Audiovector K3 #gekocht#

Gestart door Wintertje, maart 06, 2016, 11:29:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wintertje

Ik heb gisteren De Audiovector K3 super gekocht :wink:
Veel speaker voor een redelijke prijs. Wat mij vooral opvalt is het ruime stereobeeld. Speelt allemaal erg makkelijk. Meer dan voldoende laag ook trouwens, ondanks de 13 cm woofertjes. Blij!


Is er hier iemand bekend met de luidsprekers van Audiovector? Ik ben geïnteresseerd in de K3.
http://www.audiovector.com/floorstanders/2013-03-27-10-37-48/ki-3

Deze luidsprekers wil ik gaan gebruiken met mijn Denon PMA1500AE.
Heb ze bij HansAudio in Hoorn beluisterd op een Vincent versterker. Ik vond het een neutrale luidspreker met
veel 'ruimte'. Een voorwaarde is dat er geen basspoort aan de achterkant aanwezig is, zodat ik de luidsprekers wat makkelijker kan plaatsen. Ik zoek een luidspreker die niet vermoeiend klinkt. 

xander32

Als je zelf de K3`s al goed vind klinken, dan doet er toch niet meer toe wat een ander er van vindt?
Of ben je op zoek naar alternatieven welke je ook nog zelf wil gaan beluisteren¿

Citaat van: Wintertje op maart 06, 2016, 11:29:52
Is er hier iemand bekend met de luidsprekers van Audiovector? Ik ben geïnteresseerd in de K3.
http://www.audiovector.com/floorstanders/2013-03-27-10-37-48/ki-3

Deze luidsprekers wil ik gaan gebruiken met mijn Denon PMA1500AE.
Heb ze bij HansAudio in Hoorn beluisterd op een Vincent versterker. Ik vond het een neutrale luidspreker met
veel 'ruimte'. Een voorwaarde is dat er geen basspoort aan de achterkant aanwezig is, zodat ik de luidsprekers wat makkelijker kan plaatsen. Ik zoek een luidspreker die niet vermoeiend klinkt.

Wintertje

Citaat van: xander32 op maart 06, 2016, 11:33:13
Als je zelf de K3`s al goed vind klinken, dan doet er toch niet meer toe wat een ander er van vindt?
Of ben je op zoek naar alternatieven welke je ook nog zelf wil gaan beluisteren¿

Klopt, ik ben op zoek naar alternatieven, die aan mijn eisen voldoen.

Rob46

Is heel persoonlijk. Gewoon kijken wat in jouw budget past en gaan vergelijken. Thuis luisteren als je denkt een goed klinkende speaker te hebben gehoord.......

xander32

Citaat van: Rob46 op maart 06, 2016, 11:47:29
Is heel persoonlijk. Gewoon kijken wat in jouw budget past en gaan vergelijken. Thuis luisteren als je denkt een goed klinkende speaker te hebben gehoord.......

:gp:

TurboMarco

Citaat van: Wintertje op maart 06, 2016, 11:29:52
Is er hier iemand bekend met de luidsprekers van Audiovector? Ik ben geïnteresseerd in de K3.
http://www.audiovector.com/floorstanders/2013-03-27-10-37-48/ki-3

Een voorwaarde is dat er geen basspoort aan de achterkant aanwezig is, zodat ik de luidsprekers wat makkelijker kan plaatsen. Ik zoek een luidspreker die niet vermoeiend klinkt.
Deze luidsprekers zijn van het type "internal folded quarterwave horn" ,en dat wil zeggen een hoorn met aan de onderzijde een poort .
Het is niet aan te raden om deze dicht tegen de wand te plaatsen ,tenzij je van een stevige bass houd ,maar dan kan je net zo goed een bass reflex systeem met de poort aan de achterkant nemen .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Zep

Citaat van: Wintertje op maart 06, 2016, 11:43:25
Klopt, ik ben op zoek naar alternatieven, die aan mijn eisen voldoen.

Wat zijn de eisen?
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Wintertje

Citaat van: Zep op maart 06, 2016, 12:58:58
Wat zijn de eisen?

Makkelijk plaatsbaar, slanke zuilluidspreker qua afmetingen, niet vermoeiend om naar te luisteren.

Zep

#8
Citaat van: Wintertje op maart 07, 2016, 08:52:16
Makkelijk plaatsbaar, slanke zuilluidspreker qua afmetingen, niet vermoeiend om naar te luisteren.

Dan zou ik zeker ook de Totem Arro beluisteren, vele mensen zijn onder de indruk van het geluid dat deze slanke zuiltjes weten te produceren. Ze hebben in ieder geval ook op mijn lijstje gestaan  :wink:
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

xander32

Usher MD-1 BE / DMD





Echt slank?  :roll:

Wintertje

Citaat van: xander32 op maart 07, 2016, 20:04:18
Usher MD-1 BE / DMD





Echt slank?  :roll:

Nee, te groot/breed en boven mijn budget (rond de 500 EUR)

xander32


Wintertje


Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Wintertje

Het zijn de Audiovector K3 Super geworden.