De vintage set van Paul

Gestart door Paul, februari 01, 2009, 13:05:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Paul

Setup aangepast i.v.m. problemen met de buizen eindtrap 1x EL34 gloeit als een gloeilamp.
Heb dit al eerder met het andere kanaal gehad   - eindtrap wordt aardig warm -  dus nu de Marantz 1070 pre en de Quad 405 eindtrap, met de B&W DM2 luidsprekers lijkt het qua weergave makkelijker te gaan maar kan zomaar het idee zijn dat het anders klinkt.



Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Paul

Onlangs de labtop van John Wx gekocht vandaag geinstalleerd beeld via de Samsung led tv, Spottify gedownloaded en geluid via de usb Creative sound blaster naar de set.

Zit een optical out op dus kan via de dac, voor mij doeltreffend en het hoeft niet de hoofdprijs te kosten.

Zit meer op moet dat nog uitvinden hoe of wat.










Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

JohnWx

 notworthy

En ook zo lekker stil laptopje op tv  hello
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

RoGEK

is dat niet veel te modern voor jou ;)
- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

Paul

Citaat van: RoGEK op mei 20, 2013, 13:46:19
is dat niet veel te modern voor jou ;)
Tis wel grappig zo, kan Youtuben ....  muziek via Spotify eventueel muziek via de hd van de laptop, cd en vinyl zullen voorlopig niet verdwijnen.
En als Spotify gaat upgraden zoals hier op het forum besproken geen moeilijke dingen gewoon de nieuwste versie downloaden en is het een blijvertje kan ik alsnog een betaald account nemen.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Paul

Citaat van: Cornelis1921 op mei 21, 2013, 01:12:02
:-) Lekker bezig, Paul! :-) byebye
Je moet toch wat met dit mooie weer.   :gaap: :-D   Begin het nu een beetje te begrijpen.  clown1
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Niber

Handig zo'n optische uitgang op de laptop!  hello
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

Paul

Citaat van: Niber op mei 22, 2013, 20:25:46
Handig zo'n optische uitgang op de laptop!  hello
Krijg alleen de interne laptob luidspreker niet uitgeschakeld...... geen gehoor, John wat doe ik verkeerd ?
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

JohnWx

Citaat van: Paul op mei 22, 2013, 20:48:59
Krijg alleen de interne laptob luidspreker niet uitgeschakeld...... geen gehoor, John wat doe ik verkeerd ?

Bios uitzetten onboard sound of op zelfs op het speakertje rechtsonder
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Paul

Voor het wat oudere audio gebeuren eindelijk na 6 weken de bestelde kabels en pluggen in huis.











De oudere kabels waren al op leeftijd, geluid klonk vrij losjes en moeilijk te plaatsen de nieuwe moeten nog ingespeeld worden en klinken nog vrij strak in de weergave.   :-P clown1
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Paul

Buizenset gaat binnenkort in de revisie, zie buurfora. Tis geen Marantz dus voor hier niet echt belangrijk maar ja je kan het maar weten. :-D  :gaap:

Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Paul

Zo is het en zo blijft het.

Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Zoldar

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden