Advies gevraagd

Gestart door smuling, februari 15, 2021, 08:48:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

smuling

Ik heb een ud5007 (en een sr7008) en gebruik hem vooral voor cd's (af en toe blu ray). Ik zou eigenlijk voor mijn audio wel eens willen upgraden, maar wat te doen:
Vervangen door een ud7007?
Vervangen door een cd6007 met een eenvoudige blu ray speler.

Heeft een ud7007 nog zin ten opzichte van een ud5007 qua audio? Mij zeggen de types van de interne dac niet zoveel, en de ud7007 is ook alweer redelijk op leeftijd terwijl de ontwikkeling door gaat.

Verstuurd vanaf mijn SM-T720 met Tapatalk

Marantz sr7008, Marantz ud5007,, Squeezebox Touch, TA Stratos P20,  BK Electronics xls200 DF, (Boston Acoustics A25, HKTS11)

Stadium III

Ik zou eerder de reciever vervangen als de ud
Ud Zijn mooie spelers waar weinig mis mee is
Ik gebruik nu een sony alles kunnen die zijn best doet voor wat hij gekost heeft
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

SB_Marantz

Citaat van: smuling op februari 15, 2021, 08:48:16
Ik heb een ud5007 (en een sr7008) en gebruik hem vooral voor cd's (af en toe blu ray). Ik zou eigenlijk voor mijn audio wel eens willen upgraden, maar wat te doen:
Vervangen door een ud7007?
Vervangen door een cd6007 met een eenvoudige blu ray speler.

Heeft een ud7007 nog zin ten opzichte van een ud5007 qua audio? Mij zeggen de types van de interne dac niet zoveel, en de ud7007 is ook alweer redelijk op leeftijd terwijl de ontwikkeling door gaat.

Verstuurd vanaf mijn SM-T720 met Tapatalk

Ik begrijp het woord ''upgraden'' niet.
Die UD is toch een alles speler?
Het enige wat een DAC doet is het digitale signaal omzetten naar analoog en dat wordt weer versterkt door de interne versterker direct na de DAC.

Als dat ding geen kuren heeft en wil je in weergave echt vooruit (lees: anders) kijk dan om naar andere speakers welke het in jouw kamer beter doen.

De zwakke schakels zijn altijd:(!) De speakers, akoestiek en de kwaliteit van de opname.

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

smuling

Ik heb toch besloten om een cd6007 uit te gaan proberen. Helaas zal ik nog even geduld moeten hebben,  want ze blijken nergens meer leverbaar te zijn. Of heeft iemand een tip waar nog wel een zwarte cd6007 op voorraad is
Marantz sr7008, Marantz ud5007,, Squeezebox Touch, TA Stratos P20,  BK Electronics xls200 DF, (Boston Acoustics A25, HKTS11)

Ron_Z

Dat is overal kommer en kwel en bij elke fabrikant die een AKM DAC chip gebruikt (zoals in de CD6007) vanwege de brand in hun fabriek in Japan eind vorig jaar.

smuling

Het is met toch gelukt. Vanavond de blinde test voor het vergelijken van de cd6007 en de ud5007. Bij aansluiten kon ik in eerste instantie geen verschil horen
Marantz sr7008, Marantz ud5007,, Squeezebox Touch, TA Stratos P20,  BK Electronics xls200 DF, (Boston Acoustics A25, HKTS11)

JohnWx

Citaat van: smuling op februari 19, 2021, 18:48:31
Het is met toch gelukt. Vanavond de blinde test voor het vergelijken van de cd6007 en de ud5007. Bij aansluiten kon ik in eerste instantie geen verschil horen
AAaaaahhhhh jij zit op FB  :-D
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Spikes25

IK denk te weten, dat je hoorbaar verschil gaat horen. de cd speler is echt een toppertje, het verschil zit in de laser.
En de UD7007 zal het ook niet beter doen dan de CD 6007. Geniet er van
"One good thing about music, when it hits you, you feel no pain."
― Bob Marley

smuling

flink wat nummers verder, veel heen en weer geschakeld, met en zonder de afstandsbediening in de hand. Unaniem echt geen verschil.... niet een beetje, niet een andere kleuring, maar gewoon identiek. Onverwacht, en dus ook wel een beetje teleurstellend. Maar als de komende dagen dit gevoel blijft, dan gaat deze speler weer terug naar de winkel.
Wel erg leuk om zo'n test te doen!

Verstuurd vanaf mijn SM-T720 met Tapatalk

Marantz sr7008, Marantz ud5007,, Squeezebox Touch, TA Stratos P20,  BK Electronics xls200 DF, (Boston Acoustics A25, HKTS11)

SB_Marantz

Citaat van: Spikes25 op februari 19, 2021, 21:22:53
IK denk te weten, dat je hoorbaar verschil gaat horen. de cd speler is echt een toppertje, het verschil zit in de laser.
En de UD7007 zal het ook niet beter doen dan de CD 6007. Geniet er van


Ik doe mijn best, maar kan hier geen touw aan vastknopen.  :-o
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

JohnWx

Citaat van: SB_Marantz op februari 20, 2021, 11:38:30

Ik doe mijn best, maar kan hier geen touw aan vastknopen.  :-o

Laser is toch logisch  8-) we hebben alles gehad nu alleen de laser nog

Met wat voor laser speel jij  :roll:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SB_Marantz

Ik heb nog een lightsaber van Luke Skywalker liggen.
Is dat een goede John?

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

JohnWx

Citaat van: SB_Marantz op februari 20, 2021, 16:06:31
Ik heb nog een lightsaber van Luke Skywalker liggen.
Is dat een goede John?

De allerbeste
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Gentleman

Wat is het uiteindelijk geworden? Ik twijfel ook tussen een ud5007 en een cd6006.

smuling

Citaat van: Gentleman op maart 10, 2021, 23:28:50
Wat is het uiteindelijk geworden? Ik twijfel ook tussen een ud5007 en een cd6006.
Ik hoorde geen verschil. Ik heb de cd6007 terug gestuurd en hou het bij mijn eigen ud5007
Marantz sr7008, Marantz ud5007,, Squeezebox Touch, TA Stratos P20,  BK Electronics xls200 DF, (Boston Acoustics A25, HKTS11)