Nieuw: Marantz CD6002

Gestart door dmeerpa, september 05, 2007, 19:17:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

dmeerpa

Vol zelfvertrouwen doet echter in dit meedogenloze strijdtoneel de stoere nieuwe CD6002 – met een gewicht van maar liefst vijf kilogram – van de gerespecteerde fabrikant Marantz zijn intrede. Deze opvallende nieuwe schijfjesdraaier speelt zowel CD's en CD-R/RW's af, maar ook MP3- en WMA-schijven. Hij is de ene helft van de enige compleet nieuwe serie stereo-apparatuur die het bedrijf dit jaar uitbrengt. Zijn aanstaande is de PM6002 stereoversterker, die binnenkort wordt geïntroduceerd.

De CD6002 is uitgerust met een audiocircuit dat direct ontleend is aan de prijsgekroonde, 1500 euro kostende SA-15S1 CD-speler, en heeft perfect symmetrische kanalen voor nog betere stereoweergave, en circuitkaarten met kortere signaalpaden voor minimale signaaldegradatie. Zijn hart wordt gevormd door een 192 kHz/24-bits digitaal-analoogconverter. Dit multi-bits onderdeel met zijn geavanceerde Delta-Sigma-architectuur komt uit de werkplaats van de chipset-goeroes van Cirrus Logic.

Maar dat is niet het enige opmerkelijke onderdeel. Voor de beste weergave in zijn klasse van uw favoriete zilveren schijfjes gebruikt de CD6002 uitsluitend de beste onderdelen, zoals hoogwaardige elektrolytische filmcondensatoren, en Schottky-barrièredioden voor gelijkrichting.

Verder zijn veel onderdelen in de CD6002 door Marantz zelf ontworpen, omdat wij niets konden kopen wat voldeed aan onze hoge eisen. Als eerste noemen wij de Marantz HDAM's, die cruciale plaatsen in het circuit innemen. Deze Hyper Dynamic Amplification Modules van eigen ontwerp worden gebruikt in plaats van in serie geproduceerde single-chip opamps, en fungeren als bufferversterkers en Low-passfilters. Met een veel hogere slewrate geven zij de gewone IC-opamps het nakijken, en met hun fantastische snelheid en nauwkeurigheid in klankkleur helpen ze de dynamische structuur en toonkwaliteit van de muziek te behouden.

Verder vindt u nog een grootformaat transformator voor stabiele stroomtoevoer, gescheiden gelijkrichterschakeling voor de analoge en digitale circuits, een ruisarm LCD-display dat u kunt uitschakelen om de interferentie van hogefrequentieruis te minimaliseren, en vergulde stereo audio-uitgangen. Andere aansluitingen omvatten onder andere coaxiale en optische digitale uitgangen – die uit te schakelen zijn om de geluidskwaliteit te verbeteren – evenals een Marantz D-BUS en koptelefoon-uitgangen.

Ter afronding volgen dan nog een afstandsbediening, een rank metalen chassis – verkrijgbaar in zwart of zilver – met een massief geanodiseerd aluminium voorpaneel en een robuuste metalen bodemplaat. Binnenin het apparaat is nog een metalen plaat gemonteerd voor extra versteviging van het chassis. Dit minimaliseert mechanische trillingen die het gevoelige audiocircuit kunnen verstoren, en vormt zo de perfecte fundering voor het afspelen van CD's.

Prijs en leverbaarheid:
CD6002: 399 euro
De Marantz CD6002 is verkrijgbaar vanaf september 2007.
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

Paul

Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Maurice

Citaat van: Paul op september 05, 2007, 19:29:00
Leuk stukje voor de website.
Beetje late reactie van mij, maar ik mag zo geen stukken tekst overnemen vanwege copyrights....
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

dmeerpa

#3


Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

Gouden Kabeltjes

Test winnaar in What HIFI (o.a. beter beoordeeld dan vergelijkbare Cambridge CD speler)!
Aurender N100H
Holo Audio May KTE DAC
Accuphase e5000
B&W804D3 + Gaia II
Townshend Isolda DCT interconnect + speaker kabel
Audioquest Carbon USB
Siltech SPX-20 + Octopus
Denon AH-D9200
Rega Planar 8 + Aphetta 2 MC
Rega Aria

dmeerpa

#5
Ik heb een review geschreven over de CD6002. Deze kan je hier terugvinden: http://marantzforum.nl/site/index.php?option=com_content&task=view&id=24&Itemid=29
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

mahansz

phoe wat een lang verhaal! Wel mooi om te lezen, het is echt een review geworden. Veel plezier verder met je 6002, maar dat komt wel goed zo te lezen! 8-)
Eigenaar Het Nieuwe audio - beeld & geluid integratie oplossingen

dmeerpa

Citaat van: mahansz op januari 07, 2008, 20:10:50
phoe wat een lang verhaal! Wel mooi om te lezen, het is echt een review geworden. Veel plezier verder met je 6002, maar dat komt wel goed zo te lezen! 8-)
Ben nu aan het uitkijken voor een SR8002 aan te schaffen, na het lezen van de eerste reacties, blijkt deze nog een stuk beter te presteren op stereo gebied dan zijn voorgangers. Dus nog betere CD weergave  :-D
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

Maurice

Met dank aan dmeerpa staat de review nu online!
Is te bezichten via www.marantzforum.nl

En ja, hij heeft hem eigenhandig op de site geplaatst  notworthy :-D
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

scanspeakman

#9
Mijzelf voor de kerst ook deze CD6002 in stemmig zwart kado gedaan. Superspelertje voor de prijs (399,-). Veel detail, strak basje, relaxed geluid. Zeer solide bouw voor een speler van deze klasse. Met name met Jazz een prima speler. Verder heeft het ding prima features, namelijk tal van zaken die je UIT kan zetten zoals display, digitale uitgang, pitchcontrol-onzin e.d. De CD-text functie is juist weer erg handig. Alleen duurt het even voor CD's starten. In veel merk je dat het apparaat eigenlijk een SA7001 is waar de Super-Audio-CD functie afgesloopt is. Waarschijnlijk duurt het daarom ook even voordat CD's starten (exact evenlang als een SA7001); de controller van de speler checkt of het CD of SA-CD is terwijl het loopwerk alleen CD aankan. 

Hij heeft wel een paar weken nodig om in te spelen. In het begin klinkt het een beetje vlak en de bas kan dan erg aanwezig zijn. Maar als hij is ingespeeld is het absoluut genieten! Alleen jammer dat er in de uitgang van die brakke torren zitten voor de muting. Maar dat is standaard in deze klasse. Helaas wordt een relais pas toegepast vanaf de sa-15. Die torren gaan er dus nog wel een keer uit (als de garantie verlopen is).

Erg lekkere combi met mijn (zelfbouw) Scanspeak Reference Plus luidspekers, Elektuur "the Preamp" en Elektuur LFA-50OA Klasse-A eindbak. Naar mijn bescheiden mening een absolute aanrader!

TurboMarco

Ik word steeds nieuwschieriger naar deze speler  :-)
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

mars

Citaat van: Marco op januari 08, 2008, 19:53:48
Ik word steeds nieuwschieriger naar deze speler  :-)


me too , ik heb de cd 10 de deur uitgedaan( tja belooft is belooft , je kent het verhaal) , en ben zowiezo op zoek naar wat anders :yes:

grtz margs
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

Paul

Citaat van: Marco op januari 08, 2008, 19:53:48
Ik word steeds nieuwschieriger naar deze speler  :-)

Heb deze al voor €299.- gezien bij ons in R,dam.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

dmeerpa

Citaat van: Paul op januari 18, 2008, 13:30:24
Heb deze al voor €299.- gezien bij ons in R,dam.

zelf heb ik 360 betaald, kreeg 10% korting als ik snel besliste, na de demo, moest ik niet langer nadenken...
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

Paul

Citaat van: dmeerpa op januari 18, 2008, 19:47:58
zelf heb ik 360 betaald, kreeg 10% korting als ik snel besliste, na de demo, moest ik niet langer nadenken...

Is ook wel een leuke prijs, maar voor €299.- begint het toch wel te jeuken hoewel ik over mijn denon DCD-1500 zeer tevreden ben.
Heb de CD6002 persoonlijk nog niet beluisterd maar wel veel lovende berichten over gehoord en gelezen.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site