Tweaken..... zal het uiteindelijk toch nog goed komen?

Gestart door KayaRahnee, mei 24, 2015, 14:34:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Cornelis1921

Citaat van: jowa op mei 25, 2015, 19:41:16
Sterkte met herstel. Dat is nu belangrijker dan het geluid goed krijgen.
Sterkte Kaya; balen zeg. nopompom
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

KayaRahnee

Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Maurice

Auw, dacht ik al in puin te liggen, maar het kan nog altijd slimmer... Sterkte!
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

pietjepc

Citaat van: Maurice op mei 26, 2015, 19:39:53
Auw, dacht ik al in puin te liggen, maar het kan nog altijd slimmer... Sterkte!
Bespeur ik hier een frisisme??
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

gerard

Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

Marvin

Neem je rust aangaande je schouder. 
Schouder is een vreemd gewricht, je balanceert eigenlijk altijd tegen uit de kom aan. Je kan immers de meest bizarre bewegingen met je arm maken. Geen extreme uitersten opzoeken en niet te zwaar tillen komende weken.

Heb zelf m'n schouder 9x uit de kom gehad en ben er een jaar of 15 geleden aan geopereerd in het militair hospitaal. Enigszins ervaringsdeskundige. 

KayaRahnee

Citaat van: marvin op mei 27, 2015, 23:41:41
Neem je rust aangaande je schouder. 
Schouder is een vreemd gewricht, je balanceert eigenlijk altijd tegen uit de kom aan. Je kan immers de meest bizarre bewegingen met je arm maken. Geen extreme uitersten opzoeken en niet te zwaar tillen komende weken.
Heb zelf m'n schouder 9x uit de kom gehad en ben er een jaar of 15 geleden aan geopereerd in het militair hospitaal. Enigszins ervaringsdeskundige.

Schouder is momenteel gefixeert in een polysling, kan er nauwelijks wat mee.
Ik merk ook dat ik momenteel mijn arm niet zonder pijn omhoog kan bewegen, niet voor-of zijwaarts.
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Marvin

Ja dan heb je een echte te pakken. Neem over een week of 4/6 wat fysiotherapie.  Zal je helpen.
De eerste keer dat ik uit de kom heb gelegen heeft het dik 3uur geduurd voordat het weer terug gezet was.  Alles compleet opgerekt. Was met een oefening op m'n Marine bootje. Viel raar, links uit de kom en rechts eruit gewipt en weer terug geschoten.
Links kapsel gescheurd en m'n kom in vieren gedeeld. Was een best klapje zegmaar.  Rechts niet echt bekeken doordat links zo'n stempel op m'n dagelijks bestaan drukte.
Ook ik was de eerste weken gefixeerd. Toch weer, te snel, volledig inzetbaar gaan varen en toen begonnen de problemen.  Met doordachte bewegingen geen enkel probleem. Maar juist de onverwachte uiterste bewegingen, en je maakt er dagelijks velen ongemerkt, schoot die arm weer onder m'n borstspier uit de kom.

KayaRahnee

Citaat van: marvin op mei 28, 2015, 00:05:59
Ja dan heb je een echte te pakken. Neem over een week of 4/6 wat fysiotherapie.  Zal je helpen.
De eerste keer dat ik uit de kom heb gelegen heeft het dik 3uur geduurd voordat het weer terug gezet was.  Alles compleet opgerekt. Was met een oefening op m'n Marine bootje. Viel raar, links uit de kom en rechts eruit gewipt en weer terug geschoten.
Links kapsel gescheurd en m'n kom in vieren gedeeld. Was een best klapje zegmaar.  Rechts niet echt bekeken doordat links zo'n stempel op m'n dagelijks bestaan drukte.
Ook ik was de eerste weken gefixeerd. Toch weer, te snel, volledig inzetbaar gaan varen en toen begonnen de problemen.  Met doordachte bewegingen geen enkel probleem. Maar juist de onverwachte uiterste bewegingen, en je maakt er dagelijks velen ongemerkt, schoot die arm weer onder m'n borstspier uit de kom.

Ik kan me voorstellen dat:  één keer uit de kom sneller kans op terug uit de kom, toch?
Fysio zal zeker nodig zijn, de inpact van de val begint nu ook z'n tol te eisen, rug en nek klachten.


Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Marvin

Ja gebeurd daarna veel makkelijker. Ongecontroleerde bewegingen, even snel het boodschappentasje pakken en dat je tasje en arm dan op de grond blijven liggen.

KayaRahnee

#25
Heb bezoek gehad van iemand met verstand van zaken en samen alles beoordeelt.
Akoestiek blijkt hier vrij goed te zijn, daar is niet direct het probleem te zoeken.
Het, wat ik als scherp/schel/opdringerig hoor / ervaar zou grotendeels van de speakers komen.
We hebben dan ook besloten om eens andere speakers te proberen, zelfs een ander systeem......
In het verloop van deze week zullen we kijken wat kleine Magnepans in combinatie met PrimaLuna voor mij kunnen betekenen.
Ik weet het, niet voor de hand liggende combi maar omdat ik over Maggie's aangestuurd door PrimaLuna (buizen) verschillende meningen hoor en de Maggie's op zich zeker voldoen aan de beschrijving "zacht hoog" wil ik het wel eens proberen, zonder zal ik er zeker niet achter komen.
Misschien hier iemand al eens PrimaLuna / Magnepan gehoord?

Harbeth speakers zou ik ook nog wel eens willen horen.

Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

KayaRahnee

De Magnepans komen namiddag, ben benieuwd, heb al wel eens elecktrostaten gehoord, daar stond toen wel een uit de kluiten gewassen subwoofer bij.
Magnetostaten heb ik nog nooit gehoord ...... en of daar veel verschil zal opzitten dat weet ik niet....... benieuwd wat dat gaat geven op de PrimaLuna DiaLogue Two samen met de Marantz CD 6004 en de Eastern Electric DAC plus.
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

xander32

Veel plezier. Ben benieuwd naar jouw bevindingen :yes:.


Citaat van: KayaRahnee op juni 12, 2015, 11:34:22
De Magnepans komen namiddag, ben benieuwd, heb al wel eens elecktrostaten gehoord, daar stond toen wel een uit de kluiten gewassen subwoofer bij.
Magnetostaten heb ik nog nooit gehoord ...... en of daar veel verschil zal opzitten dat weet ik niet....... benieuwd wat dat gaat geven op de PrimaLuna DiaLogue Two samen met de Marantz CD 6004 en de Eastern Electric DAC plus.

KayaRahnee

#28
Citaat van: KayaRahnee op mei 24, 2015, 14:34:13
Eindelijk, na heel wat opknapwerk van m'n living, (die tevens luisterruimte is)  en vooral het blijkbaar daaraan gekoppelde wachten op alles en iedereen, is de ruimte op een paar details na afgewerkt en ben ik nu toch reeds een tijdje aan muziek spelen toegekomen.
De PrimaLuna op "Triode" stand. Bron is voorlopig de Marantz CD 6004 die via een apogee wyde eye coaxiale kabel word geholpen door de Eastern Electric Minmax DAC plus, waarvan de buis op actief staat.
Samen met de ProAc D18 speakers vormt dit een zeer muzikale combinatie, echter ...... in mijn oren is het hoog een beetje "te" nadrukkelijk aanwezig, wat opvallend zeg maar.
Het geluid beschrijven is voor mij moeilijk, maar om toch een beeld te schetsen: iel, soms ook op het randje van scherp, vaak opvallend en wat weinig attack/body. 
Zo heb ik destijds deze combi nooit horen spelen in de luisterruimte van de verkoper.
Deze vaststelling maakt me momenteel wat wispelturig, steeds CD wisselen, schuiven met de speakers, toe in of recht geplaatst,  speakers van plaats wisselen (linker speaker rechts, rechter/links) zodat de tweeters i.p.v. naar binnen naar de muurzijde gericht zijn, de ProAc 's zoals bij Audio Physic gebruikelijk is schuin achterover geplaatst ........
Intussen heb ik de afstand tussen zij- en achterwand van  85 cm van zijmuur  (gemeten middelput speaker) tot 65cm teruggebracht en 110 v/d achtermuur (gemeten tot front speaker) verkleint naar 90 cm wat toch al wel resulteerd in een betere basweergave.
Sommige van deze ingrepen hebben dus wel wat invloed op het geluid maar niet spectaculair genoeg om mij tevreden te stemmen.
Er staat een mooi podium, dat dan weer wel. Stemmen worden ook zeer mooi weergegeven.
Maar er is geen beleving bij het luisteren, ik raak niet betrokken in de muziek, geen live gevoel zeg maar.
's Avonds, wanneer ik genoodzaakt ben om via de B&W P5 hoofdtelefoon te spelen gebeurt al wel meer wat ik zoek/wil.
Dan zit ik wel in de concertzaal en beleef het optreden, zelfde muziek, zelfde bron maar Aune T1 hoofdtelefoonversterkertje van zo'n 160 euro, speakertjes voor op het hoofd van 300 euro en het wat opdringerige opvallende geluid maakt nu plots plaats voor een rustig geluid met mooie warme bassen en een zijdezacht hoog.
Er staat me een niet makkelijke opdracht te wachten als ik het zo inschat, misschien heb ik wel wat vroeg conclusies getrokken maar dat zal de toekomst uitwijzen.
Ik ga zeker nog verder met de PrimaLuna, alsook de ProAcs krijgen nog alle kansen.
Aan mij om op zoek te gaan naar oplossingen, zoek ik het bij de kabels, de buizen, plaatsing of de akoestiek? (waarvoor reeds 2 panelen op mirror points zijn geplaatst, evenals systeemplafond. gordijnen en vloerkleed moeten nog worden aangebracht) ..... vragen, vele vragen.
Misschien word het toch vervangen van versterker/bron/speakers, maar dan is dat maar zo, hoort ook wel bij de hobby zeker.
Maar zoals het nu is is het echt genieten nog wat ver weg.

Intussen verder op zoek naar, dus even een update:

Vandaag mijn oude B&WDM17 monitor speakers opgehaald bij een vriend die ze al een tijdje in bruikleen had.
Deze speakers zijn, laat me schatten, zo'n 25 jaar oud en hebben heel wat meegemaakt ...... ik heb ze 3 x van de verdrinkingsdood moeten redden (3 x wateroverlast in woning) .......
Aangesloten bleek dit een totaal andere klank te geven, warme klank.
Oké, misschien ook wel minder gedetailleerd maar misschien draagt ook dat bij tot het feit dat ik het als rustiger ervaar ...... (minder informatie).
De bassen, die knallen er niet uit dat m'n wangen er van gaan trillen maar dat moet men ook niet gaan verwachten van een (gesloten) monitor van dit formaat.
Het klinkt allemaal vriendelijk in mijn oren, ( "I'll always be there" van) Roch Voisine http://rochvoisine.com/en/discography/i ... -be-there/
brult nu een stuk minder in m'n oren en is lekker te genieten.

Voorlopig laat ik de B&W ees aangesloten en gaan de ProAc's (tijdelijk of ....) de doos in.
http://bwgroupsupport.com/downloads/man ... ochure.pdf

Een vraag die nu spontaan de kop opsteekt ....... zijn er recentere B&W speakers die dezelfde, of een benadering van de klankkleur die ik ervaar bij de DM17, hebben ?

Of is ook B&W meegegaan in de moderne trend dat speakers een opvallend/schel/scherp geluid moet produceren met zoveel mogelijk boemboem?
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

pameijer

De warmte van weleer is ook bij B&W wel verdwenen. Gelukkig maar, wat mij betreft, maar ik begrijp heel goed dat veel mensen daar wel van houden. Met mijn ProAC's Response D15 heb ik eigenlijk nooit een schel hoog ervaren, alles was mooi in balans. Maar als ze je niet bevallen, gewoon verkopen en verder zoeken naar speakers die jou en je ruimte passen. Ik heb mijn ProAC's ook verkocht, met pijn in mijn hart, echt waar, was er aan verknocht. Maar bij mij was het of op tijd verkopen of wachten tot de kinderen ze slopen.
Je zou nog 's andere buizen kunnen proberen, maar meestal zit schelheid in de tweeter, of het filter. Wellicht ben jij er ook gevoelig voor. Je zou eens kunnen gaan luisteren naar Harbeth's. Ook zou je ProAc kunnen mailen en vragen of er een ribbon tweeter ipv de silk dome in gemonteerd kan worden.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15