Nou, bijna klaar met de speakers ;-)

Gestart door CBdicX, maart 02, 2023, 11:17:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

CBdicX

Heb toch maar weer een verandering aangebracht, mede door de lage prijzen van de Kef R serie op dit moment door de komst van de R Meta.
Vond mijn T301 Fronts toch "mager" klinken en kregen een redelijk hoge cross-over mee wat ik ook niet prettig vond.
Ik had reeds de T301C vervangen voor een R2C, een grote sprong vooruit.
Ik was nog in de gelegenheid mijn T301 retour te sturen en heb dit gedaan en een mooie deal kunnen scoren voor een set Kef R5 Fronts.

Wat een knoepert van verschil met de 301 !
Ik wist dat kleine speakers nooit echt groots kunnen klinken (met sub) maar dit verschil is behoorlijk.
Moest even wachten op de R5 dus tijdelijk een setje Magnats neergezet, wel ondersteund door de 2 SVS 3000 Micro subs, maar dit klinkt echt niet.
Audyssey laten lopen maar het is in Stereo werkelijk niet te pruimen, surround gaat nog redelijk maar ook niet geweldig.
Wat een verschil met de R5 SVS combi  :-D  :-D

Geluid is vol en levendig, het bewijs voor mij dat kleine speakers nooit echt groots kunnen klinken, hoe goed de sub(s) ook zijn.
En, ja, er zit prijsverschil in maar dit had ik ook met een set Klipsch RP500M II, wel ietje beter dan de goedkope Magnats maar toch niet van het vloerstaander nivo, "Size does matter"  :-)
Voor surround hangen de 301 speakers nog steeds wel  :-o

RHK

Ik zou deze nemen, heb je ook geen subs meer nodig..... Dali Core. Wel even je betaallimiet verhogen, 49900 Euro een setje.Ik heb ze mogen beluisteren, ongeevenaard goed.
Dali Core.jpg
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

TurboMarco

CiteerNou, eindelijk klaar met de speakers ;-)))))))

 :schater:

Heb ik zelf ook wel eens geroepen hoor HLP
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Marvin

Het handigst is om gewoon gelijk hele goeie grote te kopen, liefst een paar die je zonder schuldgevoel met het interieur kan laten evolueren....

Zoiets bijvoorbeeld.  :angel:

https://ibb.co/kyT0bRW

 :-D

CBdicX

#4
Citaat van: RHK op maart 02, 2023, 12:40:00Ik zou deze nemen, heb je ook geen subs meer nodig..... Dali Core. Wel even je betaallimiet verhogen, 49900 Euro een setje.Ik heb ze mogen beluisteren, ongeevenaard goed.
Dali Core.jpg

26hz op 3dB is inderdaad erg laag voor een vloerstaander, maar dat mag ook wel voor die porsche prijs.
Nadeel is als je de sub bass harder wilt, dat alles harder gaat, of je zou de woofers via een externe versterker moeten aansturen.
En het staat ook op de achterwand, "meer hi-fi" :-)

Maar het is meer dan die 49.900 euro, dit vond ik on-line:
DALI's KORE Flagship Loudspeakers Will Run You $110,000 = 103.000 euro, maar ik heb ook al "aanbieding" gezien van maar 79.900 euro, wel opschieten "op is op"

En gelukkig, de speaker terminals zijn goud plated..........


https://youtu.be/aJ1jMLoTEWk


https://youtu.be/G0RofveKdaU

CBdicX

Citaat van: marvin op maart 02, 2023, 14:01:32Het handigst is om gewoon gelijk hele goeie grote te kopen, liefst een paar die je zonder schuldgevoel met het interieur kan laten evolueren....

Zoiets bijvoorbeeld.  :angel:

https://ibb.co/kyT0bRW

 :-D

Nou, daar zal moeder wel heel blij van worden  :-o   :-D

RHK

Citaat van: CBdicX op maart 02, 2023, 14:54:5826hz op 3dB is inderdaad erg laag voor een vloerstaander, maar dat mag ook wel voor die porsche prijs.
Nadeel is als je de sub bass harder wilt, dat alles harder gaat, of je zou de woofers via een externe versterker moeten aansturen.
En het staat ook op de achterwand, "meer hi-fi" :-)

26hz op 3dB is inderdaad erg laag voor een vloerstaander, maar dat mag ook wel voor die porsche prijs.
Nadeel is als je de sub bass harder wilt, dat alles harder gaat, of je zou de woofers via een externe versterker moeten aansturen.
En het staat ook op de achterwand, "meer hi-fi" :-)

Er stonden tijdens de luistersessie dan ook wel 4 NAD M23 in bridge achter te brommen. Komt er toch nog zo'n 14 mille bij ex kabels.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

CBdicX

Citaat van: RHK op maart 02, 2023, 17:12:02Er stonden tijdens de luistersessie dan ook wel 4 NAD M23 in bridge achter te brommen. Komt er toch nog zo'n 14 mille bij ex kabels.

Nou, kan je deze jongens betalen maakt die 14 mille ook niet uit  :lol: