B&W 600 series VS CM series

Gestart door AkTeVox, oktober 08, 2013, 19:21:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

WilliamB

Citaat van: mountainbiker op oktober 18, 2013, 12:03:35
Ook Noorwegen (Seas),Duitsland( Monacor,Visaton),China Spanje (Beyma geloof ik).Zal er ook nog wel wat vergeten zijn.
Kijk weer wat bijgeleerd  :yes:
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

xander32

Citaat van: AkTeVox op oktober 18, 2013, 12:30:42
Is mss een beetje voorliefde voor een merk.
... en dus een weloverwogen keuze en daar is niets mis mee.

AkTeVox

#32
Xander,

Ben deze middag nog eens tot bij de dealer geweest voor een paar andere zaken.
Mijn zoon was mee en die wou het vergelijk tussen de CM'9 en de 683 horen. De brave man gaf meteen een schitterende hifi demo met onze meegebrachte cd (Tony Joe White - Closer to the truth). We merkten meteen dat de 683 het zeer goed deed tegenover de veel duurdere CM9. Het midden en hoog was iets beter maar geen grote verschillen. De bass daarentegen was bij de 683 voller en aangenamer. Ook kregen we een demo met Monitor Audio speakers en Dali. Deze speakers klonken werkelijk beter dan de B&W's maar de prijs was er naar. Ik weet niet meer welke beide type's van speakers het waren maar de Monitor Audio's hadden een prijskaartje van 3K en de Dali's 4K euro. Dat er dan een flinke verschillen zijn tegenover speakers van 1400 euro's lijkt me meer dan normaal.
Achter ons in de showroom stond een prachtige Classé set met daar op een paar B&W 802 diamond's. De Dealer zag dat we kwijlend naar die pracht set stond te kijken. Eens horen vroeg ie, nou graag zeiden we. Prompt werd onze cd in de Classé gelegd. Heren wat we daar ten horen kregen hebben we nog nooit gehoord. Tony Joe White stond letterlijk in de showroom! Voor de prijs van 16K mocht ik het hele setje mee huiswaarts nemen.  :-o


Zo zag de set eruit maar dan met één CA2200 eindbak. 

xander32

Begrijp mij goed; je hoeft mij niet te overtuigen :-) en je hebt er een mooie set staan hoor :yes:.
Maar ik zou het zelf als een gemiste kans ervaren wanneer ik voor speakers van merk-x was gegaan, zonder deze te vergelijken met andere in de zelfde prijsklasse.

i-DSI

Citaat van: pameijer op oktober 18, 2013, 10:15:46
En laat die nu net te koop staan!
Mooi, maar dit is niet echt een 'tweedehands'-prijs als je 't mij vraagt. Ik kan gerust nog een jaartje of langer wachten.
MAIN: Marantz PM15-S1 + SA15-S1*Pioneer BDP-LX52*Dynaudio Audience 52SE*Pro-Ject Ann.Ed.*

AUX: Pioneer VSX-LX52*Pioneer DV-410V*Monitor Audio Studio2

AUX2: Denon PMA735R*Denon DVD900*Dali Concept1