Kef LS50 Meta vs Q250 (C)

Gestart door CBdicX, juni 23, 2022, 18:25:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

CBdicX

Citaat van: RHK op juli 06, 2022, 11:00:53
En hij heeft een hele coulante vrouw.

Ja, die heeft het al een tijdje terug de weerstand al opgegeven  :-o

Maar als in deze speakers ook nog een flinke basreflex poort in zit, ben ik klaar, alles in 1....  :-D :-D

CBdicX

#16
Citaat van: Hoewie Loewie op juli 06, 2022, 10:54:46
Hoi. Het wisselen van luidsprekers gaat bij jou zo snel, dat het mij duizelt. :wink: Als ik het goed lees, heb je nu 5 Kef LS50 Meta (Front, Rear en Center) luidsprekers, 4 SVS Prime Sat luidsprekers voor Dolby Atmos (voor en achter hoog?) en 2 subs. Poehee, dat is me een opstelling. notworthy

Jup, goed gelezen en het klopt (voor nu)  :-D
Hier vast een foto van de voorkant, met de Meta Surround speakers ben ik op dit moment bezig te monteren, poot spuiten (een hogere poor dan de redelijk lage KEF poten), ect.

De 4 SVS Prime Sat speakers zijn "onzichtbaar" achter de TV, dit was wel een wens van mijn vrouw.
De 2 subwoofers hangen ook achter de TV, werkt allemaal perfect, geheel tegen de (Dolby) regels in, ik merk er niets van dat het zo niet hoort.

De 4 SVS "Atmos" jongens staan nu naar de wand gericht.
Ten 1e komt het geluid dan verder de kamer in, ten 2e worden de speakers in Fase door Audyssey gezien.
Staan ze richting het plafond gericht, zoals iedere Dolby kaatser, dan zijn ze alle 4 uit Fase......... :-o :-o

Daar onder hangen de 2 Gallo Profile subwoofers.

Audiophylia Nervosa

Wel een luxe hoor, zo'n Meta front setje.
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

CBdicX

Citaat van: KI-Pearl op juli 06, 2022, 12:04:11
Wel een luxe hoor, zo'n Meta front setje.

Voor mij het "bewijs" dat Muziek speakers het ook uitstekend (kunnen) doen in Fims.
En waarom ook niet, ondanks vaak specifieke Films speakers of speakers die voor Muziek in de markt worden gezet.

Ik denk maar zo, als een speaker het in de een, of ander goed doet, voldoet deze ook voor de andere disipline.

Voorn

Zeker erg mooi! Drie dezelfde speakers en dan ook nog eens op dezelfde hoogte geplaatst.

Verstuurd vanaf mijn SM-T550 met Tapatalk

PM8005, Sr6015, UD7007, Bluesound Vault2,  Nvidia Shield Pro
Front Kef XQ5, Surround KefXQ3, Center XQ2C, Heights Q compact, Subwoofer Rel HT1510

CBdicX

Citaat van: Voorn op juli 06, 2022, 20:46:42
Zeker erg mooi! Drie dezelfde speakers en dan ook nog eens op dezelfde hoogte geplaatst.

Verstuurd vanaf mijn SM-T550 met Tapatalk

Ehhhhh, 5 dezelfde speakers.
De surround hangen iets hoger dan de 3 voor  :-)

Voorn

Ik had beter moeten lezen dat is me helemaal ontgaan, wat een mooie geluids bubbel moet jij hebben!

Verstuurd vanaf mijn SM-T550 met Tapatalk

PM8005, Sr6015, UD7007, Bluesound Vault2,  Nvidia Shield Pro
Front Kef XQ5, Surround KefXQ3, Center XQ2C, Heights Q compact, Subwoofer Rel HT1510

CBdicX

#22
Citaat van: Voorn op juli 07, 2022, 07:00:38
Ik had beter moeten lezen dat is me helemaal ontgaan, wat een mooie geluids bubbel moet jij hebben!

Verstuurd vanaf mijn SM-T550 met Tapatalk

Klopt, over die bubbel in mijn hoofd ben ik ook al een paar jaar in gesprek met mijn psychiater...... :-o