UD 7007 komt UD 7006 vervangen, wie heeft al enige info?

Gestart door Activa, augustus 18, 2012, 11:51:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

joep


Rabit

Zou zo maar kunnen. Het zal meer te maken hebben met nieuw model komt uit en, de oude voorraad moet op dan maar minder winst.

Rabit

Oja een plaatje zegt meer dan vele woorde. Even de verschillen qua voor- en achterkant van de UD7006 en UD7007.


JohnWx

Citaat van: joep op augustus 23, 2012, 11:35:17
Desnoods beschadigen ze de doos waar je bijstaat.

Zo heeft de legendarische Fred Pool van POLECTRO de term open dozen bedacht  hello



Kan ook een teken zijn bij sommige bedrijven das ze cash flow nodig hebben aan het eind van de maand ivm de lonen


Zie Dixons met zijn 150 winkels en zijn Apple prijzen  redface HLP
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Activa

Vrijdag nog in de winkel geweest en daar had men al enige beperkte productinfo over de nieuwe UD's. En het is een tweeling want beide UD's worden vanaf october vervangen. Er komt dus ook een nieuwe UD 5007 en die is reeds terug te vinden op de Marantz website, echter nog niks over de 7007  :-(.
Nog maar wat tandenknarsen en geduld hebben  :|

JohnWx

Citaat van: Activa op augustus 26, 2012, 21:17:58
Vrijdag nog in de winkel geweest en daar had men al enige beperkte productinfo over de nieuwe UD's. En het is een tweeling want beide UD's worden vanaf october vervangen. Er komt dus ook een nieuwe UD 5007 en die is reeds terug te vinden op de Marantz website, echter nog niks over de 7007  :-(.
Nog maar wat tandenknarsen en geduld hebben  :|

er is toch al zat bekend over die 7007
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: Rabit op augustus 23, 2012, 11:40:44
Zou zo maar kunnen. Het zal meer te maken hebben met nieuw model komt uit en, de oude voorraad moet op dan maar minder winst.

winst is niet minder Mark Arantz moet wel effe bijlappen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: Rabit op augustus 23, 2012, 11:40:44
Zou zo maar kunnen. Het zal meer te maken hebben met nieuw model komt uit en, de oude voorraad moet op dan maar minder winst.

oude voorraad is meer probleem van Marantz en niet van de winkel
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Vinnyvinz

Sinds kort heb ik zelf de UD5007, volgens mij is er heel weinig verschil met de vorige serie.
Hij heeft een andere voeding (zonder ventilator) en is misschien iets sneller en stiller, maar het verschil is niet wereldschokkend.......

TurboMarco

Die HDMI sub-out is natuurlijk erg handig  :yes: ,ik begrijp alleen niet dat Marantz daar zo lang over moest nadenken  :roll:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Rabit

Uiteindelijk heb ik dus voor de UD-7006 gekozen omdat ik, de meerwaarde van de opvolger UD-7007 nog niet echt heb kunnen ontdekken. Op diverse websites is redelijk wat info te vinden en, behalve een audio HDMI output, XLR uitgangen en geen ventilator zijn er dus geen grote verschillen waar te nemen. De 2 nieuwe uitgangen heb ik niet veel aan i.c.m. mijn stereo versterker met analoge tulp aansluitingen. Het enige voordeel zou zijn dat het fannetje ontbreekt minder lawaai die ik nu ook al niet echt waarneem. Het prijsverschil van € 999,- naar 1199,- is nogal veel voor deze minieme verschillen. Voor diegene die baat heeft bij 7.1 analoge uitgangen doe dan nu je voordeel met de UD-7006 vanwege de prijsdalingen momenteel. XLR gestabiliseerde uitgangen zijn perfecte aansluitingen mits je versterker / receiver er over beschikt anders, volstrekt overbodig. Qua laadsnelheid is het afwachten wat de opvolger presteert. De wat langere laadtijd neem ik wel voor lief want het beeldkwaliteit is uitmuntend net zoals de geluidskwaliteit.

Vinnyvinz

Citaat van: Rabit op augustus 27, 2012, 19:44:36
Uiteindelijk heb ik dus voor de UD-7006 gekozen omdat ik, de meerwaarde van de opvolger UD-7007 nog niet echt heb kunnen ontdekken. Op diverse websites is redelijk wat info te vinden en, behalve een audio HDMI output, XLR uitgangen en geen ventilator zijn er dus geen grote verschillen waar te nemen. De 2 nieuwe uitgangen heb ik niet veel aan i.c.m. mijn stereo versterker met analoge tulp aansluitingen. Het enige voordeel zou zijn dat het fannetje ontbreekt minder lawaai die ik nu ook al niet echt waarneem. Het prijsverschil van € 999,- naar 1199,- is nogal veel voor deze minieme verschillen. Voor diegene die baat heeft bij 7.1 analoge uitgangen doe dan nu je voordeel met de UD-7006 vanwege de prijsdalingen momenteel. XLR gestabiliseerde uitgangen zijn perfecte aansluitingen mits je versterker / receiver er over beschikt anders, volstrekt overbodig. Qua laadsnelheid is het afwachten wat de opvolger presteert. De wat langere laadtijd neem ik wel voor lief want het beeldkwaliteit is uitmuntend net zoals de geluidskwaliteit.

Verstandige keuze! Voor dat prijsverschil en de minimale verschillen zou ik hetzelfde gedaan hebben.

Rabit

Citaat van: Vinnyvinz op augustus 27, 2012, 19:53:22
Verstandige keuze! Voor dat prijsverschil en de minimale verschillen zou ik hetzelfde gedaan hebben.

Precies ik ben er ook heel blij mee en, hoop dat ik deze een paar jaartjes kan gebruiken daarna zie ik wel verder.

Rabit

Citaat van: John Wx op augustus 26, 2012, 23:35:53
oude voorraad is meer probleem van Marantz en niet van de winkel

Ja en nee. Als een winkelier een voorraad inslaat, koopt men de producten in voor een bepaald afgesproken tarief om later winst kunnen maken. Voorraad kan een voordeel zijn want, je kunt direct leveren maar tegelijk is het ook een risico als dus de vraag afneemt. Dus als je zegt dat het nadeel dan bij Marantz ligt is het in dit geval niet zo tenzij, er andere afspraken zijn gemaakt waardoor Marantz de winkelier een bepaald bedrag uitkeert als hij / zij een x aantal producten verkoopt.

JohnWx

Citaat van: Rabit op augustus 27, 2012, 20:42:28
Ja en nee. Als een winkelier een voorraad inslaat, koopt men de producten in voor een bepaald afgesproken tarief om later winst kunnen maken. Voorraad kan een voordeel zijn want, je kunt direct leveren maar tegelijk is het ook een risico als dus de vraag afneemt. Dus als je zegt dat het nadeel dan bij Marantz ligt is het in dit geval niet zo tenzij, er andere afspraken zijn gemaakt waardoor Marantz de winkelier een bepaald bedrag uitkeert als hij / zij een x aantal producten verkoopt.

Weet niet hoe je aan deze onwaarheden komt ?

Je koopt de spullen in voor een vaste inkoop of het nu Mediamarkt is of de Hificorner of weet ik veel wie

En bij de jaarafspraken komen de marge's ter sprake etc. etc. ook de marketingbijdrage advertentiekosten etc. geen verzendkosten geen faktuurkosten (die kan je allemaal weer in het produkt stoppen om je marge hoog te houden als de prijs onder druk staat of om je produkten tijdens uitverkoop af te schieten (marge is heilig)

Het is altijd het probleem voor Marantz want als jij veel voorraad heb en een andere winkel adverteerd met een goedkopere prijs (geen demo of showmodel maar op stapel hebben staan) krijg je prijs protectie op je voorraad moet Marantz door heel Nederland de voorraad effe bijspekken met centjes.

Of je schiet zelf een merk/type af bijvoorbeeld laten we zeggen MARANTZ de UD 5007 voor 299 € omdat je het merk niet meer gaat voeren volgend jaar ivm met andere merken die betere marges geven en zeggen die condities maar geen Marantz in store

Was het maar zo simpel, Marantz moet alle winkels te vriend houden van groot to kleine want een kleine winkel kan de hele markt voor een tijdje van een bepaald produkt op scherp zetten met zoals ik aan gaf 299€ voor een UD5007
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.