Spotify streamen via dac

Gestart door eddie, april 04, 2020, 20:24:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

eddie

Sinds een tijdje weer bezig met de oude hobby, alles vernieuwd, HT draait mooi na metingen, maar met muziek ben ik nog aan het stoeien...
De SR7013 heeft een mooie dac, maar mijn vraag is of je spotify connect kan streamen via een betere streaming dac waardoor je stereo geluid kan verbeteren?
Of is het mogelijk die als zone 2 aan te sluiten en wel de aangesloten fronts (cm10) van de SR te gebruiken.
Helaas gebruik ik alleen spotify voor muziek momenteel aangezien mijn hobby in de huiskamer staat zodat het hele gezin er plezier van kan hebben.....
Cd of Blu-ray speler zijn niet meer in huis, alles wordt gestreamd......

Ik ben er een jaar of 10 uit geweest dus ben benieuwd naar de nieuwe ontwikkelingen en mogelijkheden van de apparatuur van tegenwoordig...

Zelf ben ik up-to-date met de hardware:
Marant sr7013
B&w cm line surround set 5.2
2x svs pb1000 sub
Ziggo next
Samsung QLed 75 Q90

hassant

Hi Eddie,

Leuk dat je weer lekker bezig bent.

Is de beperkte bitrate van Spotify niet de boosdoener hier?

Zelf stream ik veel audio via Deezer. Als er af en toe iemand op visite komt en muziek afspeelt via Spotify, dan is dat direct hoorbaar.

Wellicht is het mogelijk om een trial abonnement op Deezer te nemen en kijken hie dst klinkt.

Succes!

Verstuurd vanaf mijn LYA-L29 met Tapatalk

Sony KDL 46NX720 // Humax IRHD-5100 // Sony PS3 // AC Ryan Playon!HD Mini2 // Pro-Ject Debut Carbon Esprit DC TurnTable + Ortofon 2M Red // Marantz NR1602 AV Receiver // Marantz PM7004 // Marantz UD5007 Blu-Ray Player // Focal 816W Black Satin

Cornelis1921

#2
Dank je voor de tip, @hassant, mijn maatje heeft een zojuist een Melody X geïnstalleerd en gaat misschien ook een audio abo nemen. En nu heb ik hem ook Deezer geadviseerd omdat jij hier wijst op de beperkte bitrate van Spotify. Dank!
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Golfer

#3
Eddy, Spotify Premium al eens overwogen? Wellicht de eerste stap.
Genieter van een SA8005. Yamaha RX-A3070, Philips FB825, FB860 en FB 821 via een extra Rotel RB-1080 eindversterker. Center is de Dali Zensor Vocal. Yamaha WXA-50 Musiccast voor de inbouwspeakers in de keuken.

pameijer

Ik denk dat je met een externe streamer geen echte verbetering gaat krijgen. Zoals gezegd, neem Spotify Premium voor betere geluidskwaliteit, en geniet gewoon van het immense aanbod op Spotify en de fantastische playlists die ze voor je aanmaken. Als je wat langer Spotify gebruikt krijg je echte erg leuke aanbevelingen van muziek die je nog niet kent. Mijn Discover Weekly en Release Radar van deze week zijn echt super! Veel beter dan bv. Youtube Music die je altijd weer dezelfde muziek voorschotelt die ik al tig keer gehoord heb.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Maus

Ik heb een goede externe DAC met USB en coax in, kan ik zowel cd's, laptop en spotify mee luisteren. Spotify via mini laptop welke tevens de high res bestanden kan afspelen.

eddie

Spotify premium heb ik al vanaf het begin......
Maar ik ben al een stuk verder, mijn gedachtengang mbt de dac blijkt juist...
Eerst maar eens gaan genieten en rommelen van de nieuwe set, bedankt voor het meedenken iedereen!

Marcel

Citaat van: eddie op april 06, 2020, 21:06:04
Spotify premium heb ik al vanaf het begin......
Maar ik ben al een stuk verder, mijn gedachtengang mbt de dac blijkt juist...
Eerst maar eens gaan genieten en rommelen van de nieuwe set, bedankt voor het meedenken iedereen!

Je hebt gelijk, als ik Spotify Premium stream via de SR7009 heb ik een behoorlijk geluid (ogg vorbis 320bit) maar laat ik hen via de DAC van de Sony MDSJA555ES lopen klinkt de muziek opener breder en voller en zwaarder.......prachtig !!!
Marantz SR7009 - Marantz UD5005 - Marantz NA6006 - Sony MDJ555ES - LGOLED65C8 - Focal Dome - KEF Q10c - Mission 7AS1 - Audio Pro Surround - Siltech/Monster/v.d.Hul (all wired wbt. ethernet) - ZiggoNext

Nostra

Ik heb sinds kort Spotify premium genomen en sinds enkele weken op men bluesound node 100n de schiit modi 3 als dac.

Zeer tevreden van! Dag en nacht met de ingebouwde dac van de node.

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk