Ennio Morricone Herontdekt!!!

Gestart door SMarcel, december 21, 2014, 10:03:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

SMarcel

Door het programma Maestro ben ik weer attent gemaakt op de muziek van Ennio Morricone.

Volledig ervan overtuigd dat ik nog die LP had van de film Once upon à time in the west, ben ik naar de zolder vertrokken om deze te zoeken maar helaas, ik denk dat de kwaliteit dusdanig is geweest dat het een naalden killer was en daarom in het verleden al afscheid van heb genomen.

Gister was ik in de Saturn en zag daar tot mijn grote verrassing een dubbelaar staan van deze geweldige componist.

Al zijn beroemde filmstukken staan op de uitgave van Music On Vinyl in 180 grams uitvoering.

Thuisgekomen de boel opgewarmd en spelen met die hap, wauw, ik zag al die mooie filmbeelden weer de revue passeren en wat een mooie composities heeft de man toch bewerkstelligt.

Een ware aanrader voor mooie, bijna klassieke, muziek.

Titel is Ennio Morricone Collected en is uitgebracht op het label van Music On Vinyl.

Ik heb Ennio herontdekt, ga nu weer verder met luisteren en genieten.

Groeten,

Marcel

Rob46

Erg mooi! Ik heb zelf Ennio op diverse zilveren schijfjes staan. Fantastische muziek.... :yes: De beleving op vinyl maakt dit alleen maar mooier!

WilliamB

Citaat van: SMarcel op december 21, 2014, 10:03:25
Door het programma Maestro ben ik weer attent gemaakt op de muziek van Ennio Morricone.

Volledig ervan overtuigd dat ik nog die LP had van de film Once upon à time in the west, ben ik naar de zolder vertrokken om deze te zoeken maar helaas, ik denk dat de kwaliteit dusdanig is geweest dat het een naalden killer was en daarom in het verleden al afscheid van heb genomen.

Gister was ik in de Saturn en zag daar tot mijn grote verrassing een dubbelaar staan van deze geweldige componist.

Al zijn beroemde filmstukken staan op de uitgave van Music On Vinyl in 180 grams uitvoering.

Thuisgekomen de boel opgewarmd en spelen met die hap, wauw, ik zag al die mooie filmbeelden weer de revue passeren en wat een mooie composities heeft de man toch bewerkstelligt.

Een ware aanrader voor mooie, bijna klassieke, muziek.

Titel is Ennio Morricone Collected en is uitgebracht op het label van Music On Vinyl.

Ik heb Ennio herontdekt, ga nu weer verder met luisteren en genieten.

Groeten,

Marcel
Ik heb deze ook. Mooie cd box  :yes:
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Niber

Wat ik heb gelezen is niet iedereen even groot fan van "music on vinyl", schijnt hoop rotzooi qua persing tussen te zitten...

Ik heb de LP van once upon a time in the west ook ergens op zolder liggen.
Zat bij een grote doos vol oude platen in die ik ooit eens heb gekregen. Zal dit exemplaar er binnenkort eens tussenuit vissen en luisteren of het mij kan bekoren.  :wink:
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

bas focal marantz

Ja echt heel erg mooi.

Soundtracks kunnen echt heel mooi zijn.
Kippenvel zo mooi soms.

Cornelis1921

Tip: het album 'Focus' met zangeres Dulce Pontes - grandioos - Morricone op zijn best.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *


Paul

Inmiddels via de kringloop op vinyl aangekocht, idd mooie muziek.



Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site