rotel

Gestart door mars, juni 16, 2007, 09:57:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Paul

Citaat van: S.B.Marantz op september 05, 2007, 23:31:21
Die 240 is wel aardig afhankelijk van de pre die je eraan knoopt.

Schiet de pre tekort laat de 240 dat ook horen.
Zou de pre van de 1070 te kort schieten of kan deze de klus wel aan ?
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

SB_Marantz

#61
Het zal geen slechte pre zijn maar ik weet niet hoe die klinkt in vergelijk met bv een 3250 of een SC-6 welke ik persoonlijk toppertjes vind.

Misschien is die 1070 net wat minder ruimtelijk en los maar probeer het gewoon joh.



Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Paul

Citaat van: S.B.Marantz op september 05, 2007, 23:36:04
Het zal geen slechte pre zijn maar ik weet niet hoe die klinkt in vergelijk met bv een 3250 of een SC-6 welke ik persoonlijk toppertjes vind.

Misschien is die 1070 net wat minder ruimtelijk en los maar probeer het gewoon joh.





Wacht eerst Thom z,n PM af.
Anders gaat de 1070 in de verkoop want het moet wel matchen.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

SB_Marantz

#63
Laat ik het anders stellen; hoe vind jij die 1070 matchen met je Klipschen?
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Paul

Citaat van: S.B.Marantz op september 05, 2007, 23:48:36
Laat ik het anders stellen; hoe vind jij die 1070 matchen op je Klipschen?

Big shame..........ik heb de 1070 gezien het beperkte vermogen wat de eindtrap levert nooit op de klipsch beluisterd.
Altijd het idee gehad dat een flinke eindtrap zoals de denon ( 2x 100 watt )  pas een verbetering / verschil zou opleveren.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

SB_Marantz

#65
In vermogen scheelt je dat 3 db geluidsdruk wat hoorbaar is maar niets over de weergave kwaliteit zegt.

Ik heb aan mijn RF-7's ook wel eens de kleinere 1030 gehad en dat speelt best aardig.

In feite heb jij net als ik voldoende aan een lichte versterker.
Mijn RF-7's hebben een gevoeligheid van 102 db en die van jou zitten volgens mij ergens op 98 db ofzo?

Dus vermogen heb jij iig niet nodig  8-)

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Paul

Citaat van: S.B.Marantz op september 06, 2007, 00:02:43
In vermogen scheelt je dat 3 db geluidsdruk wat hoorbaar is maar niets over de weergave kwaliteit zegt.

Ik heb aan mijn RF-7's ook wel eens de kleinere 1030 gehad en dat speelt best aardig.



Mij is ooit eens verteld dat hoe meer een eindtrap aan vermogen levert, hoe minder de vervorming is.
Met andere woorden een eindtrap van 2 x 100 watt zal minder vervormen dan een eindtrap van bv 2x 35watt.

Of is deze theorie niet waar ?
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

SB_Marantz

#67
Nee, dat klopt niet.

Wie heeft je die onzin vertelt Paul?

Wanneer je graag vaak hard wilt draaien is wat vermogen nooit weg natuurlijk maar zelfs met het vermogen van die 1070 kun je al aardig herrie schoppen  8-)

Ik draai nu met die model 500 eindversterker waarmee ik de RF-7's tot het uiterste kan belasten en zo heel af en toe doe ik dat ook wel eens voor de fun, maar wanneer ik serieus muziek beluister is dat misschien met 1 a 2 Watt

Wil ik nog even aan toevoegen dat de speaker zelf al meer vervorming produceerd dan een versterker.  :-D :-D :wink:
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

SB_Marantz

En welk type vervorming bedoel je dan Paul?

1e/2e/3e harmonische, transient intermodulatie vervorming,crossover vervorming oftewel schakelvervorming? 
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Paul

Citaat van: S.B.Marantz op september 06, 2007, 00:11:38
Nee, dat klopt niet.

Wie heeft je die onzin vertelt Paul?

Wanneer je graag vaak hard wilt draaien is wat vermogen nooit weg natuurlijk maar zelfs met het vermogen van die 1070 kun je al aardig herrie schoppen  8-)

Ik draai nu met die model 500 eindversterker waarmee ik de RF-7's tot het uiterste kan belasten en zo heel af en toe doe ik dat ook wel eens voor de fun, maar wanneer ik serieus muziek beluister is dat misschien met 1 a 2 Watt

De 500 is een droom voor ieder lid van dit forum.
De klipsch waar ik op draai kunnen versterkers aan van 125 tot 400 watt volgens de opgegeven specificaties.
De theorie welke mij ooit is bijgebracht lijkt mij duidelijk:
35 watt vermogen zal sneller vervormen dan 100 watt vermogen.
Ja of nee wil ik buiten beschouwing laten, ben geen kenner en denk dat jij gezien je technische knobbel en ervaring wel beter weet, ga hierover geen discussie aan.

Ga een keer de 1070 aan de klipsch hangen en misschien wil ik nooit wat anders meer.
Ben na vanavond weer wat wijzer.

Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

D.A.R.R.Y.L.

Voor mij niet hoor, klotebak die 500 ;-)
Vallen zo maar extra elco's uit...

SB_Marantz

#71
Ik denk dat je het anders bedoelde dan eerder beschreven.

Wanneer een versterker van 35 Watt per kanaal dit kan leveren onder het punt waar hij gaat clippen zal dit minder luid klinken dan wanneer je dit met een versterker doet die 100 Watt per kanaal clipping vrij kan leveren.

Gemiddeld gezien, dus bij een normaal tot redelijk luid volume zullen ze niets voorelkaar onder doen, en mijn ervaring is dat wanneer een versterker die 0,0005 % vervormt minder prettig klinkt dan eentje die 0,05% vervormt.
En dan heb ik het alleen nog maar over de THD = totale harmonische
Dit heeft met de mate van de toegepaste negative feedback oftewel negatieve terugkoppeling te maken, uitgedrukt in db's.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Paul

Citaat van: S.B.Marantz op september 06, 2007, 00:27:31
Ik denk dat je het anders bedoelde dan eerder beschreven.

Wanneer een versterker van 35 Watt per kanaal dit kan leveren onder het punt waar hij gaat clippen zal dit minder luid klinken dan wanneer je dit met een versterker doet die 100 Watt per kanaal clipping vrij kan leveren.

Gemiddeld gezien, dus bij een normaal tot redelijk luid volume zullen ze niets voorelkaar onder doen, en mijn ervaring is dat wanneer een versterker die 0,0005 % vervormt minder prettig klinkt dan eentje die 0,05% vervormt.
En dan heb ik het alleen nog maar over de THD = totale harmonische
Dit heeft met de mate van de toegepaste negative feedback oftewel negatieve terugkoppeling te maken uitgedrukt in db's

Denk dat jij dit juist verwoord.
Een versterker van 35 watt zal eerder gaan clippen dan een versterker van 100 watt.
Mij is ooit verteld dat je speakers eerder defect raken van het vervormen cq clippen dan van het overbelasten van een te zware eindtrap.
Vandaar mijn kijk en verhaal op een eindtrap die meer vermogen kan leveren.

Kan as zondag met Rob eens een vergelijk gaan maken.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

SB_Marantz

Elke versterker gaat clippen met de volume pot op ongeveer 10 over 12.
Dus de 35 Watter gaat niet eerder clippen dan de 100 Watter als je het logisch bekijkt.

Maar je had het net over een denon?

Is dat een surround receiver?

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Paul

Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site