Karakteristiek Tannoy

Gestart door xander32, maart 13, 2015, 14:59:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

xander32

... maar in jouw living zouden deze niet misstaan denk ik 8-).

Citaat van: marvin op maart 17, 2015, 20:58:21Tja, wat is natuurgetrouw en neutraal.  Er komt een vlakke vlakke frequentie curve uit, als je dat bedoeld. Gaan verdraaid laag en hebben met zeer hoge geluidsdruk weinig vervorming.
Die driehoek met 2x15" bass en 12" DC is niet bedoeld voor je studio op de logeerkamer. 2 van die lellen in de kamer en je hebt geen ruimte voor je mengtafel.
Dynaudio maakt deze variant ook, zonder DC uiteraard.

Marvin

Theoretisch heb ik een vergelijkbare setup voor de frontspeakers als deze.



Door een actief laag gok ik zelfs op een strakkere en diepere weergave, -en met het juiste filter een gelijkwaardig midden en hoog.
Daar zal ik nu wat terreinwinst moeten toegeven denk ik.

xander32

...'t zal vast inDRUKwekkend klinken bij iou HB

Citaat van: marvin op maart 17, 2015, 21:22:42
Theoretisch heb ik een vergelijkbare setup voor de frontspeakers als deze.



Door een actief laag gok ik zelfs op een strakkere en diepere weergave, -en met het juiste filter een gelijkwaardig midden en hoog.
Daar zal ik nu wat terreinwinst moeten toegeven denk ik.

xander32

Marvin, hoe ben jij eigenlijk bij jouw huidige set uit gekomen? Hoe ben je bij Tannoy terecht gekomen?

Marvin

Een jaar of 17 geleden in een kroeg/nachtclub in Engeland. Zat toen nog bij de Marine. Aan de praat geraakt met de DJ. Vond het geluid bizar goed. Vroeg waar de tweeters zaten. Moest ie lachen, legde uit hoe het zat, dat de werkplaats een paar dorpen verderop zat. Toen vroeg hij of ik van luide muziek hield, -en daar ging het toch al luide volume nog eens tientallen db's omhoog.
Toen was ik verkocht, dit wilde ik ook thuis. Ik heb dat uiteindelijk misschien iets te letterlijk genomen.

xander32

Haha  :-D, goed verhaal!

Maar draai je dan ook vaak luid?

Citaat van: marvin op maart 17, 2015, 21:59:18
Een jaar of 17 geleden in een kroeg/nachtclub in Engeland. Zat toen nog bij de Marine. Aan de praat geraakt met de DJ. Vond het geluid bizar goed. Vroeg waar de tweeters zaten. Moest ie lachen, legde uit hoe het zat, dat de werkplaats een paar dorpen verderop zat. Toen vroeg hij of ik van luide muziek hield, -en daar ging het toch al luide volume nog eens tientallen db's omhoog.
Toen was ik verkocht, dit wilde ik ook thuis. Ik heb dat uiteindelijk misschien iets te letterlijk genomen.

Marvin

Was een avond met veel te veel drank en suizende oren achteraf. Veel lol gehad.

Ik heb zo m'n momenten dat het glas in de sponningen rammelt. Voorheen vaker dan nu. Dik boven de 100db was geen uitzondering. Nu heb ik af en toe eens een uitspatting met muziek.
Films kijk ik wel steevast op veel te luide volumes. Heerlijk. Stemmen op normaal gespreks niveau, rond 60/70 db, dan knallen de effecten richting 100+.
Spelletjes op de Xbox ook. Heerlijk Call of Duty op oorlogssterkte.
Niet alle films en muziek zijn geschikt voor dit soort absurde volumes.
Maar een deuntje hardstyle, Dire Straits, Chillie Peppers en nog veel meer zijn gewoon gemaakt voor 110db.

xander32

 HB


Hoop alleen voor je dat het oorsuizen niet heeft aangehouden.


Citaat van: marvin op maart 17, 2015, 22:15:14
Was een avond met veel te veel drank en suizende oren achteraf. Veel lol gehad.

Ik heb zo m'n momenten dat het glas in de sponningen rammelt. Voorheen vaker dan nu. Dik boven de 100db was geen uitzondering. Nu heb ik af en toe eens een uitspatting met muziek.
Films kijk ik wel steevast op veel te luide volumes. Heerlijk. Stemmen op normaal gespreks niveau, rond 60/70 db, dan knallen de effecten richting 100+.
Spelletjes op de Xbox ook. Heerlijk Call of Duty op oorlogssterkte.
Niet alle films en muziek zijn geschikt voor dit soort absurde volumes.
Maar een deuntje hardstyle, Dire Straits, Chillie Peppers en nog veel meer zijn gewoon gemaakt voor 110db.

Marvin

Nee hoor. Niet heel lang geleden nog een test gehad voor m'n werk. Hoor nog ruim boven de 18khz links én rechts.

Frits Denon

#54
Hier ook een Tannoy liefhebber, zoals eerder gemeld in dit topic. :wink:

Kom op MP regelmatig D500 tegen. Vraag mij af of dit nu veel beter klinkt dan mijn huidige Sixes 615. Zie voor mijn opstelling mijn onderschrift.


TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

Dennis E36

Kleine rectificatie: er staat hier een CD14 en geen CD16 zoals in de startpost genoemd :evil: :-D
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

Frits Denon

Zijn de Tannoy Eyris 3 "echte" Tannoy's? Heb zelf nu de Sixes 615 met DC. Is dit vergelijkbaar qua geluidsbeeld?
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

xander32

#57
Wat zijn "echte Tannoys"?   :roll:

Onderstaande betreft slechts mijn summiere zienswijze, het is niet aan mij om te bepalen wat echte Tannies zijn 8-).

Hetgeen ik iig. karakteristiek voor dit merk vind, zijn hun DC units welke ook relatief grote diameters kennen(>8"). Dan heb ik het over de Prestige lijn.

Betreft hun meer commerciële lijn, blijft het DC principe behouden, maar kennen die veelal kleinere diameters.

Zep

Ben echt benieuwd naar jouw Tannoy's Clenair 10, xander32.
Ze zien er in ieder geval.....euu, even het juiste woord zoeken......."aristocraat" uit.
Maar ook weer iets wreeds...een soort van englisch gentleman maar wel eentje met spierballen, dat stralen ze wel uit...super! :yes:  :wink:

Maar ondanks ze op de vloer staan....is het nu een vloerstaander of een mega-monitor?
Je zou er ook een heel lage stand (van 3 cm) onder kunnen zetten  clown1
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

xander32

#59
Het zijn echt wel zuilen hoor, desondanks staan ze op 5 cm hoog marmer :wink:.
Enne, het is G lenair.

En jij bent wel van de diplomatie zo te lezen, weegt jouw woorden zorgvuldig af :yes:.

Citaat van: Zep op oktober 17, 2015, 11:54:35
Ben echt benieuwd naar jouw Tannoy's Clenair 10, xander32.
Ze zien er in ieder geval.....euu, even het juiste woord zoeken......."aristocraat" uit.
Maar ook weer iets wreeds...een soort van englisch gentleman maar wel eentje met spierballen, dat stralen ze wel uit...super! :yes:  :wink:

Maar ondanks ze op de vloer staan....is het nu een vloerstaander of een mega-monitor?
Je zou er ook een heel lage stand (van 3 cm) onder kunnen zetten  clown1