HD DAC1 aansluiten op het netwerk

Gestart door MarkII, december 01, 2020, 12:51:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

xander32

Welke nas heb je, loopt dat allemaal soepel? Die dient dan veel werk te verzetten. Maar als het werkt op die wijze heb je een simpele manier om via een nas te streamen. Het steeds weer moeten inloggen op de nas zou mij wel tegenstaan.

Citaat van: Maus op december 02, 2020, 21:34:18
Met de web interface van de nas, en volgens mij kan het ook met de app.

Getest, kan ook met de app op een telefoon. Werkt dan ongeveer zoals spotify, je kunt aangeven waar je wilt luisteren. In mijn geval zie ik ook een internetradiootje staan.

Maus

Volgens mij een DS215j. Oud beestje in computertermen.

Mijn laptop, ik heb geen pc, logt via windows automatisch in, de nas is gekoppeld aan 'mijn documenten' en ik kan die map dan ook behandelen alsof het een lokale schijf is.

Voor de app en web interface moet ik wel inloggen, maar behalve automatisch inloggen kan je misschien instellen dat je niet telkens uitgelogd word.

xander32

Je maakt dus gebruik van een laptop om de nas te benaderen en de muziek af te kunnen spelen?
Ik dacht dat je direct vanaf de nas naar een dac muziek afspeelde?

Citaat van: Maus op december 03, 2020, 20:06:33
Volgens mij een DS215j. Oud beestje in computertermen.

Mijn laptop, ik heb geen pc, logt via windows automatisch in, de nas is gekoppeld aan 'mijn documenten' en ik kan die map dan ook behandelen alsof het een lokale schijf is.

Voor de app en web interface moet ik wel inloggen, maar behalve automatisch inloggen kan je misschien instellen dat je niet telkens uitgelogd word.

MarkII

Mooie ontwikkelingen in deze tread, wordt ik blij van

Citaat van: Maus op december 03, 2020, 20:06:33

Voor de app en web interface moet ik wel inloggen, maar behalve automatisch inloggen kan je misschien instellen dat je niet telkens uitgelogd word.

In DSM kan je ook aangeven dat audio station ook in een separate url geopend kan worden. Dan kan deze URL op je tablet/telefoon/computer bewaren en in de browser instellen dat ie het wachtwoord voor deze site moet onthouden.
Het apparaat wat je dan ook gebruikt is dan ook de remote control (je kan daar ook het volume instellen, shuffle e.d.) en natuurlijk uit heel je muziek bibliotheek kiezen wat je wilt luisteren of internetradio starten)

Zelf ben ik bekend met de synology spullen maar ik ben bang dat het niet gaat werken voor de HD-DAC1 gezien je daar drivers voor nodig hebt, opzich niet heel erg, maar Marantz biedt alleen windows drivers aan en geen linux waarop DSM van de Synology op is gebaseerd.

En Synology heeft de HD-DAC1 nog niet staan in hun lijst supported DAC's
https://www.synology.com/en-global/compatibility?search_by=products&model=DS215j&category=usb_dac_speakers&filter_type=USB%20DAC&p=1

sjoek

En een chromecast audio of een bluetooth reveiver aansluiten is ook geen optie?
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Maus

Citaat van: xander32 op december 03, 2020, 20:24:57
Je maakt dus gebruik van een laptop om de nas te benaderen en de muziek af te kunnen spelen?
Ik dacht dat je direct vanaf de nas naar een dac muziek afspeelde?

Doe ik ook, de DAC hangt aan de USB aansluiting van de NAS, maar ik heb wel een scherm nodig om te kunnen zien wat ik doe, dat is telefoon/tablet/PC.

Citaat van: MarkII op december 03, 2020, 21:23:34
Mooie ontwikkelingen in deze tread, wordt ik blij van

In DSM kan je ook aangeven dat audio station ook in een separate url geopend kan worden. Dan kan deze URL op je tablet/telefoon/computer bewaren en in de browser instellen dat ie het wachtwoord voor deze site moet onthouden.
Het apparaat wat je dan ook gebruikt is dan ook de remote control (je kan daar ook het volume instellen, shuffle e.d.) en natuurlijk uit heel je muziek bibliotheek kiezen wat je wilt luisteren of internetradio starten)

M'n browser heeft de wachtwoorden opgeslagen, maar inloggen kost wat tijd. M'n nas is niet de snelste...

Maus

Ik kan via de app kiezen tussen de USB dac, 'G8141' (m'n telefoon met app), of de Sangean radio. Werkt alledrie :)

xander32

Nu ik er over nadenk eigenlijk weinig bijzonders, een nas is toch ook een soort pc (met beperkte capaciteit) + opslag. Welk voordeel biedt het direct aansluiten van de dac op de nas t.o.v. deze aansluiten op de device of de laptop/pc (welke je toch nodig hebt om de nas te benaderen en te bedienen)?

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

MarkII

Citaat van: xander32 op december 04, 2020, 08:53:18
Nu ik er over nadenk eigenlijk weinig bijzonders, een nas is toch ook een soort pc (met beperkte capaciteit) + opslag. Welk voordeel biedt het direct aansluiten van de dac op de nas t.o.v. deze aansluiten op de device of de laptop/pc (welke je toch nodig hebt om de nas te benaderen en te bedienen)?

Nou, ik zie wel degelijk voordelen. Mijn nas staat dag en nacht aan, die heeft veel taken, waaronder audio. Ik kan van mijn telefoon streamen uit mijn audio collectie. Thuis en on the go. En hoe fijn is het met dezelfde telefoon dezelfde muziek aan te zetten op de stereo op super hoge kwaliteit (gewoon flac). De telefoon is dan mijn remote.
Dat scheelt weer een computer aanschaffen, plaats maken in mijn audio meubeltje, gedoe van opstarten en programma starten, allemaal niet heel bijzonder, maar een stuk minder gedoe (en spullen)

Maus

Ik heb dit een paar jaar geleden geprobeerd en toen lukte het niet. Misschien omdat er destijds 2 camera's aan de nas hingen, de muziek klonk vervormd, de bitrate haalde het niet ofzo.

Toen heb ik een 10 inch laptopje gekocht en die gebruik ik in de set.

xander32

Dat alles kan net zo wanneer je een laptop of pc laat draaien. Die kan je op een slaapstand zetten. Maar voor jou werkt het, prima toch 👍🏻

Citaat van: MarkII op december 06, 2020, 18:04:26
Nou, ik zie wel degelijk voordelen. Mijn nas staat dag en nacht aan, die heeft veel taken, waaronder audio. Ik kan van mijn telefoon streamen uit mijn audio collectie. Thuis en on the go. En hoe fijn is het met dezelfde telefoon dezelfde muziek aan te zetten op de stereo op super hoge kwaliteit (gewoon flac). De telefoon is dan mijn remote.
Dat scheelt weer een computer aanschaffen, plaats maken in mijn audio meubeltje, gedoe van opstarten en programma starten, allemaal niet heel bijzonder, maar een stuk minder gedoe (en spullen)

sjoek

En anders een raspberry pi ofzo er tussen?
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

JohnWx

Citaat van: sjoek op december 07, 2020, 07:12:37
En anders een raspberry pi ofzo er tussen?

Vind pc of laptop makkelijkst kan je gelijk op forum zitten
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.