De set van Ron_Marantz

Gestart door Ron_Marantz, mei 25, 2013, 14:35:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

xander32

Welkom nog, had je niet binnen horen komen :-D.

Een mooie stapel Marantz gear heb je in korte tijd bij elkaar weten te sprokkelen :yes:.

Ron_Marantz

Vandaag was het dan zover. M'n nieuwe receiver en bluray speler kwam binnen. Vanavond alles geïnstalleerd en heel vaak de toren gewijzigd dan de versterker op de receiver, dan weer de bluray op de receiver, dan weer dit en dan weer dat. Ik heb het nu maar zo gelaten zoals hij er nu bijstaat. Toren staat er ietsje wankelig bij weet niet of ik het uiteindelijk zo laat, anders zet ik de versterker en receiver naast alle bronnen. Wat zouden jullie doen?


Sent from my iPad using Tapatalk HD
Marantz | B&W

Remco1980

Wow.....prachtige toren!!
Ziet indrukwekkend uit.
Op moment ben ik ook bezig met verzamelen, zie het topic onder het jouwe ;-)
Hele mooie set, prachtige witte speakers hoor.....verry nice....

AndreC

Citaat van: Ron_Marantz op juni 20, 2013, 21:31:05
Vandaag was het dan zover. M'n nieuwe receiver en bluray speler kwam binnen. Vanavond alles geïnstalleerd en heel vaak de toren gewijzigd dan de versterker op de receiver, dan weer de bluray op de receiver, dan weer dit en dan weer dat. Ik heb het nu maar zo gelaten zoals hij er nu bijstaat. Toren staat er ietsje wankelig bij weet niet of ik het uiteindelijk zo laat, anders zet ik de versterker en receiver naast alle bronnen. Wat zouden jullie doen?


Sent from my iPad using Tapatalk HD

Ik zou de pearl lite terugbrengen, die is kapot want lampje brand niet  :schater:.

Zonder gekheid, keurige set hoor, mijn complimenten.  :yes:
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

WilliamB

Erg indrukwekkend. Mooie SET notworthy
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Ron_Marantz

Haha.
Zit net de film Jack Reacher te kijken. Geluidseffecten zijn super, voor mijn gevoel hoor ik iets meer detail dan de Pioneer receiver. Maar t kan aan mij liggen.
Audyssey setup ging feilloos.


Sent from my iPad using Tapatalk HD
Marantz | B&W

AndreC

Citaat van: Ron_Marantz op juni 20, 2013, 22:34:50
Haha.
Zit net de film Jack Reacher te kijken. Geluidseffecten zijn super, voor mijn gevoel hoor ik iets meer detail dan de Pioneer receiver. Maar t kan aan mij liggen.
Audyssey setup ging feilloos.


Sent from my iPad using Tapatalk HD

Denk dat audysee de setting beter naar jou wensen heeft afgesteld.
En omdat het je nieuwe set is, dan beleef je al snel iets als prettiger.  :wink:
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

Ron_Marantz

De set stond niet geheel stevig op elkaar. Heb de Pearl maar op de SR7007 geplaatst, klein detail.

Nu ben ik echt klaar met de upgrades :) Lekker genieten dus nu.


Sent from my iPad using Tapatalk HD
Marantz | B&W

Niber

 notworthy

Mooi!!

Persoonlijk zou ik een ht en een stereostapel maken.
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

Ron_Marantz

Citaat van: Niber op juni 20, 2013, 23:38:38
notworthy

Mooi!!

Persoonlijk zou ik een ht en een stereostapel maken.

Zou zo maar eens kunnen dat ik dat nog ga doen. Voor nu staat hij wel even goed zo. Heb met dat klamme weer thuis nu wel genoeg krachtsoefeningen gedaan :)

Heb gemeten dat de receiver + versterker 31cm hoog zal zijn. De drie andere componenten eveneens. Zou dus ook een idee zijn om ze naast elkaar te plaatsen: versterking aan de ene kant, bronnen aan de andere kant.


Sent from my iPad using Tapatalk HD
Marantz | B&W

AndreC

Citaat van: Ron_Marantz op juni 20, 2013, 23:36:46
De set stond niet geheel stevig op elkaar. Heb de Pearl maar op de SR7007 geplaatst, klein detail.

Nu ben ik echt klaar met de upgrades :) Lekker genieten dus nu.


Sent from my iPad using Tapatalk HD

Je kunt nu iedereen uitnodigen om een waterpas te ijken.  :yes:

Je mag trost zijn op je torentje.
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

Cornelis1921

Citaat van: Ron_Marantz op juni 20, 2013, 21:31:05
Vandaag was het dan zover. M'n nieuwe receiver en bluray speler kwam binnen. Vanavond alles geïnstalleerd en heel vaak de toren gewijzigd dan de versterker op de receiver, dan weer de bluray op de receiver, dan weer dit en dan weer dat. Ik heb het nu maar zo gelaten zoals hij er nu bijstaat. Toren staat er ietsje wankelig bij weet niet of ik het uiteindelijk zo laat, anders zet ik de versterker en receiver naast alle bronnen. Wat zouden jullie doen?


Sent from my iPad using Tapatalk HD
De geldpest, Ron?  :wink: :-P
Nee hoor, zonder dollen, mooie toren - typisch Marantz he, ...en zwart - ook niet onbelangrijk.  byebye
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Actionhost

Geweldig Ron! Gefeliciteerd met de upgrades  pompom

Wat een indrukwekkende toren inmiddels!

Denk dat ik er zelf ook 2 torens van zou maken (HT en Stereo). Maar dit vind ik ook wel wat hebben.

En ik lees dat je ook NAS plannen hebt. Dan zou ik een Synology doen. Echt geweldig spul.
PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213

Ron_Marantz

Synology ga ik ook nog zeker weten aanschaffen, nu even rustig aan doen... de euro's vliegen er heel makkelijk uit zo  frusty

Eerst ga ik voor mezelf beoordelen of ik de toren zo hou, of er een gescheiden ht/stereo combi van maak. Als ik de set vanaf de voorzijde bekijk vind ik het heel strak en mooi. Kijk ik vanaf de zijkant naar de set, zie ik toch de nodige diepteverschillen van de diverse componenten plus alle kabels. Dat vind ik helaas iets minder.

Heb helaas geen mogelijkheid om alles in kastjes te proppen. Het dressoir waar alles nu op staat is alleen voorzien van ladekastjes, geen vakken.
Marantz | B&W

100%Marantz

Heb een vraagje betreffende de aansluiting van de combi HT/Stereo

Hoe is dat aangesloten? Aangezien je 2 versterkers gebruikt, welke speakers zijn waaraan aangesloten?
marantz, what else?