Advies UD5005 over analoge uitgangen

Gestart door DavidM, april 09, 2012, 23:22:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DavidM

Citaat van: wbrands op april 10, 2012, 13:31:26
Helemaal mee eens, ( was mijn UD7006 )
Als ik het nog een keer over kon doen, dat kocht ik een UD5005 en een losse CD speler.

Veel succes met je aankoop.
Ik neig nu inderdaad naar een losse CD-speler.
Ik had nog niet verteld dat ik een 4:3 glasbak als tv heb die overigens een beter beeld geeft dan veel LCD-tv's. Het goede beeld van de UD5005 over een composiet-kabeltje gooien is dan ook wel jammer. Dan zou ik de DVD/BD-speler kunnen uitstellen totdat dat ook via HDMI kan.

Niber

Citaat van: marvin op april 10, 2012, 13:46:26
Nee hoor,
toonregeling gebruiken is enkel niet zo schrikbarend verkeerd als vaak wordt aangenomen.
Bijna alle huiskamers klinken als conservenblikjes, dus daar wat aan doen met draaiknoppen die ze er niet voor Jan met de korte achternaam ingeschroefd hebben is geen ramp.

stupid

Ik gebruik die knopjes vrijwel nooit, maar als ik wat tegen kom met weinig of juist een heel overdreven aanwezige bas dan ga ik lekker aan die dingen draaien.

Zo veel mensen, zoveel wensen.
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

Niber

Citaat van: DavidM op april 10, 2012, 13:49:42
Ik neig nu inderdaad naar een losse CD-speler.
Ik had nog niet verteld dat ik een 4:3 glasbak als tv heb die overigens een beter beeld geeft dan veel LCD-tv's. Het goede beeld van de UD5005 over een composiet-kabeltje gooien is dan ook wel jammer. Dan zou ik de DVD/BD-speler kunnen uitstellen totdat dat ook via HDMI kan.

Ik heb de CD5003, klinkt voor mijn dikke prima!!  hello
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

still life

Citaat van: DavidM op april 10, 2012, 13:49:42
Ik neig nu inderdaad naar een losse CD-speler.
Dan zou ik de DVD/BD-speler kunnen uitstellen totdat dat ook via HDMI kan.

dan eindig je wel met 2 apparaten, tenzij je er nog een 'blokker'-dvd'tje naast zet voor film over scart..  :-D

de UD presteert (analoog) prima maar kleurt niets in
vandaar kan hij wat vlak klinken op een 'pure' set, de 7006 heb je in elk geval niet nodig

mooie stand alone spelers zijn idd de CD500x/600x
naar verluid moet je de 6-serie hebben..
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

QuattroNL

En als je nou een mooie DAC tussen de UD en je PM zet?
UD digitaal naar de DAC en die analoog naar de PM.

Zodoende wordt de wellicht niet super DAC van de UD overgeslagen en heb je misschien beter geluid.
Als iemand dat uit zou willen/kunnen testen....

Of is dat o.a. vanwege de kosten geen optie voor je?
(al kan je een DAC zo duur maken als je zelf wilt...maar hou rekening met zo'n 300,-)
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

DavidM

Citaat van: QuattroNL op april 10, 2012, 16:43:00
En als je nou een mooie DAC tussen de UD en je PM zet?
UD digitaal naar de DAC en die analoog naar de PM.

Zodoende wordt de wellicht niet super DAC van de UD overgeslagen en heb je misschien beter geluid.
Als iemand dat uit zou willen/kunnen testen....

Of is dat o.a. vanwege de kosten geen optie voor je?
(al kan je een DAC zo duur maken als je zelf wilt...maar hou rekening met zo'n 300,-)
Dat is mogelijk en ook betaalbaar voor me, maar ik ben bang dat ik dan het audiofiel-virus weer ga krijgen ;) Voor een paar honderd euro kan ik een prima (of eigenlijk: prima genoeg) CD-speler krijgen. Aan de andere kant is 't helemaal niet zo'n slecht idee, want m'n satellietontvanger heeft natuurlijk een belabberde eindtrap en kan ik op die manier ook upgraden als extraatje.

Maar goed, je ziet al dat ik 't virus ga krijgen terwijl ik alleen ging voor apparatuur met een goede prijs/kwaliteit-verhouding.

still life

er valt veel meer winst te boeken in akoestische verbeteringen
dan kom je weg met 'gewone' (lineair werkende) gear..

probleem met toonregeling volgens opname is,
dat je bij elke opname weer a/h bijregelen kunt beginnen..  :-D

bij mij klinkt de UD analoog of digitaal idem (pure direct) over de SR
met of zonder ADSY maakt wel verschil..  :angel:


Citaat van: DavidM op april 10, 2012, 17:18:57

Maar goed, je ziet al dat ik 't virus ga krijgen terwijl ik alleen ging voor apparatuur met een goede prijs/kwaliteit-verhouding.


hoop dat je snel weer beter wordt..  clown1
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Marvin

Foobar heb ik afgesteld met test tonen.
Soort Audessy, maar dan handmatig.



Marvin

Handig dat Vodafone, ik was nog helemaal niet klaar....  :-D

Marvin

Een middagje spelen met een toongenerator en microfoon is overigens niet voor iedereen een leuke tijdsbesteding.
Heb me vermaakt, maar doe het liever niet nog een keer.
(Zullen de buren ook blij mee zijn).  :-)

Marvin

Citaat van: DavidM op april 10, 2012, 17:18:57
Maar goed, je ziet al dat ik 't virus ga krijgen terwijl ik alleen ging voor apparatuur met een goede prijs/kwaliteit-verhouding.

Gelijk uitloggen en afmelden, het heerst hier..

Marantz 81


JohnWx

Citaat van: marvin op april 10, 2012, 17:46:35
Handig dat Vodafone, ik was nog helemaal niet klaar....  :-D

Heb jij ook Voda..  piep piep piep piep
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Paul

Citaat van: marvin op april 10, 2012, 17:54:39
Gelijk uitloggen en afmelden, het heerst hier..
Ben je druk Marvin tijd voor je ritalin.  8-)
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Marvin

Citaat van: John Wx op april 10, 2012, 18:06:32
Heb jij ook Voda..  piep piep piep piep

Ja ze zijn geloof ik een stukje kust strook vergeten aan te sluiten. Wat een ramp, kan niet eens een woordje feuden met me moeder.  :-D