De vintage set van Paul

Gestart door Paul, februari 01, 2009, 13:05:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mars

Citaat van: Paul op mei 25, 2009, 15:52:23
Goed dat je weer terug bent, heb je topic gelezen.
Moet zeggen dat het wel een heel heftig verhaal was, maar goed je bent welkom dat weet je.
Misschien dat Thom en Wilfred ook tijd en zin hebben.

Aanvulling:

En Edwin onze HifiGek ook natuurlijk niet te vergeten.:-D


oi

Ja gaaf,

Ik heb morgen in ieder geval met Thom afgesproken, en dan heb ik het gelijk met hem er over.
Leuk idd om Wilfred ook weer te zien, en Hifi gek heb ik nog nooit live in het echie gezien , vind het altijd leuk om nieuwe mensen te ontmoeten.

Ik zie net dat je gebeld hebt maar ik was conditie training aan het doen in de sport school, en mijn foon lag thuis!!

Ik bel straks, mars
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

jrm

Mooie set Paul, ik kwijl gewoon van die VU-meters (ja, sorry, ik vind dat gewoon mooi!!) van de amplifier...

thom

gisteren ben ik weer eens bij paul thuis geweest. we hadden elkaar al lang niet meer gezien dus werd wel weer eens tijd. ik ben al meerderen malen bij paul thuis geweest maar bijna nog nooit om er even echt voor te gaan zitten en rustig te luisteren. dat hebben we dit keer gedaan.

ik had ook een aantal cd's mee genomen waaronder een test-cd die door de groote jongens is gemaakt. bij een aantal nummer's hebben we het set dan ook flinkt bij open gedraait. en het geen wat opviel is dat er veel rust in het hoog zit. ik heb geen fan van horn tweeters, maar bij paul klonken ze zeer lekker. dit is dan ook grotendeels te danken aan het nieuwe filter wat in paul zijn speakers zit. nu heb ik ze standaart niet gehoort maar ik weet wat filters doen met speakers.
verder was het laag ook strak en hij had genoeg push factor.
we hebben ook nog de sub van paul aangesloten om te kijken of dit nog veel uit zouw maken, maar het voegte niet veel toe. hij liep niet echt heel errug mee met de rest we kregen er niet veel power uit. en je kreeg eerder een boem boem effect dat dat het strakker werd in het laag.
dus de sub hebben we al snel weer uit gezet.

paul heeft mij ook nog het verschil tussen normaal en sataliet radio laten horen en het verschil was zeer groot te noemen. sataliet was veel rustiger veel minder geboem. en als je niet zou weten dat het radio was, was het net of je naar een cd zat te luisteren. ik had zoon verschil echt nooit veracht. oke je zit met een schotel maar het is de moeite waard. en paul heeft me vertelt wat het kost en dat is het 2de schokkende het kost eigelijk helemaal niks om het aan te schaffen(2de hands dan) voor het geld kan je amper een tuner kopen en al zeker geen een in deze kwaliteit.
zeer de moeite waard dus.

na nog een tijdje luisteren van cd's zijn we nog even naar de media markt gerace'st. paul was nog opzoek naar een cd maar zoals te veracht hadden ze die niet.( is altijd als je wat zoek violent1)

daarna ben ik eigelijk al snel weer naar huis toe gegaan, want het eten stond op mij te wachten.
ging alleen niet zo snel, eerst miste ik net de trein bij paul, en toen ik op rotterdam centraal aankwam zag ik percies de trein wegrijden die ik moest hebben  frusty.

maar was weer een zeer gezellige dag

Paul

Zoals bij velen van jullie ben ook ik weer aan het veranderen geslagen, wellicht kan ik van sommige een "waarom" reactie verwachten maar goed je doet wel eens wat.  :roll:

De SC/SM7 combinatie staat inmiddels op marktplaats en ben weer voor m,n oude liefde gegaan.
Het merk Quad staat helaas niet bij iedere audio zaak in de etalage maar ik heb er goede ervaringen mee.

Als pre gebruik in nu de marantz 1060, ook een type versterker uit de jaren 70 waar menig artikel op de fora,s aan besteed is.



Voor diegene die dit nog wilt lezen hier KLIKKEN

Als eindversterker heb ik de Quad 405 aangeschaft de 2e versie uit de engelse fabriek van ontwerper Peter Walker en deze is goed voor 2x 100 Watt @ 8ohm.



Misschien dat de 1060 t.z.t. nog vervangen gaat worden door een buizen pre, iets waar ik al een optie op heb.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Paul

Citaat van: Marco op augustus 01, 2009, 20:54:21
Mooi hoor Paul  :yes:
Thks is wel grappig wat ik samen voor de 1060 en de 405 heb betaald en jij ben ook vrij kritisch daar koop je nog geen fatsoenlijke ht receiver voor  :-P ...........en dan maar hopen dat ie dan niet in protect springt.
Maar goed ieder zo z,n ding.   clown1
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

SB_Marantz

Zijn er fatsoenlijke dan?  :gaap:
Dat kreng van mij begint ook weer te protecten.
Zal hem eens aan de hartmonitor leggen en het e.e.a. controleren.

Mare, leuke en weer eens een heel andere combinatie heer!  byebye
1060'je met een Quadje.


Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

HiFi gek

Paul , dat vind ik wel zonder hoor om de Marantz voor en eind te verkopen , maargoed het is jouw keuze .

Deze week kom ik bij jouw langs , bel mij maar voor een afspraak , ik heb je een PM gestuurd met mijn telefoonnummer .

Had alleen zo graag een keer de Esoteric SM7 en SC7 een keer willen beluisteren , maar dat zit er niet meer in ben ik bang voor .



Tot ziens          groeten   EDWIN  B

Paul

Citaat van: HiFi gek op augustus 03, 2009, 12:02:44
Paul , dat vind ik wel zonder hoor om de Marantz voor en eind te verkopen , maargoed het is jouw keuze .

Deze week kom ik bij jouw langs , bel mij maar voor een afspraak , ik heb je een PM gestuurd met mijn telefoonnummer .

Had alleen zo graag een keer de Esoteric SM7 en SC7 een keer willen beluisteren , maar dat zit er niet meer in ben ik bang voor .



Tot ziens          groeten   EDWIN  B
Edwin heb besloten om de SC/SM7 toch niet te verkopen.
Had deze op mp gezet maar niet normaal wat een reacties je krijgt maar goed weg is weg en wellicht komt er een moment van spijt.
Wat ook een reden om niet tot verkoop over te gaan is een niet lekker werkende phono trap maar dat gaat Wilfred voor mij oplossen.

Heb alles qua versterking wat ik nu heb op een rijtje gezet zie foto,s.

In de huidige set momenteel de maranzt 1060 en de Quad 405.

Verder nog een 2226 receiver en een 1070 versterker met een afgebroken balance potmeter, moet nog kijken of hier nog wat aan gedaan kan worden.
De 1070 heeft een elco revisie gehad en werkt weer naar behoren.



Daar rechts van de bekende SC/SM7 set en een Denon DRA700-AE receiver.



Bel je om het een en ander af te spreken en neem je favorite cd,s mee.

Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

SB_Marantz

Staat zo ook leuk op die kast Paulie.  HB
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

HiFi gek

Citaat van: Paul op augustus 03, 2009, 19:12:04


Bel je om het een en ander af te spreken en neem je favorite cd,s mee.




Oké Paul

Ik wacht op je telefoontje , en ik zal wat cd's meenemen ook .

Tot ziens .



Groeten  EDWIN  B

Vlearmoes

#26
Paul je hebt mij al eens ge-PM-t over de schotel instalatie....hoe is dat bij jou afgelopen??

Ook al via de sateliet aan het kijken ??   ontvanger??(ik zie een samsung op foto)  schotel??
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Paul

Citaat van: Vlearmoes op augustus 04, 2009, 13:34:18
Paul je hebt mij al eens ge-PM-t over de schotel instalatie....hoe is dat bij jou afgelopen??

Ook al via de sateliet aan het kijken ??   ontvanger??(ik zie een samsung op foto)  schotel??
Ik gebruik de sat.ontvanger hoofdzakelijk voor het beluisteren van de vele radio zenders, en daar gebruik ik DEZE ontvanger voor.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Vlearmoes

En van welke sateliet pluk jij je radiozenders ??   1 of meerdere koppen/satelieten??


mooie ontvanger  :yes:
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

HiFi gek

Gisteravond op woensdag 5-8-2009 was ik te gast bij Paul thuis om zijn vintage set te beluisteren , en niet alleen dat , want er werd ook nog eens veel over het audio onderwerp gepraat .                                                  Forumlid Wilfred ( SB Marantz ) was ook van de partij .
Wilfred ontmoete ik voor het eerst in levende lijve , met Paul had ik al eerder kontakt gehad ( 2 maal bij mij thuis geweest en 1 maal naar concert van Patricia Barber geweest ) .

Vroeger heb ik jarenlang de wens gehad ooit een voor en eind versterker combinatie uit de Marantz Esoteric lijn te bemachtigen ( tweedehands ) , maar helaas heb ik dat nooit kunnen verwezenlijken  .

Dus nu had ik eindelijk voor de eerste maal in mijn leven de kans zo'n voor en eind set in het echt te zien en tevens te beluisteren .

Het gaat hier dus om de Marantz SC 7 voor
                                 Marantz SM 7 eind

Waarop verder aangesloten staan de : Marantz CD 10  ( cd speler )
                                                    Klipsch  RF 35   ( boxen )

De set van Paul geeft bovenal een prettige en warme klankkleur die mij niet gauw zal vervelen .
Ik was bovenal positief verrast naar wat er nog aan prestaties werd neergezet door zo'n oude set , dat had ik eerlijk gezegt niet verwacht .
Het geluidsbeeld kwam lekker breed de kamer in en kleeft zeker niet aan de speakers vast .
Een mooi en niet scherp hoog .
En ook diverse muziek instrumenten in een opname zijn goed te onderscheiden van elkaar .
Alleen het laag kwam nogal boemerig over en het ontbrak wat aan diepte en luchtigheid .

Nadat Wilfred wat ging experimenteren door de boxen wat meer naar binnen toe in te draaien , ging het direct een stuk beter klinken .

Helaas staat Paul zijn woonkamer een perfecte luidspreker opstelling in de weg .
Op die manier kun je helaas nooit het uiterste uit de opstelling halen , er is gewoon stomweg geen ruimte voor beschikbaar .
Zou je zijn set in een groote ruimte plaatsen en de akoestiek aanpassen en de opstelling optimaal uitdokteren dan zou het nog wel eens een stuk beter kunnen gaan klinken dan menigeen zou verwachten van zo'n oude vintage set .

Uiteindelijk ben ik van 19:00 tot 23:30 uur bij Paul thuis gebleven en heb ik genoten van de avond .




Groeten  EDWIN  B