Vinyl; toekomst?

Gestart door Rob46, september 21, 2017, 19:52:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

xander32

#30
Ik geloof er niet in dat kranten blijven; m.i. een hopeloos achterhaald medium. Iedere ochtend ligt er hier nog eentje op de mat, voor hare maje. Af en toe werp ik er een blik in en lees dan het 'nieuws' welke minimaal een etmaal daarvoor al op nieuwssites op het www stond  :roll:. Zo'n krant roept bij mij ook (fijne) herinneringen op, van mijn vader die aan de eetkamertafel iedere ochtend zijn Gelderlander minutieus aan het doorspitten was. Maar om daarvoor zelf dit medium aan te houden, ik weet 't niet.


Citaat van: Floris op januari 19, 2018, 00:29:43
Toen Ton de hut in 1998 overnam , en een paar jaar geleden een riant bod kreeg op de toko , was de reactie Nee.
Net als kranten, die zullen ook nooit verdwijnen.
Omdat het tastbare element de helft van de beleving is.

https://www.recordindustry.com/index.php

NB

Citaat van: xander32 op januari 19, 2018, 07:25:43
Ik geloof er niet in dat kranten blijven; m.i. een hopeloos achterhaald medium.

Ik hoop van wel dat er een papieren krant blijft. Een dikke zaterdagkrant hoort bij mijn weekend beleving. Door de weeks op de tablet, kan ik mee leven.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

renes59

Boek en krant moeten op papier anders lees ik nooit wat weer.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Whisper.nl

  :gp:
Citaat van: renes59 op januari 19, 2018, 10:26:05
Boek en krant moeten op papier anders lees ik nooit wat weer.
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Vinyl_Fuchs

Liever inkt en papier en vlees en bloed. Er is al genoeg "nep" in deze wereld. Liever een prikkeling van zoveel mogelijk zintuigen.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Vinyl_Fuchs

Citaat van: Cornelis1921 op oktober 08, 2017, 21:28:07
Genieten doet men in eerste instantie van de muziek, niet zozeer van de afspeelapparatuur, al zijn er liefhebbers die dat tweede gegeven belangrijker vinden: Luisteren met het verstand. :wink:
Ik geniet ook van afspeelapparatuur. Een mooie platenspeler is vele malen cooler, sexier dan welke streamer, (sa)cd-speler ook.  Een reel to reel taperecorder uitgezonderd, want die zijn übercool.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Nostra

Ik koop al platen van men 12 en ben er nu 34.

Nooit gestopt met platen kopen (zelfs niet op hun dieptepunt), al was het dan wel net wat minder.

Heb me begin dit jaar juist nog een 3de sl12xx mk2 gekocht om een jongensdroom waar te maken.

Ik doe regelmatig kringloopwinkels en zit daar altijd gretig in de plantenbakken te graaien en te zoeken naar pareltjes. Zo al enkele zalige albums en dj platen gevonden aan een spotprijsje. Ook als in een vinyl zaak binnen stap of de media markt (die tegenwoordig een mooi aanbod hebben) kom ik met een plaat buiten. Zelfde als ik naar een concert ga kijken van een band die ik goed vind.

De handeling van de plaat uit de hoes te halen, op te leggen op de platenspeler en de naald op de platenspeler te leggen, zalig! Ook veel nostalgie als ik men dj platen op leg (het zijn er een kleine 1000 in totaal).

De platen collectie gaat nooit weg, zelfde met de platenspelers en een deftige mengtafel waar 3 phono ingangen inzitten.

Het high end dj gebeuren spreekt me ook enorm aan waar er de laatste jaren veel rotary mixers op de markt zijn bij gekomen met een verdomd goede sound, zelfs bij omnitronic hebben ze het plaatje goed bij elkaar qua sound en build quality. Ook hier wederom in deze dj scene wordt er enodm veel naar vinyl terug gegrepen voor de warme klank die de platen geven.

Ik zie er geen hype in maar echt een revival. En dit kan ik als vinyl junkie alleen maar toe juichen.

Het zal nooit meer zijn zoals vroeger maar je merkt wel dat er op platenbeurzen en in vinyl winkels toch wel terug redelijk veel jeugd rondhangt EN koopt.

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk


NB

Zag vanmiddag bij de Dekamarkt gekleurd vinyl voor 12,99 bij de kassa liggen.
Platen boeien mij niet zo meer, maar ik meld het even voor de liefhebbers.

https://www.dekamarkt.nl/boodschappen/non-food-kantoor/non-food/lp-ac-dc-maximum-overload-per-stuk/79889
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

Frits Denon

Ik kan mij nog een rood/oranje LP herinneren. Weet niet eens of ik hem zelf nog heb... :-D
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

NB

Citaat van: Frits Denon op juni 15, 2022, 19:50:55
Ik kan mij nog een rood/oranje LP herinneren. Weet niet eens of ik hem zelf nog heb... :-D

Lagen meer titels. Zag een live album van Dire Straits bovenop liggen.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

Nostra

Paar mooie titels tussen wel hoor!

Ik geef eerlijk toe dat ik al redelijk wat platen bij ALDI België en action België gekocht heb als er in promotie zijn bij hun [emoji85]

Verstuurd vanaf mijn 2201116PG met Tapatalk


Frits Denon

Citaat van: Nostra op juni 16, 2022, 02:39:45
Paar mooie titels tussen wel hoor!

Ik geef eerlijk toe dat ik al redelijk wat platen bij ALDI België en action België gekocht heb als er in promotie zijn bij hun [emoji85]

Verstuurd vanaf mijn 2201116PG met Tapatalk

Lijkt mij helemaal prima, als de kwaliteit van de persingen maar goed is.
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

Nostra

Citaat van: Frits Denon op juni 16, 2022, 07:35:16
Lijkt mij helemaal prima, als de kwaliteit van de persingen maar goed is.
1x een slechte persing gehad qua geluidskwaliteit en dat was ccr greatest hits. Was een tegenvaller. Paar weken nadien op een rommelmarkt originele persingen gevonden die vele malen beter klonken

Verstuurd vanaf mijn 2201116PG met Tapatalk


Tim1711

Hier worden nog regelmatig lp's gekocht.
De laatste van Anouk. Met d'r kale koppie.
De kids Suzan en Freek (of zoiets), dus daar hebben we er nu ook 2 van.

Marantz NR1711 en Teufel Ultima 5.0.2 set

Emiel77

vinyl leef gelukkig nog steeds ook he, soms moet je wat zoeken...
Marantz PM8006 | Marantz ND8006
Technics SL-1210GR | Ortofon Concorde Century
Quadral Signum 70 | Quadral Qube CS10
Apple Mac mini M2 | Apple iPad Pro M1
AudioQuest DragonFly Cobalt
Sennheiser HD 660S | Sennheiser Momentum 3
LG 55" Oled C1 | Apple TV 4K