Marantz CD-10 vervormd geluid na verloop van tijd, Error 07.

Gestart door ancolala, mei 04, 2024, 14:44:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ancolala

Na 10 jaar mijn CD-10 weer eens uit de doos gehaald, nieuwe snaren erop gezet en de aanslag rubbers aan begin en einde van de ronde geleidestang (van de lade) verwijderd, die waren verteerd en plakkerig geworden. De lade en aansturing werkt weer perfect. CD erin en op play gedrukt. Speelde weer prima af tot na ongeveer 1 minuut het geluid erg begon te vervormen, steeds erger totdat de speler er vanzelf mee stopte. Opnieuw geprobeerd met andere tracks, zelfde resultaat. Begin was goed maar na wisselende tijd, 30-120 sec, begon het geluid weer te vervormen. In  het begin weinig maar na verloop van tijd werd dat steeds erger totdat de speler afsloeg. De service handleiding geraadpleegd en het service program afgedraaid met als resultaat "ERROR 07", subcoding error during PLAY, check HF.
Herkent iemand dit probleem en weet iemand misschien de oplossing? Natuurlijk kan ik de speler voor reparatie opsturen naar een deskundige maar ik kan het misschien ook zelf oplossen. Ben wel redelijk handig met de soldeerbout.