DAC or not to DAC??

Gestart door themaestro, februari 07, 2021, 13:39:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

themaestro

wat ik me afvraag is wanneer een aparte DAC een beter resultaat geeft?
Voorbeeld: Je hebt een Arcam A32 en een Arcam cd33 cd speler. Ik denk dan dat de cd speler al over een goede DAC beschikt, wat of wanneer is een separate DAC dan een meerwaarde?

In mijn hoofdset heb ik nu een Marantz ND8006 cd / netwerk speler aangesloten op een Audio GD Precision2 versterker. Zou een aparte Audio GD DAC dan alsnog een verbetering kunnen zijn als ik die er tussen zou zetten?
Musical Fidelity cd transport x-ray v8, Musical Fidelity x-dac v8, Mystère ai11, Musical Fidelity M6Si,  PSB Synchrony One,  Tannoy XT8F, Sony PS-6750 met Nagaoka MP200, Fluance RT85 2M Blue.
" The message is in the music "

JohnWx

Citaat van: themaestro op februari 07, 2021, 13:39:20
wat ik me afvraag is wanneer een aparte DAC een beter resultaat geeft?
Voorbeeld: Je hebt een Arcam A32 en een Arcam cd33 cd speler. Ik denk dan dat de cd speler al over een goede DAC beschikt, wat of wanneer is een separate DAC dan een meerwaarde?

In mijn hoofdset heb ik nu een Marantz ND8006 cd / netwerk speler aangesloten op een Audio GD Precision2 versterker. Zou een aparte Audio GD DAC dan alsnog een verbetering kunnen zijn als die er tussen zou zetten?

Proberen kan altijd maar denk dat je wel eerlijk moet vergelijken met gelijke uitgang niveau, niet dat de 1 harder speelt dan de ander.

En is het geld waard zelf ben ik van mening dat er in zo een cd speler een mooi concept is bedacht voor een mooi geluid.

Maar als ik wel is een oude cd speler pak uit 1990 of zoiets dan denk ik ook van uuuhhhh wat lekker of prettig.

Denk ook dat er de laatste jaren teveel met cijfertjes word gemarketeerd, en dat de hires hd super opgenomen nummers etc gewoon zijn opgepimpt

Zelfde als met Spotify Tidal Roon en weet ik wat nog meer zolang ik 320 kbps en een cd niet kan onderscheiden blind vind ik veel goed.

En er zal altijd beter zijn maar nemen we dat waar echt of omdat het duurder en nieuwer is ?????? geen idee

Heb zelf nu de laaste tijd een merk usb kabel (wireworld) een stroomsnoer "audiofiel" een stekkerblok van Monster etc. puur om dingen uit te sluiten.

Wat was je vraag ook alweer  :-D
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

themaestro

Ik denk dat ik je begrijp. Zou het een keer uit moeten proberen misschien, met en zonder aparte DAC. Meer opinies welkom uiteraard.
Musical Fidelity cd transport x-ray v8, Musical Fidelity x-dac v8, Mystère ai11, Musical Fidelity M6Si,  PSB Synchrony One,  Tannoy XT8F, Sony PS-6750 met Nagaoka MP200, Fluance RT85 2M Blue.
" The message is in the music "

Ron_Z

De ND8006 beschikt al over een vrij recente, "audiofiele" DAC. Deze ga je niet hoorbaar verbeteren verwacht ik. Als je de oude  Arcam CD hierop digitaal aan kan sluiten kan je mooi testen of de DAC's daarin verslagen worden. Ik verwacht ook hier geen hoorbaar verschil, eerlijk gezegd.

themaestro

Zo te lezen zou het om marginale verschillen gaan welke wellicht niet eens hoorbaar zijn. Daar ga ik geen DAC voor aanschaffen. Dank heren!
Musical Fidelity cd transport x-ray v8, Musical Fidelity x-dac v8, Mystère ai11, Musical Fidelity M6Si,  PSB Synchrony One,  Tannoy XT8F, Sony PS-6750 met Nagaoka MP200, Fluance RT85 2M Blue.
" The message is in the music "

JohnWx

Citaat van: themaestro op februari 08, 2021, 16:24:17
Zo te lezen zou het om marginale verschillen gaan welke wellicht niet eens hoorbaar zijn. Daar ga ik geen DAC voor aanschaffen. Dank heren!

Of een mooie voor "wenig"  :wink:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.