welke marantz cd speler??????????

Gestart door T.Neut, mei 13, 2013, 22:28:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

T.Neut

Hallo Mede marantz liefhebbers.

Ik ben op zoek naar een tweedehands cd speler van marantz voor bij mijn marantz sr7005.
Momenteel heb ik een technics cd wisselaar en deze klinkt dof.

Dus tijd voor een andere.
Mijn budget is niet groot.

Op marktplaats staan een aantal oude juweeltjes, voor een redelijke prijs.

cd-40 cd-42, cd-43, cd-32, cd53mkII, cd57MKII, cd-60, cd63se, cd63MKII, cd-65dx, cd67mkII,
cd-67mkIIose cd-75, cd-4000 cd-5001.

Help wat een keus en voor de prijs van 5 t/m 100 euro.

Wie kan me helpen de keus te maken ik ga voor kwaliteit, helder, zuiver en open.
Leeftijd geen probleem. :oops: :roll: HLP

Marantz SR7005, marantz cd7300 2x KEF IQ70, SB500 surround speakers, technics SB-C 500 center speaker, samsung eu40D7000, samsung bd5500, mede8er 500X2

Maus

Zuiver vind ik altijd zo'n vage benaming in de audiowereld... :roll: ;)

Wat vind je er dof aan?

Actionhost

Nogal een open vraag met zo ontzettend veel type spelers die je noemt.

Als je het budget iets kan stretchen kan je gaan voor een gebruikte CD5003 (op MP soms voor onder de 125 euro te vinden). Zeer goede speler voor z'n prijs (en past perfekt bij je 7005 wat betreft uiterlijk).

Niet helemaal een antwoord op je vraag I know...
PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213

T.Neut

#3
Citaat van: Maus op mei 13, 2013, 22:30:41
Zuiver vind ik altijd zo'n vage benaming in de audiowereld... :roll: ;)

Wat vind je er dof aan?

Wat vind ik zuiver?
een helder geluid waarbij een belletje klinkt als een belletje. en niet wat lager/bassiger.

Wat vind ik dof? geen/weinig hoge tonen veel bas

Inderdaat een behoorlijke open vraag maar de keus is zo enorm en bijna allemaal uit de jaren 80/90 de een is wel besproken op internet de ander niet.
En de cd5003 is idd een goeie maar een beetje boven mijn (vrouws) budget.

Dan de rijst me nog de vraag wat betekend DX bij de cd-65DX??? kan ik nergens vinden.
Marantz SR7005, marantz cd7300 2x KEF IQ70, SB500 surround speakers, technics SB-C 500 center speaker, samsung eu40D7000, samsung bd5500, mede8er 500X2

AndreC

Citaat van: T.Neut op mei 13, 2013, 23:00:13
Wat vind ik zuiver?
een helder geluid waarbij een belletje klinkt als een belletje. en niet wat lager/bassiger.

Wat vind ik dof? geen/weinig hoge tonen veel bas

Inderdaat een behoorlijke open vraag maar de keus is zo enorm en bijna allemaal uit de jaren 80/90 de een is wel besproken op internet de ander niet.
En de cd5003 is idd een goeie maar een beetje boven mijn (vrouws) budget.

Dan de rijst me nog de vraag wat betekend DX bij de cd-65DX??? kan ik nergens vinden.

Neem eens contact op met RoGEK van dit forum, die heeft een mooie cdspeler te koop staan.
Gegantisch mooi geluid, zelf gehoord bij hem tijdens mijn luisterafspraak.
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

Maus

BEschrijf de rest van je set eens als je wilt :) Dan weten we ongeveer in welke klasse je iets zoekt.

JohnWx

Citaat van: Maus op mei 14, 2013, 00:09:07
BEschrijf de rest van je set eens als je wilt :) Dan weten we ongeveer in welke klasse je iets zoekt.

signature  notworthy :-P
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

zou altijd voor een SE gaan of bijpassend je SR

En ze klinken allemaal goed en geven weer wat ze moeten weergeven en doen hun werk 
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

xander32

Citaat van: T.Neut op mei 13, 2013, 22:28:49
Hallo Mede marantz liefhebbers.

Ik ben op zoek naar een tweedehands cd speler van marantz voor bij mijn marantz sr7005.
Momenteel heb ik een technics cd wisselaar en deze klinkt dof.

Dus tijd voor een andere.
Mijn budget is niet groot.

Op marktplaats staan een aantal oude juweeltjes, voor een redelijke prijs.

cd-40 cd-42, cd-43, cd-32, cd53mkII, cd57MKII, cd-60, cd63se, cd63MKII, cd-65dx, cd67mkII,
cd-67mkIIose cd-75, cd-4000 cd-5001.

Help wat een keus en voor de prijs van 5 t/m 100 euro.

Wie kan me helpen de keus te maken ik ga voor kwaliteit, helder, zuiver en open.
Leeftijd geen probleem. :oops: :roll: HLP
De meest recente want die bezit waarschijnlijk ook de meest recente DAC. En m.i. is daar in de jaren de grootste ontwikkeling in geweest. Tevens is het aannemelijk dat de meest recente de minste speeluren op de teller heeft, al geeft dat geen garantie ...

Heb zelf de CD67 en de CD67 OSE gehad, beide fijne cdp's :yes:.

Cornelis1921

Citaat van: T.Neut op mei 13, 2013, 23:00:13
Wat vind ik zuiver?
een helder geluid waarbij een belletje klinkt als een belletje. en niet wat lager/bassiger.

Wat vind ik dof? geen/weinig hoge tonen veel bas

Inderdaat een behoorlijke open vraag maar de keus is zo enorm en bijna allemaal uit de jaren 80/90 de een is wel besproken op internet de ander niet.
En de cd5003 is idd een goeie maar een beetje boven mijn (vrouws) budget.

Dan de rijst me nog de vraag wat betekend DX bij de cd-65DX??? kan ik nergens vinden.
Jij krijgt toch ook vakantiegeld? :-D Of... :|
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

JohnWx

Citaat van: Cornelis1921 op mei 14, 2013, 06:59:28
Jij krijgt toch ook vakantiegeld? :-D Of... :|

dat woord klopt niet meer en moeten ze veranderen Cor  :? :wink: in extra gelden voor .....
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Paul

Citaat van: John Wx op mei 14, 2013, 10:42:07
dat woord klopt niet meer en moeten ze veranderen Cor  :? :wink: in extra gelden voor .....
Audio.   :-D :schater:
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

JohnWx

Citaat van: Paul op mei 14, 2013, 10:42:51
Audio.   :-D :schater:

zat eerder aan opvulling te denken van bepaalde hiaten in het financieel jaaroverzicht  :-D


gelukkig bij goed zoeken en beetje in en verkopen kan voor onder de 100 euro zeer tevreden zijn met veel spullen van versterker cd dvd sacd pc laptop alleen de lcd 2de handse markt snapt het nog niet zo  :evil:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

100%Marantz

Met een SR 7005 zou ik zeker voor een CD 5003 gaan, past er het beste bij en heeft veel positieve feedback.

Vele anderen zijn ook zeker goed, maar voor iets meer heb je iets recenter en goed passend met wat je hebt.
De goede referenties in vintage zijn niet altijd goedkoop.
marantz, what else?

WilliamB

Mijn ervaring is, dat er toch wel wat verschillen zitten in diverse SA(CD)-spelers.
Tip...Zie je ergens een cd speler te koop staan. Neem dan je eigen speler mee voor vergelijk.

Veel succes met je zoektocht. HB
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3