pcm/bitstream voor DTS-Neural:X

Gestart door LeonChame, december 20, 2020, 12:38:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

LeonChame

Vroegûh had ik mijn BR altijd op bitstream staan.
Nu kom ik erachter dat wanneer je dit in de BR omzet naar PCM, de receiver de mogelijkheid biedt om het pcm te converteren naar DTS-Neural:X.

Nu ben ik verward, want de huidige DTS HD Master klinkt goed en de DTS-Nearal:X klinkt ook goed. Toch zit er een duidelijk verschil, maar kan niet aangeven welke in beter vind.

Waar hebben jullie het op staan en heeft  afspelen van muziek of film nog een specifieke voorkeur?

Stadium III

Hier uitvoer over HDMI via bitstream

Atmos of DTS X voorkeur maar mocht het niet anders zijn kan ik er wat bij aanzetten
Dan kijk ik wel wat me bevalt ,soms wel Auro 3d
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

CBdicX

Citaat van: LeonChame op december 20, 2020, 12:38:49
Vroegûh had ik mijn BR altijd op bitstream staan.
Nu kom ik erachter dat wanneer je dit in de BR omzet naar PCM, de receiver de mogelijkheid biedt om het pcm te converteren naar DTS-Neural:X.

Nu ben ik verward, want de huidige DTS HD Master klinkt goed en de DTS-Nearal:X klinkt ook goed. Toch zit er een duidelijk verschil, maar kan niet aangeven welke in beter vind.

Waar hebben jullie het op staan en heeft  afspelen van muziek of film nog een specifieke voorkeur?

Waarom zou je een surround codec omzetten naar PCM, en dan weer terug naar surround via een upscaler zoals Neural X ?
DTS HD MAster is een Lossless signaal, Neural X is een Lossy signaal, DTS HD zou "beter" moeten klinken gezien er maar de helft van compressie word gebruikt, vandaar vaak de grote file bestanden voor HD Master (DTSX) en TrueHD (Atmos).