aanschaf cd 6003

Gestart door remco28, september 06, 2010, 00:57:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

still life

Citaat van: Xplod op november 15, 2010, 00:21:37
en heus ... de klank is er op vooruit gegaan. Dat wordt ook bevestigd in reviews van deze attenuators.

en hoe zijn de prestaties source/pure direct met de 6003 bij jou?

heb mijn SR nu een 2-tal weken, en zeker al 100u draaien opzitten
op de "marantz music" stand echter gene vetten..(wijt ik voorlopig aan de yamaha 5cd changer)
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Xplod

De "Marantz Music" stand ... vreemd ... ik begrijp niet echt wat je daarmee bedoeld .... in ieder geval is het iets wat ik niet heb op mijn SR5004.

Pure Direct of Source Direct ... weet je ... ik heb nogal een slechte akoestiek in mijn woonkamer en "God zij dank" hebben ze zo iets uitgevonden genaamd ... "Audyssey"
Audyssey heeft bij mij een wereld doen opengaan.
Ik gebruik op mijn SR5004 receiver enkel de Dynamic EQ versie ervan en dat helpt me mijn geluid echt goed te brengen maar niet bij alle soorten muziek genres.
Ooit zweerde ik ook bij Source of Pure Direct maar ... als je akoestiek niet deugd ...... ik heb het met een SPL-meter en een audio test-cd hier uitgemeten .... putten en dalen in de room akoestiek ... verschrikkelijk gewoon.

Een kennis van me had identiek hetzelfde materiaal als mij, identiek dezelfde set-up ... één groot verschil ... zijn akoestiek was OK .... toch beter dan die van mij .. de mijne deugde dus niet.
Hij speelde altijd alles op Pure Direct en het klonk altijd steeds fantastisch ... ik ben er getuige van geweest.
Hij had wel geen CD6003.

Pure Direct of Source direct is héél leuk om hier op hoog volume te luisteren naar puur acoustic nummers, dan speelt die akoestiek blijkbaar een mindere rol.
Akoestische gitaarsolo's bvb. doet de CD6003 in combinatie met de SR5004 prima.

Voor alledaags radio- en tv-gebruik en al de rest maar dan op lagere volumes brengt Audyssey hier héél wat bij.
Het hangt er dus allemaal een beetje vanaf welk genre muziek je wil beluisteren, ik switch dus ook wel nog regelmatig tussen de verschillende mode's.
Ik kan alleen maar zeggen dat de CD6003 op alle gebieden mij constant weet te verbazen.
Het is gewoon goed spul .... punt ;)

Marantz SR5004 :: PM7004 :: CD6003 :: NA7004 :: UD5007
Klipsch RF-7 :: RC35 :: RB-15 :: RW-12D (sub)
RF-7 on SoundCare Superspikes
Vintage TT Marantz Model 6350 :: Ortofon 2M Red ::
Vintage DCC Marantz DD-82
W&M Audio LS-03 LS cable

still life

wel, met die stand bedoel ik gewoon source/pure direct..

voor de rest zit ik met hetzelfde probleem naar akoestiek toe,
in de bovenstaande standen heb ik veel minder bas op alle bronnen (mss is dat wel gewoon de beoogde pure klank ??)
lijkt me enkel handig als late uren/nacht mode om de buren/huisgenoten niet te storen..

dus moet ik met audyssey draaien om het hier goed te laten klinken, daarnaast ligt de DEQ ook aan op de laagste setting (light) 

ik hoop dat een cd6003, analoog aangesloten hier warmer zal klinken of verwacht in elk geval een betere sound dan de yamaha,
want die speelt nu ook al gewoon prachtig (via de dac v/d SR)

waarom zou ik met de cd6003 analoog gaan? digitaal reduceer ik die gewoon tot loopwerk en zou ik weinig gebruik maken van diens betere opbouw/componenten

cd's beluister ik doorgaans op -20db volume met de SR (met db-meter is dat hier zo'n 80db)
wel heb ik de yamaha's output op de helft gebracht, dat kan ik instellen op het toestel zonder ATT's  8-)
(dit ivm peaks op de sr)
de radio speelt doorgaans op -35db (diens uitgang is duidelijk veel luider)     

                         






The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Xplod

Citaat van: still life op november 16, 2010, 11:23:29
wel, met die stand bedoel ik gewoon source/pure direct..

voor de rest zit ik met hetzelfde probleem naar akoestiek toe,
in de bovenstaande standen heb ik veel minder bas op alle bronnen (mss is dat wel gewoon de beoogde pure klank ??)
lijkt me enkel handig als late uren/nacht mode om de buren/huisgenoten niet te storen.

Lol ... zo kan je het uiteraard ook bekijken .... maar ik kan wel in je mening hierover wel vinden ;)

Wat ik wel weet is dat het menselijk oor sowieso minder gevoelig is voor echt hoog en laag bij lagere volumes en dat het dus bij hoog volume allemaal weer wat gelijk komt te liggen.
Dat in combinatie met een mindere akoestiek ... geef mij dus maar Audessey dan als oplossing .. het klint gewoon mooier, aangenamer, warmer en dit bij alle volumes.

DEQ staat bij mij uit ... altijd .... de dynamiek in de muziek mag je nooit tegenwerken vind ik.
Verder staan de volumes bij op alle bronnen een pak lager dan bij jou .... is nogal logisch te verklaren ... mijn Klipsh RF-7's hebben een gevoeligheid van 102dB. Die hebben dus echt niet veel nodig ;)
Marantz SR5004 :: PM7004 :: CD6003 :: NA7004 :: UD5007
Klipsch RF-7 :: RC35 :: RB-15 :: RW-12D (sub)
RF-7 on SoundCare Superspikes
Vintage TT Marantz Model 6350 :: Ortofon 2M Red ::
Vintage DCC Marantz DD-82
W&M Audio LS-03 LS cable

still life

audyssey krijgt al eens commentaar (her & der, en vooral van stereo puristen) maar heb geen problemen om gebruik te maken van alle mogelijkheden op de SR,
ze steken het er niet voor niets op denk ik dan..

klipsch heb ik nooit gehoord, maar zou snel schel gaan klinken door de hoorntweeters
CiteerDat in combinatie met een mindere akoestiek ...
all credit to audyssey om het toch maar weer goed te laten klinken

wat betreft de cd6003, die zal ik gewoon moeten aanschaffen & hopen dat het goed komt
of eens uitkijken om zo'n toestel te kunnen testen hier..
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

still life

#35
naar aanleiding van dit topic nog eens gaan rommelen met diverse instellingen:

mijn audyssey staat nu op front ingesteld, zo laat hij de fronts ongemoeid (geen eq correctie)
en met deze setting speelt source/pure direct wel beter  :-o
die audyssey settings worden dus meegenomen (had ik hier trouwens al ergens eens gelezen)

het aanschaffen van een cd 6003 komt dus weer een stapje dichter..
of een ud5005, die zou het ook allemaal kunnen, maar evengoed??  :|
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

gerard

#36
Citaat van: still life op november 16, 2010, 11:23:29

ik hoop dat een cd6003, analoog aangesloten hier warmer zal klinken of verwacht in elk geval een betere sound dan de yamaha,
want die speelt nu ook al gewoon prachtig (via de dac v/d SR)

waarom zou ik met de cd6003 analoog gaan? digitaal reduceer ik die gewoon tot loopwerk en zou ik weinig gebruik maken van diens betere opbouw/componenten

Als je de 6003 (ook) digitaal gaat gebruiken heb je geen verandering tov de yamaha want je gebruikt de dac van de SR.

Sluit de yamaha maar eens analoog en digitaal aan en test eens of je daar verschil in hoort.
Zo niet dan verwacht ik met de 6003 analoog ook weinig verschil  :|

edit: de yamaha schijnt ook een warme sound te hebben als je ff googled
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

Xplod

Citaat van: still life op november 16, 2010, 12:26:56
audyssey krijgt al eens commentaar (her & der, en vooral van stereo puristen) maar heb geen problemen om gebruik te maken van alle mogelijkheden op de SR,
ze steken het er niet voor niets op denk ik dan..

Vind ik ook  :yes:
Citeer
klipsch heb ik nooit gehoord, maar zou snel schel gaan klinken door de hoorntweeters

Eerst horen en dan oordelen  :wink:
Klinkt niks schel  nonono
Marantz SR5004 :: PM7004 :: CD6003 :: NA7004 :: UD5007
Klipsch RF-7 :: RC35 :: RB-15 :: RW-12D (sub)
RF-7 on SoundCare Superspikes
Vintage TT Marantz Model 6350 :: Ortofon 2M Red ::
Vintage DCC Marantz DD-82
W&M Audio LS-03 LS cable

still life

#38
Citaat van: gerard op november 16, 2010, 19:51:52
Sluit de yamaha maar eens analoog en digitaal aan en test eens of je daar verschil in hoort.
Zo niet dan verwacht ik met de 6003 analoog ook weinig verschil  :|

edit: de yamaha schijnt ook een warme sound te hebben als je ff googled

mijn redenering= in een dedicated player (zoals de 6003, enkel cd) wordt alles wat beter verzorgd
voeding/omzetting/uitgang & alles daartussen, daarom verwacht ik hier analoog betere prestaties

de 5 lader speelt zeer goed, trouwens al zo'n 10jaar dagelijks in gebruik zonder problemen!
maar vermoedelijk zijn die zaken hier wat minder uitgevoerd

de yamaha doet 20-bits omzetting & digitaal of analoog aangesloten klinkt die hier hetzelfde
dit toestel behoud ik zowiezo, maar een marantz player zou wel mooier ogen boven de sr
het moet vooral een nog betere klank leveren, anders is de oefening zinloos

nu moet de UD5005 ook binnenkort uitkomen, die speelt cd/sacd/dvd/blu-ray,
en daarom neig ik meer naar dat toestel, 4in1 in dezelfde prijsklasse
alleen, is dat ook geen dedicated toestel, vraag is weerom: zal die evengoed presteren in stereo als de cd6003?

afwachten zeker..

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

still life

#39
Citaat van: Xplod op november 16, 2010, 23:51:16
Eerst horen en dan oordelen  :wink:
Klinkt niks schel  nonono

daarom schreef ik ook "zou"  :angel:
en gerelateerd met slechte akoestiek & audyssey  :wink:

ervan uitgaande dat elke fabrikant met een beetje prestige kwaliteit levert,
zou het in principe altijd goed moeten klinken..
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300