De magische grens is overschreden.

Gestart door joep, januari 08, 2013, 13:54:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

joep

Voor het eerst is de fysieke verkoop van muziek ingehaald door digitale downloads. In de VS bestond meer dan de helft van de muziekverkopen in 2012 uit downloads. Dat blijkt uit onderzoek van Nielsen SoundScan en Nielsen BDS. Het onderzoeksbureau meet de verkoop, streams en airplay van muziek in Amerika.

Lees meer : http://www.hifi.nl/artikel/19932/Voor-het-eerst-meer-downloads-dan-fysiek.html#ixzz2HO7l4MMg

Maus


cz79


Sander

Het licht puntje in het artikel is natuurlijk wel dat de verkoop van vinyl weer gestegen is :p
Marantz SR8002
Marantz SA7001KI
B&W CM7(front)
B&W CMC (Center)
Jamo compact 500 (Surround)
Squeezebox classic
W&M LS-01
v/d Hul Royal Yade
Oehlbach NF1 Interlink

Marantz 81


renes59

Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

WimPeu

Ala je de onbetaalde DL's ook meeneemt dan zijn de DL's al jaren in de meerderheid.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Paul

Citaat van: WimPeu op januari 08, 2013, 19:34:11
Ala je de onbetaalde DL's ook meeneemt dan zijn de DL's al jaren in de meerderheid.
Voor een continent wat financieel al jaren bankroet is verbaast mij dit niks.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

JohnWx

Citaat van: WimPeu op januari 08, 2013, 19:34:11
Ala je de onbetaalde DL's ook meeneemt dan zijn de DL's al jaren in de meerderheid.

maar word de 2de handse cd markt wel meegerekend ? Gij Maro weet daar meer van  8-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

WimPeu

Citaat van: John Wx op januari 08, 2013, 20:42:48
maar word de 2de handse cd markt wel meegerekend ? Gij Maro weet daar meer van  8-)

Weet van niks. Ben helemaal.gestopt met het kopen van schijfjes...ook 2e hands. Niet om het geld zo zeer maar het gemak. Moet 40 km ( heen en terug) voor een cd zaak...  nopompom. Drenthe heeft ook z n nadelen..
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

JohnWx

Citaat van: WimPeu op januari 08, 2013, 21:20:39
Weet van niks. Ben helemaal.gestopt met het kopen van schijfjes...ook 2e hands. Niet om het geld zo zeer maar het gemak. Moet 40 km ( heen en terug) voor een cd zaak...  nopompom. Drenthe heeft ook z n nadelen..

Vast wel cd mee vanaf en van de Apres Skihut
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

renes59

Citaat van: WimPeu op januari 08, 2013, 21:20:39
Weet van niks. Ben helemaal.gestopt met het kopen van schijfjes...ook 2e hands. Niet om het geld zo zeer maar het gemak. Moet 40 km ( heen en terug) voor een cd zaak...  nopompom. Drenthe heeft ook z n nadelen..
Wat dat betreft is het gemakkelijk om 8 km van het centrum van Grunn af te wonen. Daar zijn meer cdwinkels dan in heel Drenthe bij elkaar. Als voorbeeld Emmen, daar is geen cdwinkel meer, wel een goede audiozaak.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Cornelis1921

#14
Citaat van: WimPeu op januari 08, 2013, 21:20:39
Weet van niks. Ben helemaal.gestopt met het kopen van schijfjes...ook 2e hands. Niet om het geld zo zeer maar het gemak. Moet 40 km ( heen en terug) voor een cd zaak...  nopompom. Drenthe heeft ook z n nadelen..
@Wim, zelden zo'n zwak excuus gehoord voor het overstappen naar downloading en streaming van content. Ik doe tegenwoordig ook 2/3 tot 3/4 van mijn CD-aankopen online en dat terwijl Leiden 4 uitstekende CD-winkels heeft. Voor mij telt niet alleen het gemak, maar ook de kosten en vooral het ruime assortiment dat mij naar het internet lokt. Out of stock kent men op het internet aanzienlijk minder. Zelfs Bol.com heeft een interessant tweedehands aanbod via aan haar geaffileere verkopers, en voordelig ook nog, menig koopje gescoord via dat kanaal. Als men de nadelen van het kopen op afstand en bezorging via de post voor lief neemt komt heel ver. Nee, ik heb de indruk dat er andere argumenten een belangrijkere rol spelen dan die door jou en velen met jou worden geventileerd. Geluidsdragers draaien is niet state-of-the-art meer... Het is ouderwets en achterhaald... Natuurlijk geef ik dat ook toe. Maar draaien kent ook zo zijn gemakken en genoegens, net zo goed als zijn bezwaren en nadelen. Maar dat kent downloaden en streamen ook, maar als men dat nu leuker en interessanter vindt, zeg dat dan i.p.v. een met argumenten te komen die ongevaarlijk moeten zijn op het forum en voor de "draaiers". Nee Wim, geef jij maar toe, zolang ik er lol in schep om op de fiets en met het O.V. naar de Leidse binnenstad en verder (Den Haag, Rotterdam en Amsterdam etc.) te begeven om nog muziekaankopen te doen, kun jij met jouw Peu ook nog heel ver komen. Ja tijd, dat heb ik meer dan jij, maar je hoeft toch niet elk weekend op CD-jacht?
Ter afsluiting: je hebt nu eenmaal altijd early adopters en old-fashion-die-hards gehad. Jij behoort kennelijk meer tot de eerste categorie en ik meer tot de tweede. En samen zitten we audiohobby maf te zijn op het audiomaffe marantzforum.
Wim c.s., ik hoop niet dat ik per ongeluk tegen schenen geschopt heb en dat er daarom mensen boos zijn geworden op mij. Zoja, mijn excuses, het was niet mijn bedoeling om te kwetsen.
Groetjes, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *