Welke CD/DVD/BD of LP heb jij onlangs cadeau gekregen. Deel hier je blijdschap.

Gestart door Cornelis1921, december 05, 2014, 23:32:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Cornelis1921

Anton Bruckner: The Collection - Profil/ Hänssler - 23 delige box set.

Aangeschaft bij Amazon.nl, cadeautje van John, omdat ik volgens John zo lijdzaam mijn lot ondergaat.

Maar we komen er wel, John en ik, want het gaat al iets iets beter. De pijn in de rug (misschien vanwege de tweede ingezakte ruggenwervel*) is al iets draaglijker. Gebruik nu 1X 25 microgram Fentanyl pleister in plaats van 2 (scheelt een stuk; minder suf daardoor).

* Zou eigenlijk naar radiologie gemoeten hebben voor een foto, maar de pijn is daarvoor nu zelfs te hevig, en tegen de tijd dat de pijn draaglijk genoeg is, is de klacht, net zoals in het begin van het jaar (bij de eerste ingezakte ruggenwervel), niet acuut genoeg is. Nu is het een kwestie van afzien. Ik had eigenlijk gewoon dinsdagochtend aan de wijkverpleegkundige om twee Fentanyl pleisters moeten vragen. Helaas ik was weer eer eens te voorbarig. Morgen avond vraag ik wel om twee pleisters.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *


Vinyl_Fuchs

Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Vinyl_Fuchs

Mooie opname en soundstages, effecten, maar brengt bij mij geen emotie teweeg. Hier is teveel een sound landscaper/ avantgarde muziekcomponist aan het werk. Leuk als filmmuziek bijv. Doet echter niets af aan zijn kunde, maar niet mijn smaak.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Cornelis1921

Citaat van: agr64 op januari 30, 2021, 10:18:27

https://youtu.be/aQQwxoLbgHs

... vanaf BD audio en nu 3x gehoord en album word steeds mooier :yes:
Komende vrijdag wordt dit album door Sam van Plato bij mij bezorgd. notworthy pompom
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

AlexH

Citaat van: Vinyl_Fuchs op januari 30, 2021, 14:52:57
Mooie opname en soundstages, effecten, maar brengt bij mij geen emotie teweeg. Hier is teveel een sound landscaper/ avantgarde muziekcomponist aan het werk. Leuk als filmmuziek bijv. Doet echter niets af aan zijn kunde, maar niet mijn smaak.

Waar ik pas sinds een paar maanden veel luister naar porcupine tree en ook Steven Wilson, moet ik me bij dit album van Steven Wilson aansluiten bij bovenstaande reactie. Dit album getuigt zeker van zijn genialiteit, maar hier verliest het toch gevoel. Het is mij te klinisch.
Neemt niet weg dat de man zo'n uitgebreid oeuvre heeft, waar naar mijn mening meer en andere meesterwerken zijn gemaakt...
Marantz PM7005
Marantz CD6003
Project Debut Carbon DC Walnut
Klipsch RP-6000f Walnut
Audioquest Rocket 11
Audioquest interlinks
Beyerdynamic DT 860
Samsung Q60B

agr64

Voor mij @56 is Steven Wilson en al z'n werk als muziek maker ook pas een ontdekking sinds medio 2019. Voor mij was hij de producer die vooral goed is in 5.1 mixen. Echter tot mijn verbazing speelde hij ook al mee op wat oude solo werk van bv Jansen en Barbierri (ex Japan). In 2020 behoorlijk wat van z'n oevre fysiek gekocht en kan deze dan toch ook wel weer waarderen.

agr64


https://youtu.be/MbtvzJdKYTc .. dit verklaart wel aardig waarom hij dit soort muziek maakt en zelf ook een mega muziek 'nerd' is.

Vinyl_Fuchs

Heel herkenbaar: zijn omgang met vinyl. Ook ik snij de shrinkfolie open en laat het ter bescherming over de hoes zitten.
Wel benieuwd naar zijn hifi-installatie. Lijkt me wel een echte audiofiel.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Cornelis1921

Gisteren lag de EP: Bruce Springsteen - Live and Rare bij mij in de brievenbus. Cadeautje van Nb. Nils, bedankt. notworthy byebye
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *