Waarom is Totem zo duur ?

Gestart door Marantz 81, januari 21, 2014, 22:20:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bas focal marantz

Citaat van: QuattroNL op januari 23, 2014, 22:53:44
100% Peerless. Google maar eens op 'totem arro peerless'. De eerste paar hits bevestigen dit.
Maargoed, maakt ook niet uit welk merk erin zit, ik vind ze meer dan prima klinken  :wink:

Ik dacht dat we het nog steeds over de Totem Hawk hadden .

De Totem arro is idd peerless .


Marantz 81

Ging mij ook meer om de Staff en Hawk  :yes:

Ze klinken echt goed ofdat iets zijn geld waard is blijft altijd ter discussie ,je hebt ook voor het oog standaard 3 weg zuiltjes van 5000 stuk

Wat ik me vooral afvraag is waarin gaan die hoge kosten zitten ? kabinet/R&D/Kleine oplage,s /Marketing gebakken lucht Provisie  clown1/ enzv

QuattroNL

Citaat van: bas focal marantz op januari 23, 2014, 23:28:53
Ik dacht dat we het nog steeds over de Totem Hawk hadden .

De Totem arro is idd peerless .
O sorry  frusty Idd ja.
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

bas focal marantz

Citaat van: Marantz 81 op januari 23, 2014, 23:38:03


Wat ik me vooral afvraag is waarin gaan die hoge kosten zitten ? kabinet/R&D/Kleine oplage,s /Marketing gebakken lucht Provisie  clown1/ enzv
In filter opbouw kan als je zou willen heeeel erg veeeel tijd gaan zitten , je kan als je zou willen eindeloos bezig zijn met overgangs gebied met maar 50hz verleggen bepaald gebied 0,5 db verhogen/verlagen ander soort condensatortjes spoeltjes weerstanden proberen etc etc etc .
Zelfs is het mogenlijk om daar niet uit te komen omdat een ander muziek genre weer een andere modificatie beter klinkt .
Kast opbouw is simpel maar kan je ook eindeloos mee gaan zitten spelen met litertje meer of minder , poortje cm langer korter .

Niet dat ik denk dat het zo ver wordt doorgedreven en mocht dat toch zo zijn kom je dus uit op een speaker die 100% smaak ontwikkelaar is .
Terwijl diezelfde speaker net zo gelieft zou kunnen zijn met de helft aan ingestopte tijd .

Voorbeeld , een speaker die ik aandachtig beluisterd heb waarbij alleen het soort condensator werdt gewisselt filter waardes bleven gelijk dat gaf een enorm verschil kwa klank , de meeste vinden condensator X mooier op die speaker maar ik vindt toevallig condensator Y mooier klinken .
Al inversteer je net zo veel tijd wat jouw smaak is is mischien niet de mijne .


Maar hoe lang een fabrikant ook bezig is om een miniem verschil te beoordelen en daaruit voor zijn gevoel het optimalen eruit te halen voor de uiteindelijke speaker die te koop wordt aangeboden JE EIGEN ruimte heeft veel meer invloed en kan dat minieme verschil niet ten gehoren brengen .

Rob46

Wat deze 'zuiltjes' (Sttaf) kennen en kunnen doet mij nog steeds iedere keer als ik muziek luister verbazen... :yes:

pameijer

Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

WilliamB

Citaat van: bas focal marantz op januari 23, 2014, 23:28:53
Ik dacht dat we het nog steeds over de Totem Hawk hadden .

De Totem arro is idd peerless .
Wat volgens mij ook meespeelt is wat voor type peerless er is gebruikt.
Ook hier heb je verschillende kwaliteit soorten in.

Neem aan dat er in de Totem's een van de beste zit.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

RoGEK

Ben ik nou de enige die de prijzen van Totem opzich nog wel vind meevallen...

De staff kost nieuw 2k..... in die prijsklasse zitten heel veel speakers maar ik denk dat e maar weinig klinken zoals een Totem.....

Ter vergelijk, de instapper van Audio Physic (Classic 10) kost ook gewoon 1950 euro..

Maar zoals al gezegd is, in deze prijsklasses is de prijs ondergeschikt aan het gevoel en emotie wat de speaker overbrengt....

Ook ik zou geen speakersetje van 4k+ nieuw kopen hoor....

ps, staat een setje Totem Hawk in rotterdam te koop op marktplaats ;)
- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

bas focal marantz

Een fabrikant/zelfbouwer kan optimaliseren wat hij wil , ook de gekozen drivers bepalen klankbeeld .
Je kan van eend onderdelen geen ferrari maken .

WilliamB

Citaat van: bas focal marantz op januari 25, 2014, 16:37:18
Een fabrikant/zelfbouwer kan optimaliseren wat hij wil , ook de gekozen drivers bepalen klankbeeld .
Je kan van eend onderdelen geen ferrari maken .
Begrijpelijk  :yes:
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Marvin

Van een kever wel een Porsche.  ;)

jeroen pijper

Ook van een bently/lambogini/audi r8 een golf maken

Sent from my marantz 4230

Marantz 2015 Marantz 4230
Harman Kardon 430 Sansui 8080DB pioneer sx 737 sony str 7055


speakers
bose 205 Marantz 7g

Marantz 81

@ Bas   bedankt voor de heldere uitleg  :yes:

@Jeroen   jij hebt topgear gekeken ,there where some minor isseus  :schater:

Whisper.nl

Volgens mij ben je al bij Rob geweest die heeft de Sttaf.

Als ik zijn reacties lees doet hij die (voorlopig ) niet weg.

Ik heb dezelfde ervaring.

Quatro heeft de van mij overgenomen Arro. Wat ik bij hem lees is hij er nog steeds erg blij mee.

Je zou een keer bij mij kunnen komen luisteren ??

Of de beste tip: ga een keer bij jezelf luisteren naar de Arro, Sttaf of Hawk

Bij de Hawk zou ik in jou situatie twijfelen omdat je veel last hebt van enz. enz.

Groet Whisper

De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Rob46

Mee eens, een Arrow en Staff gewoon thuis beluisteren  :yes: Misschien zelfs wel een Mite? Kan verrassend goed uit de verf komen in die akoestische locatie  :-D :yes: