Tidal Windows streamen naar NR1200

Gestart door BlueSound, januari 30, 2021, 22:55:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

BlueSound

Ik heb de Tidal app op mijn Iphone welke prima werkt via Airplay en via de HEOS app kan ik ook Tidal gebruiken, maar nu heb ik de Tidal Windows app op mijn Laptop gezet maar zie geen mogelijkheid om de muziek via de NR1200 te sturen...Bij de opties "Sound Output" heb ik de Laptop speakers staan en mijn Chromecast, maar geen optie voor de NR1200...
De NR1200 zit op het zelfde netwerk als mijn laptop en mijn laptop heeft een Bluetooth optie.
Iemand hier ervaring mee?

Matt

zelfde internet, ook zelfde band. 2.4 of 5ghz? Heb ook al meegemaakt dat om 1 of andere reden de pc veranderd...
#Rega Elicit-R #ATC SCM11 #Rega Apollo #Node2
#Project Debut Carbon met Ortofon OM10 #Synology DS216play

Vintage #1090 #2100L #5010B #JJ221 #B&W DM602

"Music is what feelings sound like."

Vinyl_Fuchs

#2
Citaat van: BlueSound op januari 30, 2021, 22:55:16
Ik heb de Tidal app op mijn Iphone welke prima werkt via Airplay en via de HEOS app kan ik ook Tidal gebruiken, maar nu heb ik de Tidal Windows app op mijn Laptop gezet maar zie geen mogelijkheid om de muziek via de NR1200 te sturen...Bij de opties "Sound Output" heb ik de Laptop speakers staan en mijn Chromecast, maar geen optie voor de NR1200...
De NR1200 zit op het zelfde netwerk als mijn laptop en mijn laptop heeft een Bluetooth optie.
Iemand hier ervaring mee?
Je wilt dus een bluetooth verbinding maken tussen laptop en NR1200 om zo tidal rechtstreeks te kunnen streamen/ beluisteren. Dat moet geen probleem zijn.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

BlueSound

"zelfde internet, ook zelfde band. 2.4 of 5ghz? Heb ook al meegemaakt dat om 1 of andere reden de pc veranderd..."

Ik heb alles op 5ghz staan thuis, UPnP staat aan en als ik in de configuratie van mijn KPN router kijk kan ik alle apparaten zien op hetzelfde netwerk.

"Je wilt dus een bluetooth verbinding maken tussen laptop en NR1200 om zo tidal rechtstreeks te kunnen streamen/ beluisteren. Dat moet geen probleem zijn."

Ik wil inderdaad de Tidal desktop App op mijn windows Laptop draadloos (via Wifi of Bluetooth) naar mijn Marantz streamen welke beide op hetzelfde netwerk zitten. Als ik bijvoorbeeld muziek uit de Itunes  App op mijn desktop afspeel kan ik selecteren dat ik dit via Airplay streamen naar mijn nr1200.
Met de Tidal App staat deze optie er dus niet bij...Ik kan de Sound Output op de speakers van mijn Laptop zetten of streamen naar mijn Chromecast (mijn Google Nest) maar de nr1200 staat er niet bij...

BlueSound

Update: Ik heb mijn laptop opnieuw via de nr1200 gepaired met Bluetooth en nu staat deze er in Tidal bij als Output optie! Opgelost dus!

Zal nu nog wel even uitzoeken of het ook via Wifi/netwerk mogelijk is ipv Bluetooth.


JohnWx

Citaat van: BlueSound op januari 31, 2021, 12:24:16
Update: Ik heb mijn laptop opnieuw via de nr1200 gepaired met Bluetooth en nu staat deze er in Tidal bij als Output optie! Opgelost dus!

Zal nu nog wel even uitzoeken of het ook via Wifi/netwerk mogelijk is ipv Bluetooth.

Via Chrome staat dan ergens rechts boven casten
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Bert Poelman

Sinds ik een switch heb is de optie NR1606 "verdwenen" in het AirPlay menu van mijn IPhone en IPad.  Volgens de help pagina van Marantz klopt dit, AirPlay rechtstreeks vanaf je device naar Marantz werkt aléén als je Marantz rechtstreeks van de router is aangesloten zonder een switch. Wel heb ik het idee dat de radiozenders via internet stabieler en sterker zijn geworden. Zenders starten sneller en vallen niet plotseling meer uit

JohnWx

Heb je wel ondersteuning alles voor BT APTx HD
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.