Recente berichten
Music and video / Re: Ik luister of kijk nu naa...
Laatste bericht door NB - Vandaag om 11:16:35Neil Young with Crazy Horse. Everybody Knows This Is Nowhere.
Eerste album van Neil Young met Crazy Horse.
Cd uit onbekend jaar, op Reprise Records (Warner)
Oorspronkelijk uit 1969.
Eerste album van Neil Young met Crazy Horse.
Cd uit onbekend jaar, op Reprise Records (Warner)
Oorspronkelijk uit 1969.
Sets van leden / Re: Sets van Vinyl_Fuchs
Laatste bericht door Vinyl_Fuchs - Vandaag om 00:39:24Aangezien mijn toekomstige DT richting het maximum draagvermogen van de Atacama Equinox glasplaat gaat, moet ik nog op zoek naar een nieuw plateau ter vervanging van de originele glasplaat. Vermoedelijk 6cm zwart acryl. Niet uit de lucht gegrepen, maar met dank aan een paar DT-goeroe's. "Wenn schon, denn schon".
Sets van leden / Re: Nostra's woonkamer luister...
Laatste bericht door Nostra - Gisteren om 17:50:06Citaat van: NB op Gisteren om 11:24:02Succes met opknappen.Thx NB!

Laatste bericht door NB - Gisteren om 11:24:02Succes met opknappen.
Laatste bericht door NB - Gisteren om 11:22:39Horace Silver. The Very Best Of.
Opnames tussen 1954 en 1966, allen opgenomen in de Van Gelder Studio.
Met Art Blakey richtte hij in '54 de Jazz Messengers op, in 56 stapte hij eruit.
Cd uit 2005, op Blue Note,
Opnames tussen 1954 en 1966, allen opgenomen in de Van Gelder Studio.
Met Art Blakey richtte hij in '54 de Jazz Messengers op, in 56 stapte hij eruit.
Cd uit 2005, op Blue Note,
Laatste bericht door Nostra - Gisteren om 08:49:39De Magnat mc1 is binnen.
Zou op papier 9kg wegen maar zit daar ruimschoots over. Stevig toestel!
Heb hem nog niet aangesloten omdat ik volgende week de potmeters ga reinigen en smeren. Nadien lekker testen.
En kabeltjes bij bestellen! Een voedingskabel en QED xt25 bi wire van op de rol. Afwerken doe ik liever zelf. Kost ook een pak minder als je het zelf doet
. Houdt ook de hobby betaalbaar
Zou op papier 9kg wegen maar zit daar ruimschoots over. Stevig toestel!
Heb hem nog niet aangesloten omdat ik volgende week de potmeters ga reinigen en smeren. Nadien lekker testen.
En kabeltjes bij bestellen! Een voedingskabel en QED xt25 bi wire van op de rol. Afwerken doe ik liever zelf. Kost ook een pak minder als je het zelf doet

Sets van leden / Re: De set van Marcel
Laatste bericht door Nostra - Gisteren om 08:44:11Citaat van: Audiophylia Nervosa op maart 29, 2023, 06:32:52Dank je wel!Dankjewel Marcel!
Die kleine Fatman gaat hard en als hij warm is, klinkt toch wel heel erg goed.
Met hard bedoel ik dat als je de volume knop op ca. 9 uur zet, je al ruim boven (mijn) huiskamer volume bent. Laat staan als je hem verder open draait.
Dit is de tweede keer dat ik de Fatman in bezit heb, mede omdat ik ervaren heb dat je toch wel een zeer degelijk gebouwd en super klinkende buizen versterker in huis haalt en dat voor een prikkie!
Dan hou ik deze in het oog.
Ben de laatste tijd nogal into buisjes
Techniek / Re: Meterkast - Aparte tv/audi...
Laatste bericht door marvin - maart 30, 2023, 20:04:32Citaat van: Audiophylia Nervosa op maart 30, 2023, 09:07:13Waarom niet?Maar als je kijkt hoe de stekker zelf dan is afgemonteerd, dan heeft deze maar 2 draden.
Anders had er wel aan elk audio apparaat een simpel tweelingsnoertje met een platte steker aan gezeten. Veel apparatuur hebben een geaarde steker en of IEC ingang, dus om de ene of andere reden zal de fabrikant dit toch wenselijk vinden.
Als dat niet het geval is/was, dan had het productie proces ook wel goedkoper gekund.
Ik denk dat het er wel goed uitziet, een dikke geaarde stekker.
Maar in werkelijkheid heeft ie geen aarde.
Music and video / Re: Welke Cd/Dvd/Blu ray/LP h...
Laatste bericht door NB - maart 30, 2023, 17:30:45Net een cd die al een tijdje in mijn "ooit nog kopen" lijstje zit, aangeschaft:
Het album van Gene Clark: No Other.
Een ander album van hem: White Light staat ook op dat lijstje.
Maar No Other kwam ik eerder tegen voor een acceptabele prijs.
Het album van Gene Clark: No Other.
Een ander album van hem: White Light staat ook op dat lijstje.
Maar No Other kwam ik eerder tegen voor een acceptabele prijs.
Laatste bericht door NB - maart 30, 2023, 11:36:25David Bowie. De eerste cd van de Deluxe uitvoering van het album Heathen.
Er zit nog een cd bij met 4 nummers.
Uit 2002, op ISO Records (Columbia/ Sony)
Er zit nog een cd bij met 4 nummers.
Uit 2002, op ISO Records (Columbia/ Sony)