Toch de Kef LS50 Meta eruit, Klipsch RP II serie erin

Gestart door CBdicX, september 17, 2022, 08:36:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

CBdicX

Citaat van: marvin op september 21, 2022, 16:09:32
O sorry, 12" Tannoy DC.
Iets anders komt er niet in. [emoji23][emoji23]

Centers kunnen niet groot genoeg zijn, de belangrijkste speaker in een surround setup.
Veel mensen geven bergen geld uit aan een (te) grote subwoofer, waar eigenlijk de buren meer aan hebben, maar zien een Center als sluitpost, dus klein, vaak omdat die het meest zichtbaar is.

Een fout die de totale beleving naar beneden trekt.

Ik heb van alles gehad, van een setup met grote speakers en kleine speakers met een grote sub, maar hoe dan ook, kleine speakers blijven klein klinken, hoe groot de sub ook is.
Probeer de voorkant, de 3.0, zo groot mogelijk te krijgen, dan kan surround en surround back een stuk kleiner, en Height heeft nagenoeg geen bass, dus formaat nodig.

Maar ga zo groot mogelijk, vind de partner ook leuk....... :-D  :-D


Marvin

Ik vond het in m'n eentje overkill, aangezien ik toch altijd in het midden zat.
Ding naar de schuur gesleept en daar stond ie ook maar vocht te verzamelen, op MP gezet en toen was ie snel weg...
Nu zit ik al een tijdje met z'n tweeën en heb ik een instap model van Tannoy aangesloten.
Die dient nog te worden vervangen voor een forse luidspreker..
Mij stoort het, m'n vriendin hoort het maar stoort het niet.
Maar inderdaad, een center hoort gewoon groot te zijn als de rest eromheen ook groot is.
Allemaal dezelfde satellieten werkt natuurlijk ook goed, dat merk ik in de slaapkamer wel.

CBdicX

#32
Citaat van: marvin op september 22, 2022, 11:07:07
Ik vond het in m'n eentje overkill, aangezien ik toch altijd in het midden zat.
Ding naar de schuur gesleept en daar stond ie ook maar vocht te verzamelen, op MP gezet en toen was ie snel weg...
Nu zit ik al een tijdje met z'n tweeën en heb ik een instap model van Tannoy aangesloten.
Die dient nog te worden vervangen voor een forse luidspreker..
Mij stoort het, m'n vriendin hoort het maar stoort het niet.
Maar inderdaad, een center hoort gewoon groot te zijn als de rest eromheen ook groot is.
Allemaal dezelfde satellieten werkt natuurlijk ook goed, dat merk ik in de slaapkamer wel.

Kijk, dit zijn mijn favoriete satellieten in de slaapkamer.
Vraag mij wel af wat er zo "leuk" is, hoop niet dat lachen om mijn leut..tje.

Ach, grote auto's en grote speakers, kleine...... :-D  :-D

CBdicX


Zo, ik ben "klaar"...........  :-D LOL :-D

Staat nu voor Front een set Klipsch RP8060FA II, Center RP504C II, Surround RP500M II.
Geen subwoofers meer, die zet ik te koop (Gallo Profile Sub 2x), de 8060 kan dit wel alleen af en de partner ziet subs liever gaan dan komen  :-o  :-D
Ook in de verkoop gaat een set Klipsch R40M, paar weekjes gebruikt maar toch voor de RP500 gekozen vanwege het uiterlijk en gehele ontwerp wat nu dan exact gelijk is met de Fronts en Center.

NB

Alweer klaar :evil:
Mijn broer heeft ook vloerstaanders van Klipsch. Weet niet welk type.
Klinken prima en er komt idd voldoende laag uit.

Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.