Ontkoppeling/Demping Canton Reference 9.2DC

Gestart door SMarcel, maart 06, 2014, 07:47:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

AndreC

Citaat van: SMarcel op maart 07, 2014, 09:46:00
Heb net contact met Conrad gehad en mondeling bevestigd gekregen dat het hier inderdaad gaat om de prijs per paar en niet per stuk.

Dat is net wat ik horen wilde.

En tweedehands is/wordt net zo'n zoektocht als naar de luidsprekers zelf. En nu we toch de middelen (€) een beetje binnen bereik hebben is mijn geduld daarvoor niet zo groot.

Groeten,

Marcel

Leuk om te lezen deze bevindingen omtrent het bestellen van speakers en standaards.

Maar vraag me wel af, waarom geen zuilen.
Voor het geld wat je wil uitgeven kan ik veel betere opties geven.

Maar goed, ieder zijn ding, maar begrijpen doe ik het niet.
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

SMarcel

#16
Censuur

AndreC

Citaat van: SMarcel op maart 07, 2014, 11:35:14
Beste Andre,

Ik ben in het bezit van een paar hele goede/mooie zuilen en deze gaan ook niet de deur uit maar ik wil gewoon eens iets anders maar dan ook wel iets goed. Zeg maar een luxe probleem :yes: :yes:

Ik heb een hoop "oude" hobby hifi kunnen verkopen en ben nu nog met wat items bezig in de verkoop en daarvan kan ik dus toch weer iets anders aanschaffen.

Ik blijf dit topic updaten.

Groeten,

Marcel
Altijd lastig die luxe problemen hahahah.

Maar dan zou ik toch eens kijken naar een voorstel eerder in dit topic, de Adam's.
Dan heb je echt een luxe probleem.
Succes in ieder geval.
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

SMarcel

#18
Censuur

SMarcel

#19
Censuur

Zoldar

Citaat van: SMarcel op maart 07, 2014, 12:04:24
Hieronder een conclusie over de Adam Compact Mk3:

Muziek is goed gescheiden en geïntegreerd, en de het niveau van de detaillering is hoog. De bas heeft wel een vleugje meer controle nodig. Vocalisten klinken intiem en direct - middentonen echtheid is een bijzonder sterk punt. Hoge tonen klinken ook zeer goed, en de rest van de speaker weet het goed bij te houden. Problemen zijn te vinden aan de onderkant van het frequentiebereik. Er is geen tekort aan bass extension, maar de onderkant is niet zo goed gecontroleerd als het had kunnen zijn, waardoor het op gespannen voet loopt met de expressiviteit van de rest van het systeem.

En met "onderkant" bedoelt men hier niet die zijde van Beyoncé.

Ook deze speaker heb ik in mijn zoektocht meegenomen en er zijn veel overeenkomsten met de Canton maar net dat dik gedrukte stukje in de tekst is doorslaggevend want daar komt namelijk de DC techniek van Canton in beeld. Hiermee was voor mij alweer een kandidaat afgevallen.

Ik heb echt wel mijn huiswerk gedaan, mede ook vanwege het feit dat het merk Adam hier op het Marantz forum regelmatig voorbij is gekomen en daardoor ook mijn interesse hierin is gewekt.

Groeten,

Marcel


Jouw conclusie of die van een ander?
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

jowa

Hele mooie keuze.
Aantal jaren geleden de vloerstaanders van Canton beluisterd en was er van onder de indruk.

Ze zien er ook nog eens erg mooi uit  :yes:

SMarcel

#22
Censuur

Zoldar

Ah. Huiswerk is leuk maar luiseren is the proof of the pudding
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

SMarcel

#24
Censuur

xander32

Citaat van: SMarcel op maart 07, 2014, 13:27:55
Dat doe ik ook, heb ik ook in mijn openingsverhaal aangegeven.

ja mijn oren bepalen echt wel het eind oordeel en niet een stuk papier of folder.

Maar ik ken Canton en vertrouw er volledig op dat men hier weer een perfect stukje werk van heeft gemaakt.

Groeten,

Marcel
Ik ken o.a. B&W, Tannoy, en Usher en al hun series en modellen klinken anders, hetgeen vervolgens ook nog in grote mate wordt beïnvloed door de akoestiek van de luisterruimte ... Maar je gaat zelf luisteren, dus dat gaat vast goed komen :yes:.

Zoldar

zeker. en als je daar toch bent kun je meteen een paar andere speakers horen. ik zou niet zo maar modellen uitsluiten vanwege een artikel.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

SMarcel

#27
Censuur

gerard

Citaat van: SMarcel op maart 07, 2014, 12:52:05
Hallo forummers,

Nog even een kleine lekkermaker.



Dit moet het dus gaan worden, zowel de kleur als de stands.

Groeten,

Marcel


Mooie luidsprekers  :-) , maar echt compact zijn ze bepaald niet ...
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

Zoldar

Helder verhaal. Met die gedachte kom je zeker bij je doel. Ik zou alleen mezelf niet de mogelijkheid ontnemen om verrast te worden. Ik heb hier spullen staan die ik na veel onderzoek niet eens had uitgezocht voor een luistersessie.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden