De set van RoGEK

Gestart door RoGEK, februari 10, 2013, 23:06:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

RoGEK

Citaat van: xander32 op maart 27, 2013, 19:38:50
... Zou toch vrijblijvend een prijsje opvragen ...

De PM-KI Pearl Lite kwam op 1099 bij Poulissen
Had direct gevraagd voor de PM-15S2 die was 1429 meen ik en de PM15-S2 LIMITED EDITION op 1629.

als ik dan vergelijk bij HC zit die op ze site op 999 voor de Pearl Lite, 1279 voor de PM-15S2 en 1479 voor de LE..

En ik ben bang dat de Pearl Lite niet heel veel toevoegt tov me PM7200.
Ofja, lees het anders, een PM15 lijkt me een groter verschil zelfde als tussen PM7200 en een PM16/17.

vandaar dan misschien toch een PM17 of PM17 voor een heel stuk minder geld..

Die PM14 mk2 KI was anders voor 800 euro een hele dikke en leuke upgrade geweest..
- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

JeroenGRT

Een pm17 vind ik nog steeds een erg mooi apparaat, op mp staat er een te koop voor 325 euro. Veel amp voor dat geld. http://link.marktplaats.nl/653410358 . Als je goed zoekt dan kun je ook een mk2 vinden, die is beter.

Ik vind zelf de pm14 wat overpriced, dan zou ik eerder naar de pm11s1 kijken.

WilliamB

Inderdaad, voor dat geld zou ik kijken voor een PM11s1.  :yes:
Wil je iets goedkoper dan is misschien een PM15s1 een optie.

Je kan altijd een keer bij mij komen luisteren. ( PM11s1 )
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Niber

Volgens mij moet je eerst eens even lekker achterover gaan zitten en genieten wat je nu hebt. Of beter nog, genieten van de muziek.

Zoals ik het lees wil je upgraden omdat het kan en maakt het je eigenlijk niet zoveel uit wat het wordt, als het maar "beter" is.
Er zal altijd iets beters te koop zijn (buiten je budget) en er zullen hier ook altijd mensen zijn die een dikkere set hebben. Ik zeg niet dat je je zelf de kop gek maakt door wat anderen hebben, maar zo komt het wel op mij over.

En zoals eerder gezegd, bedenk dat speakers en akoustiek voor een groot gedeelte de klank bepalen. Beter eerst daar aan werken. Met de PM7200 is nl. niets, maar dan ook echt helemaal niets, mis!! Zeker niet i.c.m. jouw speakers.

Succes.

*Edit: Prachtige TV trouwens!  :kwijl:
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

RoGEK

Probleem is dat ik bij xander geluisterd heb van het weekend.... ;)
- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

Cornelis1921

Citaat van: RoGEK op maart 28, 2013, 00:31:20
Probleem is dat ik bij xander geluisterd heb van het weekend.... ;)
90% van alle luisterindrukken zijn subjectief. De overige 10% staan bloot aan (auto)suggestie. :-D
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

xander32

Citaat van: Cornelis1921 op maart 28, 2013, 00:44:13
90% van alle luisterindrukken zijn subjectief. De overige 10% staan bloot aan (auto)suggestie. :-D
... ik denk dat de tompouche en de lunch hem nu nekken, die waren zo indrukwekkend :yes: ...


:-D

xander32

Citaat van: Niber op maart 27, 2013, 22:15:10
Volgens mij moet je eerst eens even lekker achterover gaan zitten en genieten wat je nu hebt. Of beter nog, genieten van de muziek.

Zoals ik het lees wil je upgraden omdat het kan en maakt het je eigenlijk niet zoveel uit wat het wordt, als het maar "beter" is.
Er zal altijd iets beters te koop zijn (buiten je budget) en er zullen hier ook altijd mensen zijn die een dikkere set hebben. Ik zeg niet dat je je zelf de kop gek maakt door wat anderen hebben, maar zo komt het wel op mij over.

En zoals eerder gezegd, bedenk dat speakers en akoustiek voor een groot gedeelte de klank bepalen. Beter eerst daar aan werken. Met de PM7200 is nl. niets, maar dan ook echt helemaal niets, mis!! Zeker niet i.c.m. jouw speakers.

Succes.

*Edit: Prachtige TV trouwens!  :kwijl:
Zonder gekheid; ik ben het wel eens met Niber.
Ook ik kom steevast weer installaties tegen die beter dan wel anders spelen als die van mij, maar dan vaak ook vele malen duurder blijken ... Daar is in dit hifi/ht wereldje nou eenmaal altijd " beter" te koop voor vaak heel veel meer euris. En daarnaast; neem mijn set, die is echt niet in een jaartje tot stand gekomen. Dat zou ik financieel ook niet trekken. Daar zijn echt jaren overheen gegaan van af en toe een weloverwogen aankoop en iets anders weer goed proberen door te verkopen.

Resume; probeer te genieten van hetgeen je er hebt staan en wanneer je echt een x iets wil upgraden, zorg er dan voor dat dit geen impulsaankoop betreft maar denk er ff over na :wink:.

Om jou een globaal beeld te geven hetgeen het meeste bepalend is betreft het geluid;
- akoestiek
- speakers (en diens plaatsing)
- versterking
- bron
- tweaks incl. bekabeling

En voor alles geldt dat e.e.a. op elkander afgestemd dient te zijn.

RoGEK

Het is eigenlijk de reden waarom Spekkie de PM7200 ook verkocht heeft..

de minder makkelijke integratie in een HT setup.

De PM KI Pearl Lite heeft de direct power amp input, is een stukkie nieuwer en met een beetje mazzel is die switch vrij "goedkoop" te doen na verkoop van de PM7200

pm15/11 is in een heel andere league mbt prijs.

ik zie de PM KI Pearl Lite als een PM7004 KI en houd dus ook een beetje rekening met de her verkoop waarde in de toekomst mocht dat nodig zijn.

Zal zometeen HChifi ook eens bellen, die hebben er namelijk ook nog een ex demo staan.
We zullen zien waar we stranden zeg maar ;)
- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

Marantz 81

Ik zou even pas op de plaats nemen en doorsparen voor een PM15S2

Wat Robert schreef klopt helemaal en wat je gehoord heb vergeet die Pearl lite maar  :wink:


RoGEK

thanx voor de tip.  pompom

direct gemaild..
denk dat ik het budget misschien nog wel hiernaar opgerekt krijg...

wel een klein stukkie rijden.....  frusty
- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

Marantz 81

Kun je gelijk 5 ton op de teller zetten  :-D

xander32

#103
Citaat van: Marantz 81 op maart 28, 2013, 08:20:47
http://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en-foto/versterkers-en-receivers/m654534393-marantz-pm15s1-met-35-maanden-garantie-pm-15s1.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr 

:roll:
Dat van een nieuw apparaat zou ik met een grote korrel zout nemen; het betreft een demo apparaat, welke door een dealer "destijds" is verkocht en nu door diens tweede eigenaar opnieuw te koop wordt aan geboden ... Voorts is de S1 al een ontwerp van de nodige jaartjes terug.

Maar het blijft wel een Premium versterker waarmee je een stapje vooruit zou kunnen maken. Maar verwacht er niet teveel van in het licht van dat wil je echt een sprong maken, dan kom je uit bij de speakers en/of akoestiek.

P.s. hetgeen door mij hier geschreven zou je kunnen meenemen in de prijs onderhandeling :wink:.

spekkie99

rogier, die monitor audio s9i die je bij mij hoorde heb ik 2dehands voor 350 van mp.
Als ik zie wat je nu in een versterker pompt aan $ dan zou ik, ook al zijn je sc niet mis, daar eerst naar kijken.

Dit is de laatste keer hoor, dan laat ik je met rust  :wink: