2 paar luidsprekers op één versterker ??

Gestart door retriever, februari 14, 2013, 23:23:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

retriever

Ik heb vandaag - bij wijze van test - mijn oude luidsprekers eens bij aan mijn versterker aangesloten (PM7004).  Oorspronkelijk zijn er een paar b&w 683's aangesloten en heb er vandaag nog een paar b&w's 602 S3 speakers bij aangesloten.  Heb de indruk dat de klank voller is als ze allemaal gelijk spelen maar is dit zo of gaat het allemaal gewoon wat luider omdat er twee extra speakers aangesloten zijn en krijg je daardoor de indruk dat de klank voller is ??  Is het nuttig een tweede paar aan te sluiten ?  Voor en nadelen ?? alle reacties welkom !!  pompom
versterker pm7004 / pm15S2, cd onkyo c-7070,  speakers B&W 683, Boston Acoustics A26, monitor audio BX2, phono Reloop RP 6000 MK 6 B, sub B&W 610 XP.

JohnWx

Citaat van: retriever op februari 14, 2013, 23:23:16
Ik heb vandaag - bij wijze van test - mijn oude luidsprekers eens bij aan mijn versterker aangesloten (PM7004).  Oorspronkelijk zijn er een paar b&w 683's aangesloten en heb er vandaag nog een paar b&w's 602 S3 speakers bij aangesloten.  Heb de indruk dat de klank voller is als ze allemaal gelijk spelen maar is dit zo of gaat het allemaal gewoon wat luider omdat er twee extra speakers aangesloten zijn en krijg je daardoor de indruk dat de klank voller is ??  Is het nuttig een tweede paar aan te sluiten ?  Voor en nadelen ?? alle reacties welkom !!  pompom

Zie het nut niet je gaat 2 verschillende klank kleuren door elkaar halen als jij het mooi vind blijven houden zo  hello
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Maus

Als je een balzaal als woonkamer hebt kun je dat doen. Verder hoort het geluid van zichzelf niet slecht te klinken dus als het beter word met 4 speakers klopt er iets niet met die 2.

JohnWx

Citaat van: Maus op februari 14, 2013, 23:38:15
Als je een balzaal als woonkamer hebt kun je dat doen. Verder hoort het geluid van zichzelf niet slecht te klinken dus als het beter word met 4 speakers klopt er iets niet met die 2.

2 fouten kunnen zich corrigeren moet jij toch weten
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

TurboMarco

Mooi een quasi line source  HB

Zolang de luidsprekers 8 Ohm nominaal zijn kan je met een gerust hart 4 speakers aansluiten op een stereo versterker.

Voor het hardere werk zal je toch op zijn minst een 5.1 versterker moeten hebben  :-) :wink:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Maus

Citaat van: John Wx op februari 14, 2013, 23:41:12
2 fouten kunnen zich corrigeren moet jij toch weten

Jaja.. Hoe meer speakers hoe meer fouten  8-)

Maus

Citaat van: Marco op februari 15, 2013, 00:18:12
Mooi een quasi line source  HB

Zolang de luidsprekers 8 Ohm nominaal zijn kan je met een gerust hart 4 speakers aansluiten op een stereo versterker.

Voor het hardere werk zal je toch op zijn minst een 5.1 versterker moeten hebben  :-) :wink:

Kan ook goed gaan, meer speakers per kanaal, als je het maar niet te hard zet.
De versterker kan met 2ohm makkelijk grote stromen gaan leveren waar ie niet tegen kan.

Ik had vroeger 8 speakers per kantje :-o Nog steeds werkt die versterker.

JohnWx

Citaat van: Maus op februari 15, 2013, 00:44:59
Kan ook goed gaan, meer speakers per kanaal, als je het maar niet te hard zet.
De versterker kan met 2ohm makkelijk grote stromen gaan leveren waar ie niet tegen kan.

Ik had vroeger 8 speakers per kantje :-o Nog steeds werkt die versterker.

vast die 170 DC
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

TurboMarco

Citeer
Ik had vroeger 8 speakers per kantje Nog steeds werkt die versterker.




Toevallig een Marantz PM251 ?

:-D
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

mountainbiker

Citaat van: retriever op februari 14, 2013, 23:23:16
Ik heb vandaag - bij wijze van test - mijn oude luidsprekers eens bij aan mijn versterker aangesloten (PM7004).  Oorspronkelijk zijn er een paar b&w 683's aangesloten en heb er vandaag nog een paar b&w's 602 S3 speakers bij aangesloten.  Heb de indruk dat de klank voller is als ze allemaal gelijk spelen maar is dit zo of gaat het allemaal gewoon wat luider omdat er twee extra speakers aangesloten zijn en krijg je daardoor de indruk dat de klank voller is ??  Is het nuttig een tweede paar aan te sluiten ?  Voor en nadelen ?? alle reacties welkom !!  pompom
Niet doen fout experiment nonono nonono nonono en tijdverspilling. Heb zelf ook ooit meerdere speakers met verschillende impedanties en merken aangesloten op een versterker (s) om het geluid te "verbeteren" in mijn begin periode op dit forum.Heb zelfs een tweede set Missions 762 aangeschaft en toen kwam ik er achter dat de foam randen kapot waren van de tweede aangeschafte set.Bleken bij nader onderzoek ook de foamranden van de bestaande set verrot te zijn. Nieuwe foamranden aangeschaft en gemonteerd en het probleem van beroerd geluid opgelost.1 set speakers voor stereo is meer dan voldoende en alle andere spul verkocht behalve de tweede set Missions 762 die op reserve staat . Wat mischien wel het overwegen waard is als experiment voor jou is om een tweede identieke versterker aan te schaffen zodat je per speaker 1 versterker tot je beschikking hebt. Het gaat niet zozeer om het wattage maar meer om het creeren van 2 gescheiden circuits met bijbehorende voeding. Ik draai er nu meer dan een jaar tot volle tevredenheid mee. Wel 2 denons Pma 300v en geen Marantz helaas redface.
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

JohnWx

Citaat van: mountainbiker op februari 15, 2013, 02:08:29
Niet doen fout experiment nonono nonono nonono en tijdverspilling.

nee doorgaan goed voor economie als het misgaat  HB
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SB_Marantz

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

JohnWx

Citaat van: SB_Marantz op februari 15, 2013, 12:28:59

Die kunnen best wat hebben ja.  8-)

ja maar die 170 van hem is een spook ding met extra laag  :evil:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SmauG

Citaat van: retriever op februari 14, 2013, 23:23:16
Ik heb vandaag - bij wijze van test - mijn oude luidsprekers eens bij aan mijn versterker aangesloten (PM7004).  Oorspronkelijk zijn er een paar b&w 683's aangesloten en heb er vandaag nog een paar b&w's 602 S3 speakers bij aangesloten.  Heb de indruk dat de klank voller is als ze allemaal gelijk spelen maar is dit zo of gaat het allemaal gewoon wat luider omdat er twee extra speakers aangesloten zijn en krijg je daardoor de indruk dat de klank voller is ??  Is het nuttig een tweede paar aan te sluiten ?  Voor en nadelen ?? alle reacties welkom !!  pompom

Probeer een de 602s3's alleen aan de PM7004. Ben wel benieuwd welke je prettiger vind klinken. Mijn vermoeden is dat de 602's beter aangestuurd zullen worden en een mooier stereobeeld neerzetten aan de marantz.

Maus

Citaat van: John Wx op februari 15, 2013, 12:40:16
ja maar die 170 van hem is een spook ding met extra laag  :evil:

;D Die vertrouw ik wel. Maar het was een oud Philips stereotorentje.