4 ohm of 8 ohm luidspreker?

Gestart door janstr, februari 02, 2013, 18:26:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

janstr

In mijn zoektocht naar de juiste speakers voor de Marantz pm6004 stuit ik op het verschil in ohm bij luidsprekers. Daarnaast speelt naturlijk ook nog de gevoeligheid van de luidsprekers.
Als twee verschillende luidsprekers allebei dezelfde gevoeligheid hebben, maar een weerstand hebben van 4 ohm en acht ohm, met welke luidspreker zal mijn versterker dan het best overweg kunnen? Ik ben geneigd te zeggen dat alleen de gevoeligheid telt, maar wil het toch maar even checken.

JohnWx

maakt helemaal niks uit dat verschil hoor je niet is een klein beetje meetbaar maar daar is de versterker voor
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SB_Marantz

4 of 8 Ohm zegt an sich niets want het is een nominale waarde.
Deze fluktueerd ergens tussen de 3 en 40 Ohm......
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

100%Marantz

Moet je niet kijken naar de minimale waarde, wat niet altijd wordt gegeven door de contructeur?
Heeft een invloed op je versterker, maar een PM 6004 heeft daar geen probleem mee.
marantz, what else?

Zoldar

Citaat van: SB_Marantz op maart 12, 2013, 11:42:49
4 of 8 Ohm zegt an sich niets want het is een nominale waarde.
Deze fluktueerd ergens tussen de 3 en 40 Ohm......

Wat zegt wel iets over de speaker en hoe zwaar hij voor de amp is?
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

JohnWx

Citaat van: Zoldar op maart 25, 2013, 16:18:28
Wat zegt wel iets over de speaker en hoe zwaar hij voor de amp is?

Ja maar jij kan de ene dag ook meer aan als de andere  8-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

StevieFCU

Ik heb nu de SA SAxo 30 op mijn PM7000 en loopt als een zonnetje, dus volgens mij maakt het voor thuis niks uit.