Set van HC

Gestart door HC, augustus 06, 2020, 11:55:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HC

afgelopen zaterdag bij de HIFI-zaak gaan luisteren naar de B&W 702 Signature op de Marantz sr8015 met en zonder Rotel RB1590.
Hoewel de Marantz erg goed klinkt, was er toch een aanzienlijk verschil met de Rotel erbij. Veel meer details, helderder, was gewoon beter. Alsof je in een concertzaal zat.
We hebben verschillende keren gewisseld en verschillende types van muziek beluisterd. Het verschil was duidelijk, voor mij, maar ook voor mijn echtgenote en schoonvader die ook aanwezig waren.
We zijn dan tot aankoop overgegaan: Marantz sr 8015 met de Rotel rb 1590, B&W 702 signature, 705 signatur, HTM71 s2, DB4S, koperen kabels van 4mm dik en gewoon "naakt" op de speakers aangesloten, de 4 buitenspeakers AM-1's en de Audioquest niagara 1200 zijn nog onderweg.
De aangepaste meubels moeten nog komen, maar voorlopig staat het opgesteld op het oude TV-meubel: de middenspeaker, rotel en marantz staan te dicht bij elkaar maar dat gaat nog opgelost worden. laatseideaal, alles op zijn tijd.
Enkele beelden:



NB

Mooie set, die je hebt aangeschaft.
Veel luister plezier ermee.

Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

xander32



Nice 👍🏻, mooie spulletjes.

Zo te zien heb je nog de ruimte om ze wat verder uit elkaar te zetten, dat zou ik zeker proberen  :yes:
Zet de sub gerust tussen de ls en het tv dressoir in. Daarnaast kan het indraaien van de ls indien gewenst wat extra focus brengen, een wat scherper stereobeeld.

pameijer

Heerlijke set! Maar als je voor een aparte eindversterker bent gegaan, waarom dan niet gekozen voor een AV-serie van Marantz?

In ieder geval: zet nu wel absoluut de Eco-modus van je Marantz aan anders worden die interne versterkers voor niks de hele tijd warm/heet.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

The Good Son

Gefeliciteerd met deze mooie aankoop en  veel luister plezier?!
Ik sluit mij aan bij wat Xander  zegt.....

WilliamB

Gefeliciteerd met je mooie aankoop, veel luisterplezier  notworthy
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Voorn

Hele mooie set zo! Gefeliciteerd

Verstuurd vanaf mijn HTC U Ultra met Tapatalk

PM8005, Sr6015, UD7007, Bluesound Vault2,  Nvidia Shield Pro
Front Kef XQ5, Surround KefXQ3, Center XQ2C, Heights Q compact, Subwoofer Rel HT1510

sjoek

De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

jowa

Gefeliciteerd met jullie hele mooie set.  pompom
Nu lekker starten met verder opstellen van de speakers en aan de slag met de room correctie van de Marantz.
Daarover horen we graag hoe dat is gegaan.  :-D

Stadium III

Zeer nette set !!!

Tijd voor een M&G !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

RHK

Super! Vermogen genoeg. Daar kan je wel een huiskamertje mee vullen.  8-)
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

jrm

Mooie set en inderdaad, nu spelen met het vinden van de juiste plaatsing van je speakers.

Met name kies je favoriete luisterplek (waar zit je het liefst) en stem daar het geluid op af.

HC

Na de eerste luistersessie van de nieuwe set: grote teleurstelling, dit klinkt niet zoals in de hifi-zaak. Heb ik hiervoor zoveel geld uitgegeven?
Nieuwe positie van de luidsprekers, controle van de juiste afstanden, ...
Weinig beterschap.
Dan maar Audyssey room correction. Eerste ding dat de Marantz vraagt: correct aansluiten van de rechter zuilluidspreker, zucht, had de min en plus omgewisseld. Dit gaf een duidelijke verbetering en na de Audyssey speelt de subwoofer ook mee.
Nu klinkt de set zoals ze moet klinken, opluchting.
Geweldig, zowel in stereo als in 5.1.
Nu erg tevreden.
Nu nog wachten op de nieuwe meubelen.

xander32

Wellicht onze ht op- en afstel guru Rob aka StadiumIII een keer bij jullie mee laten kijken en luisteren 👍🏻

Stadium III

Stuur maar een pm mits gewenst
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4