AVreceiver (SR serie) met B&W theater set up (MT50/60)

Gestart door John123, juli 30, 2014, 16:03:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

John123

Hi,

Ben voornemens een SR500x of SR600x aan te schaffen. Ik was altijd fors tegenstander van kleine speakers (aan het plafond oid), maar denk er nu toch aan om hier de relatief kleine speakerset van B&W op aan te sluiten (MT60 of MT50 serie, dus front/rear/sub en center.)

Iemand hier ervaring mee? Al eens geprobeerd/beluisterd en al of niet voor gekozen? Of valt de muziek en filmbeleving qua POWER dan toch tegen?

NB betreft een woonkamer van ca 4,5 x 7 mtr.

Benieuwd naar jullie ervaringen in deze.

Groet,
John

Nb: Ik maak nu nog gebruik van een PM7004 met Quadral luidsprekers (staanders).

polleke_cgc

Voor de filmbeleving zal het een verbetering zijn (5.1 heeft daarvoor toch wel zijn voordelen), maar of dat ook het geval is voor muziek is weer iets anders...
Eigenlijk kan je het ook combineren : je houdt je huidige stereo setup, sluit op de receiver enkel center, sub en rears aan en gebruikt je PM 7004 via "power sound direct". Je huidige stereo-speakers blijven dus gewoon.
Daarmee gebruik je je receiver voor de front-speakers als een soort voorversterker als je films bekijkt. Voor muziek gebruik je dan je receiver niet, en blijft de situatie zoals nu.

't Is maar een gedacht natuurlijk...

John123

Ja, op een dergelijke combinatie ben ik op dit forum al eerder getipt.  (PM7004 versterker icm bijvoorbeeld een NR 1504 of 1604). En dan via functie "Power amp direct (oid)" de boel doorverbinden. Ik moet hier nog even induiken en ik wil het wel graag vooraf gezien hebben. Vraag me namelijk nog wel af hoe dit dan met elkaar werkt (of het eenvoudig blijft qua setup, gebruik, afstandsbedieningen etc) Ook bij het switchen tussen muziek en TV/film.

Iemand hier ervaring met deze combinatie set-up?