B&W 600 series VS CM series

Gestart door AkTeVox, oktober 08, 2013, 19:21:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jowa


pietjepc

PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

xander32

Citaat van: AkTeVox op oktober 17, 2013, 16:24:53
...
De speakers hebben nu al een tijdje kunnen in spelen en ik vind ze voor HT superieur klinken. Hier moeten de JBL's flink de duimen leggen. Voor hifi toepassing is het nog wel even wennen aangezien ik op de hobbykamer een setje Quadral Wotan's MKV heb staan en die klinken toch nog stuk strakker en opener.

Besluit: voor het geven geld klinken deze speakers fantastisch, denk dat er in de 3K euro prijsklasse maar weinig speakers zijn die het niveau halen van deze 683 HT set. :yes:.
Gefeli met jouw set en dat je er tevreden mee bent
Betreft jouw laatste zin; met welke andere speakers heb je die van jou dan vergeleken als je tot deze conclusie bent gekomen?

Zo vond ik de Focal Chorus serie altijd erg fraai presteren in een ht setting, zeker ook gezien diens prijs.

AkTeVox

#18
Hoi Xander,

De 683 HT set werd vergeleken met een CM set en zoals ik eerder postte was het verschil van bijna 3K te veel van het goede. Had de indruk dat je bij de CM's meer betaald voor de afwerking dan voor het geluid.  :-D
Ben er bijna voor 100% zeker van dat de CM9 het zelfs niet haalt van de Wotan's. Als je uit de laatste dan een HT set moet samenstellen wordt het bijna onbetaalbaar. Neen begrijp me niet verkeert de 683 set klinkt zeer goed voor de 2,5K die ik er voor gaf, dat is bijna de prijs die de 2 Wotan's alleen al kostten in 1995. Mogelijks moet ik een wennen aan de Britisch sound want die is flink verschillend van de Duitse. 


Iedereen bedankt voor de felicitaties!!!

Groet,

Frank

WilliamB

Gefeliciteerd met de aankoop van deze mooie luidsprekers. Zal wel erg mooi klinken.
Indrukwekkende SET. :yes:
De SR-14 heb ik wel eens beluisterd , en was hier erg van onder de indruk. notworthy
Presteert in ht maar ook in STEREO erg goed ( Nooit wegdoen. Versterker voor het leven )

De TV lijkt op de foto erg hoog te hangen. Is dit bewust gedaan ?
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

xander32

Citaat van: AkTeVox op oktober 18, 2013, 08:17:44
Hoi Xander,

De 683 HT set werd vergeleken met een CM set en zoals ik eerder postte was het verschil van bijna 3K te veel van het goede. Had de indruk dat je bij de CM's meer betaald voor de afwerking dan voor het geluid.  :-D
Ben er bijna voor 100% zeker van dat de CM9 het zelfs niet haalt van de Wotan's. Als je uit de laatste dan een HT set moet samenstellen wordt het bijna onbetaalbaar. Neen begrijp me niet verkeert de 683 set klinkt zeer goed voor de 2,5K die ik er voor gaf, dat is bijna de prijs die de 2 Wotan's alleen al kostten in 1995. Mogelijks moet ik een wennen aan de Britisch sound want die is flink verschillend van de Duitse. 


Iedereen bedankt voor de felicitaties!!!

Groet,

Frank
Helder Frank, ik had idd. gelezen over het vergelijk tussen de twee B&W series, maar ik was/ben benieuwd of je ook andere merken heb beluisterd?

pameijer

Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

AkTeVox

Eerlijk gezegd had ik weinig tot geen interesse in andere merken. Uit de verschillende reviews die ik las kwam de 683 set tegenover zijn concurrenten er zeer goed uit. Kreeg vaak de titel beste koop of "most value for the money". Je kan stellen dat het bijna een voorgeprogrammeerde koop was waar ik zeker geen spijt van heb.
Het is vaak niet gemakkelijk om een set samen te stellen die zowel moet voldoen aan HT als aan hifi of je moet het bedrag van een mooie wagen neertellen.  :wink:

AkTeVox

Citaat van: WilliamB op oktober 18, 2013, 08:25:52
Gefeliciteerd met de aankoop van deze mooie luidsprekers. Zal wel erg mooi klinken.
Indrukwekkende SET. :yes:
De SR-14 heb ik wel eens beluisterd , en was hier erg van onder de indruk. notworthy
Presteert in ht maar ook in STEREO erg goed ( Nooit wegdoen. Versterker voor het leven )

De TV lijkt op de foto erg hoog te hangen. Is dit bewust gedaan ?

Inderdaad de SR14 is een machtig bakbeest en gaat pas weg als die niet meer te herstellen valt.
Wat je zegt over de TV klopt. Bij de vorige HT setup stond JBL ES25 centerspeaker op het zwarte plankje geplaatst. De nieuwe B&W center weegt 15kg en is een stuk dieper, dit houd het plankje niet. Een dezer dagen gaat het plankje eraf en laten we de TV een 40 tal cm zakken.

xander32

Citaat van: AkTeVox op oktober 18, 2013, 10:20:35
Eerlijk gezegd had ik weinig tot geen interesse in andere merken. Uit de verschillende reviews die ik las kwam de 683 set tegenover zijn concurrenten er zeer goed uit. Kreeg vaak de titel beste koop of "most value for the money". Je kan stellen dat het bijna een voorgeprogrammeerde koop was waar ik zeker geen spijt van heb.
Het is vaak niet gemakkelijk om een set samen te stellen die zowel moet voldoen aan HT als aan hifi of je moet het bedrag van een mooie wagen neertellen.  :wink:
... beetje struisvogel tactiek; het hoofd in het zand steken voor de concurrentie, deze niet meenemen in een vergelijk(lees: zelf luisteren), wat niet weet wat niet deert ... Maar jij bent tevreden, daar gaat het om :yes:.

mountainbiker

Citaat van: AkTeVox op oktober 18, 2013, 08:17:44
Mogelijks moet ik een wennen aan de Britisch sound want die is flink verschillend van de Duitse. 



Hangt af van de drivers die gebruikt zijn. Kunnen uit verschillende landen komen. Mijn Mission's zouden ook een "Britse sound" hebben maar de drivers komen toch echt uit Denemarken!!
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

xander32

#26
... dat komt in de beste families voor, zo zijn (een deel van) de all Scotish Tannoy Prestige modellen zelfs een tijdlang made in China geweest :roll:.

WilliamB

Citaat van: mountainbiker op oktober 18, 2013, 11:00:39
Hangt af van de drivers die gebruikt zijn. Kunnen uit verschillende landen komen. Mijn Mission's zouden ook een "Britse sound" hebben maar de drivers komen toch echt uit Denemarken!!
Volgens mij komen de meeste drivers uit Denemarken..Toch ??
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

mountainbiker

Citaat van: WilliamB op oktober 18, 2013, 11:30:50
Volgens mij komen de meeste drivers uit Denemarken..Toch ??
Ook Noorwegen (Seas),Duitsland( Monacor,Visaton),China Spanje (Beyma geloof ik).Zal er ook nog wel wat vergeten zijn.
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

AkTeVox

Citaat van: xander32 op oktober 18, 2013, 10:27:15
... beetje struisvogel tactiek; het hoofd in het zand steken voor de concurrentie, deze niet meenemen in een vergelijk(lees: zelf luisteren), wat niet weet wat niet deert ... Maar jij bent tevreden, daar gaat het om :yes:.

Is mss een beetje voorliefde voor een merk.