Luidspreker stands

Gestart door blackmolley, september 08, 2014, 14:08:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

blackmolley

Heren,
Ik ben van plan de HECO Celan 302GT boekenplank luidsprekers aan te schaffen als sats ter vervanging van mijn Mirages OS3-sat.

HECO levert de Unistand 500 voor deze boxen (topplaat 140mm x 230mm) maar ik vind de Dynaudio Stand 4 (topplaat 190mm x 235mm) er flink steviger uitzien en eigenlijk ook gewoon mooier  notworthy

Is er sprake van een gestandaardiseerde plaats van de montage punten van luidspreker stands?  M.a.w., kan ik de Dynaudio's zo gebruiken voor de HECO's zonder in de war te zitten of ik de HECO's wel vast kan zetten aan de Dynaudio's?

alvast bedankt
gr Rene
Panasonic GZ1000 Oled/Marantz SR7008/Marantz UD7007/Dune HD max/B&W DB4S sub/HECO Celan GT902 + GT 202 (B&W FS700 stands)/Mirage Center OS3-CC/AQ Rocket 44/AQ Irish Red /AQ Vodka+Carbon HDMI

Maurice

Meestal zijn het spikes die omhoog in de luidsprekers prikken (of je plakt van die spike discs onder je luidsprekers, wel een aanrader). Dus dan maakt het niet uit, als de plaat maar groot/klein genoeg is en de stand je gewicht van de speaker kan dragen.
Verstelbare spikes in de onderplaat is ook wel fijn, die dingen kunnen nogal wiebelen anders.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

blackmolley

Dus als ze omhoog in de boxen prikken staan ze eigenlijk (een beetje) los nog?
Plakken lijkt me dan een betere optie?

Vreemd eigenlijk want de mirage's die ik nu heb zijn met schroeven in de daarvoor bestemde gaten vastgeschroefd in bijbehorende stands.
Panasonic GZ1000 Oled/Marantz SR7008/Marantz UD7007/Dune HD max/B&W DB4S sub/HECO Celan GT902 + GT 202 (B&W FS700 stands)/Mirage Center OS3-CC/AQ Rocket 44/AQ Irish Red /AQ Vodka+Carbon HDMI

Marantz 81

Nee de spikes aan de onderkant ( die op de vloer staan ) zijn instelbaar voor oneven ondergrond

de topspikes ( bovenplaat waar speakers opkomt ) zitten erin geschroeft die kun je wel of niet gebruiken afhankelijk van wat beter klinkt

Je kunt ook de buizen afvullen met Zilverzand ( wel gedroogd )


xander32

... bij voorkeur met anijs. Dat geeft net die extra finesse :yes:.



Citaat van: Marantz 81 op september 08, 2014, 23:10:06
...

Je kunt ook de buizen afvullen met Zilverzand ( wel gedroogd )

blackmolley

Panasonic GZ1000 Oled/Marantz SR7008/Marantz UD7007/Dune HD max/B&W DB4S sub/HECO Celan GT902 + GT 202 (B&W FS700 stands)/Mirage Center OS3-CC/AQ Rocket 44/AQ Irish Red /AQ Vodka+Carbon HDMI