PM8006 review

Gestart door xander32, maart 28, 2018, 20:22:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

niwdE

Buizen versterkers zijn "muzikaler" dan discrete transistor versterkers (A/AB) die weer muzikaler zijn dan digitale versterkers (D)?

Hoe uit zich dat in gemeten waarden? Ik heb begrepen dat buizen versterkers iets meer "harmonisch" zijn en een beetje "meezingen" als je je muziek maar luid genoeg speelt en de roosters licht trillen?

Bestaan er nog discrete Klasse A versterkers? Was vroeger helemaal het einde ...

Klasse D is volgens audio** toch helemaal geen HiFi?

Begrijp mij niet verkeerd, PM8006 met ND8006 stond bovenaan mijn verlanglijstje en was mij wel die 2k Euro waard, maar dan ook vanwege het mooie strakke uiterlijk zonder opsmuk, benevens de uitstekende specificaties en mijn vertrouwen in de kwaliteit van Marantz.

Uiteindelijk toch voor de AV installatie gekozen om daarmee ook eens iets anders te kunnen doen ....

Marantz SR5012, CD5005, NA6005
Jamo S628 voor, S626 achter, J112 sub
LG OLED, PS4Pro
Muziek uit de 10e t/m 21e eeuw

renes59

Merk, bouw en gebruikte componenten en technieken zijn verschillend. Versterkers versterken, maar als ik hier 4 verschillende versterkers aansluit, heb ik vier verschillende klanksignaturen. Of niet?
[/quote]
En alle vier zijn ze even "muzikaal". Diegene die er naar luistert maakt dat uit, kijk als er Lee Towers muziek uit komt vallen alle versterkers voor mij af.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.


victoire22

#33
Citaat van: Samro op april 06, 2018, 20:37:16
Ik vernam van een audio vriend dat fabrikanten geheel geen loodhoudend soldeertin meer mogen gebruiken. Raar is dat. Losse loodvrije tin mag nog węl verkocht worden snap ik. Ik heb nog verscheidene kaartjes liggen waarvan Ik hoop dat deze loodhoudend zijn.

Ik begreep dat je het nog wel met loodhoudende tin mag solderen alleen ben je dan verplicht als fabrikant om zélf een recycle programma te hebben en dat is natuurlijk veel te duur. Daarom weerhoudt het niemand om het zelf even opnieuw met loodhoudende tin opnieuw door te solderen... na de garantieperiode ;-)