verlies en verstoringen over te kunnen brengen.
Dit geldt trouwens voor elk type bekabeling en connectoren.

Geen voorkeur moet 75 ohm zijn en als het volgens de norm/standaard die we hebben afgesproken zal er geen verschil zijn
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: Emiel77 op mei 21, 2023, 00:26:35Voor zover mij bekend kan het bij coax op meerdere punten fout gaan:

- dikte van de kern, te dun geeft (extra) verlies van signaal (impedantie van de kabel, bij voorkeur 75 ohm als ik me niet vergis)
- matig of slecht uitgevoerde mantel, verstoringen van buitenaf
- slechte connectoren, ook weer verlies van signaal samen met verstoringen van buitenaf

Als ik moet gokken is het bij het Chineese kabeltje op alle punten fout gegaan, al was het alleen maar om lekker goedkoop te zijn.

Data is data, eens, maar een kabel en de connectoren zullen toch aan bepaalde voorwaarden moeten voldoen om de data zonder verlies en verstoringen over te kunnen brengen.
Dit geldt trouwens voor elk type bekabeling en connectoren.

Mantel kan niet slecht zijn en kern als het volgens de norm is gemaakt

Dan is de kabel dus niet goed


En bij data heeft de connector er niks mee te maken het data pakket komt aan of niet en er kan ook niks inkomen door dingen van buiten af is dat wel zo zijn als dat zou kunnen, dan komt het pakket data niet aan is het "corrupt"

En of je nou data vanaf je harde schijf usb of aan de andere kant van de wereld haal het zelfde data pakket klinkt allemaal het zelfde
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

NB

#268
Citaat van: JohnDavids op mei 21, 2023, 12:13:12Mantel kan niet slecht zijn en kern als het volgens de norm is gemaakt

Dan is de kabel dus niet goed


En bij data heeft de connector er niks mee te maken het data pakket komt aan of niet en er kan ook niks inkomen door dingen van buiten af is dat wel zo zijn als dat zou kunnen, dan komt het pakket data niet aan is het "corrupt"

En of je nou data vanaf je harde schijf usb of aan de andere kant van de wereld haal het zelfde data pakket klinkt allemaal het zelfde
Bij mijn audio schoonzoon ook getest vandaag. Is op een of andere manier gewoon een kudtkabel.
Is niet goed!
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

JohnWx

Citaat van: NB op mei 21, 2023, 19:27:08Bij mijn audio schoonzoon ook getest vandaag. Is op een of andere manier gewoon een kudtkabel.
Is niet goed!


Dan is de kabel niet volgens de norm maar een 1 blijft een 1 een 0 een 0 en maakt er geen eigen dingen bij een kabel maar dan is de kabel wel heel slecht

Je kan ook gewoon een interlink pakken doet het ook maar goed ?
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.