Triangle Genèse Lyrr versus Esprit Antal EX

Gestart door 100%Marantz, april 09, 2013, 15:42:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RoGEK

- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

Zoldar

#61
Gefeliciteerd! Mooie speakers, al zeg ik het zelf  :mrgreen:
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

pietjepc

PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

100%Marantz

marantz, what else?

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Zoldar

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

retriever

Knappe speakers !! Als ze klinken zoals ze eruit zien, zit je gebeiteld !!  :yes:  hello
versterker pm7004 / pm15S2, cd onkyo c-7070,  speakers B&W 683, Boston Acoustics A26, monitor audio BX2, phono Reloop RP 6000 MK 6 B, sub B&W 610 XP.

AndreC

Hele mooie set, veel plezier ermee.
Laat even weten hoe ze klinken
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

100%Marantz

Ik heb ze uitgepakt.
Net als een instrument trek je de housse eraf en daar staan ze  :-o

De verkoper is een disigner die nu zelf hoog rendement speakers bouwt met JBL elementen. Mooi, maar anders.
Ze waren aangesloten aan 2 monsters: Mono versterker van Krell (vintage) hij heeft ze gevonden in zwitserland) Echt indrukwekkend met een grote VU meter, zou 140 W geven in klasse A!! Worden dan wel zeer heet.
De koper met "0" profiel is komen opdagen (te laat) en heeft een negatieve feedback gegeven d.w.z dat het niet de verkoper was die dit deed om de prijs te doen stijgen. Ik heb geluk gehad dat hij niet reageerde.

Alles aangesloten:
Ik heb ze geplaatst op de set in mijn woonkamer.
SC 6
SM6
CD 880 van Philips
Alle schakelaars op FLAT (Tone out))
Zal nog proberen met mijn SA 15 S1 en SM/SC 11, maar verwacht daar geen revolutie.
In mijn living klinkt het zeer mooi, maar eigenlijk staan mijn speakers niet goed geplaatst. Ze staan te ver uit elkaar. Niet ideaal, maar heel storend is het niet. Ik heb al geprobeerd in de andere richting, lengte, maar het resultaat was niet wat het moest zijn.

Begonnen met North & South van Milow
Het is niet makkelijk te beschrijven hoe ik meemaak, dus ik doe mijn best maar ben geen HIFI reporter.
Eerste indruk: alles komt mooi naar voor, nooit storend . Een mooi vol geluid met een mooie diepe bass en zeer duidelijke hoog. Opvallend is de mooie bass bij laag volume, op alle volume blijft een zeer mooi evenwicht.

Daarna: pink Floyd, "The Wall"
Een nieuwe ervaring, natuurlijk zeer gekend/bekend, maar heb dit zelden zo gehoord.

Gevolgd door de laatste CD van Dido. Begint rustig, mooi rond, evenwichtig, dan ineens de stem, woaaww! :-)
De middentonen/stem komen zeer mooi naar voor.

Allez, nog een eentje: Dire Straits, Brothers in Arms
Daar weer klinkt het zeer mooi.
Ik was in 1985 naar het concert van Dire Straits geweest in Vorst Nationaal (BE) Een ding was mij daar zeer sterk opgevallen in "The Man's too Strong" Er is op bepaald moment een moment waar de gitaar wat laag gaat en in het concert was dit indrukwekkend hoe laag het ging en door heel de concertzaal (10.000 man). Alle lichten gingen gedurende dat moment allemaal aan (1 of 2 sec)
Ik heb dit nooit meer zo kunnen meemaken. Ik wou dus zien wat het met deze zou geven. Ik ga nu niet beweren dat het hetzelfde was, maar het ging in die richting. Zal nooit hetzelfde kunnen krijgen in een living met 2 zuilen wat je kan met duizende watts en evenveel luidsprkers :-) in een concertzaal.

En als laatste:  piano concerto N° 20 van Mozart, door Maria Joao Pires.
Niet alleen de piano klinkt mooi, maar heel het orkest geeft een diepte die ik met mijn andere speakers niet of minder had. Klassieke muziek vind ik het meilijkst weer te geven met speakers. Veel gaan niet laag genoeg en kunnen het volume van een werkelijk orkest niet weergeven. Hier gaan we een stap verder.

Om te besluiten; ik ben erg tevreden met mijn nieuwe aankoop.  Ik was en ben nog zeer tevreden met mijn Triangle Antal EX en om heel eerlijk te zijn verwachte ik geen groot verschil met deze. Wel het is anders, nog mooier. Ik had met mijn Antal's veel soortgelijke indrukken ondekt, maar hier gaat het nog een stuk verder.
Het evenwicht tussen hoog, midden een laag blijft altijd zeer mooi en vraagt geen andere regeling van Bass & Treble, laat staan Loudness  :?

En als laatste: ik kijk altijd graag naar mijn versterker met mooie VU meters, hier is het moeilijk niet te kijken naar de speakers, ze zijn echt heel mooi in dat "Black piano"

Mijn hond die naast me lag heeft verschillende keren gereageerd op de muziek, je zag zijn oren omhoog gaan om beter te luisteren  :-D :-D :-D Meestal blijfy ze gewoon liggen. Is dit positief of negatief, heeft me niet gezegd  :-D :-D

Je kan merken dat ik heel enthousiast ben met mijn nieuwe aankoop. Ik verheug me om veel CD's opnieuw te herondekken en terug veel plezier en emoties te beleven.
hello hello pompom pompom
marantz, what else?

100%Marantz

marantz, what else?

AndreC

Geweldig om iemand zo enthousiast een review te zien beschrijven.
Heel veel plezier ermee.
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

100%Marantz

Citaat van: Zoldar op april 15, 2013, 18:28:46
Gefeliciteerd! Mooie speakers, al zeg ik het zelf  :mrgreen:

Jou ervaring met je Genèse's en wat ik al kende van mijn Triangle's Esprit heeft me me toegelaten om dit op afstand zo snel te kopen. Een week geleden had ik absoluut niet de intentie om nieuwe speakers te kopen, heb ze een beetje toevallig gevonden.
marantz, what else?

Zoldar

Een gouden vondst voor die prijs. Enjoy  pompom hello
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Cornelis1921

Citaat van: 100%Marantz op april 15, 2013, 23:27:31
Jou ervaring met je Genèse's en wat ik al kende van mijn Triangle's Esprit heeft me me toegelaten om dit op afstand zo snel te kopen. Een week geleden had ik absoluut niet de intentie om nieuwe speakers te kopen, heb ze een beetje toevallig gevonden.
Van harte gefeliciteerd! pompom
byebye Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

capri9000

Proficiat met je nieuwe aanwinst,ik weet dat voor de meeste de klank altijd het belangrijkste zal zijn maar dat ze eruit zien als juweeltjes is toch ook mooi meegenomen.Mocht ik het kunnen ik kocht er ook 2 enkel als decoratie-stukken  pompom echt prachtig