Einde van de CD nabij?

Gestart door mars, februari 16, 2010, 15:38:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

viceadmiraal61

de cd industrie heeft het ook wel een beetje aan hun zelf te danken met prijzen van 45,- gulden per cd
kost prijs gemiddeld 3,-..........
en het internet gaat snel en is goedkoop geen winkelpand etc.
wij hebben nu zelf ook een internet winkel  www.sts-digitalshop.nl....en dat gaat eigelijk wel heel goed
ik hoop alleen dat sacd blijft.

Marvin

ik heb het expres niet over de geluidskwaliteit van een LP gehad.
want dat kan zeker wel erg goed klinken, maar technisch gezien is het echt een ondergeschikte.
zoals je zelf al aangaf is het niet zo dat een draaitafel zo simpel in omgang is dat je hem van zolder haalt en gelijk de sterren van de hemel draait. simpelweg doordat de techniek iets ouder is en wat onderhoud en kennis vergt.
ander elementje erop, ander naaldje, andere arm. spelen met de naalddruk, dt niet waterpas.
afijn, hoop dat er begrepen wordt wat ik er mee bedoel(de).

aangaande de prijs van een cd, die vond ik op een gegeven moment ook te hoog voor nieuwe uitgave's.
ik heb hier een kast vol met cd-mappen, dus de plastic hoesjes heb ik niet.
boekjes zitten wel in de mappen bij de cd.
na te zijn begonnen met downloaden heb ik toch bar weinig meer gekocht.


Mexicaanse Hond

Citaat van: marvin op februari 17, 2010, 20:04:56
ik heb het expres niet over de geluidskwaliteit van een LP gehad.
want dat kan zeker wel erg goed klinken, maar technisch gezien is het echt een ondergeschikte.
zoals je zelf al aangaf is het niet zo dat een draaitafel zo simpel in omgang is dat je hem van zolder haalt en gelijk de sterren van de hemel draait. simpelweg doordat de techniek iets ouder is en wat onderhoud en kennis vergt.
ander elementje erop, ander naaldje, andere arm. spelen met de naalddruk, dt niet waterpas.
afijn, hoop dat er begrepen wordt wat ik er mee bedoel(de).





Wat je omschrijft doet me denken aan een uitspraak van degene van wie ik mijn CD94MKII heb overgenomen. Hij zei: "Ik ben gewoon gestopt met platen draaien, want ik ben er gewoon te neurotisch voor."   
Als je de hele tijd bezig bent om je draaitafel te tunen i.p.v. naar muziek te luisteren, dan is plaatjes draaien niet leuk.  :no:

Marvin

ik kan dat ergens wel begrijpen, dat je op een gegeven moment klaar bent met 'rommelen' .
zelf heb ik geen platen, m'n vader heeft ze weg gegooid. zodoende heb ik geen draaitafel.
ik zie mezelf ook niet de rommelmarkten afstruinen in de hoop wat leuke plaatjes te vinden.
wel kan ik een ander begrijpen die dat wél doet, dus nog even voor alle duidelijkheid.
ik heb niets tegen draaitafels en bijbehorende LP's...!
(wat moest die DJ een paar jaar geleden anders scratchen?!) :-D


Mexicaanse Hond

Citaat van: marvin op februari 17, 2010, 20:29:09

zelf heb ik geen platen, m'n vader heeft ze weg gegooid. zodoende heb ik geen draaitafel.




Begrijp ik nu goed dat je vader JOUW platen heeft weggegooid?  :-o

Marvin

nee hoor, dat waren z'n eigen platen!
die van Bassie en Adriaan die er van mij bij zat mis ik niet....!  :-D

Mexicaanse Hond

Nee, die kun je altijd nog downloaden of op CD kopen.  :-D

Eip

Ik ga morgen weer een cd kopen, ik download alleen maar om te horen of het mooie nummers zijn als ie bevalt koop ik hem. Morgen haal ik Graffiti6 colours.  :gaap:
Elac BS 203.2
Marantz SR5023
Marantz CD6006
Panasonic DMP-BDT 167

Marantz 81

ik koop ook nog CD,s en genoeg ook , over het jaar gezien een paar in de maand  pompom

en dat blijf ik doen  :yes: heb niks met downloadeb/streamen enzv nog nooit wat mee gedaan ook  :no:

bestel laatste 1,5/2 jaar regelmatig bij bol.com ,maar dat heeft meer te maken dat hun aanbod echt heel groot is

als ik tegenwoordig bij de free record shop kom ,vindt het allemaal nogal tegenvallen  frusty

en SACD is een stille dood gestorven  nopompom volgens mij  in de winkels ,,via internet nog wel e.e.a verkijgbaar maar ook steeds minder ,en het is zo zonde want SACD is zoooooooooooooooo mooi

gelukkig zijn er op gewone cd,s ook genoeg goede kwaliteit muziek te koop

WimPeu

Citaat van: Marantz 81 op november 16, 2010, 23:08:05


en SACD is een stille dood gestorven  nopompom volgens mij  in de winkels ,,via internet nog wel e.e.a verkijgbaar maar ook steeds minder ,en het is zo zonde want SACD is zoooooooooooooooo mooi


En dat is nou precies de nabije toekomst van de CD. Dat jij nog alles koopt en niks download siert je, alleen ben je een uitstervend ras.. :-P :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Marantz 81

we zien het wel he hoe het zal lopen  :yes:

voorlopig zal het nog zo blijven  byebye

renes59

Ik koop ook nog CD's en LP's, het liefst in de winkel. Als ik koop maakt het mij niet zoveel uit, CD of LP. We hebben in Groningen gelukkig nog keus. Kom je in Emmen heb je een probleem.
Streamen?, zou niet weten hoe dat gaat. Als de CD verdwijnt heb ik een probleem.
Huur wel bij Muziekweb ( bibliotheek) in Rotterdam, maak dan een kopie, vind ik het echt mooi koop ik het.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

WimPeu

Citaat van: Marantz 81 op november 16, 2010, 23:41:13
we zien het wel he hoe het zal lopen  :yes:

voorlopig zal het nog zo blijven  byebye

Weet het niet. Je ziet het zelf gebeuren met de FRS ed. Dat waren de mega verkopende winkels waar vooral de jeugd kocht maar juist de jeugd is er klaar mee. On line zal het zeker nog jaren bestaan (net als je nu nog steeds vinyl kunt kopen) maar de hele industrie gaat op termijn naar de betaal DL's , let maar op. Nog even en de eerste top bands maken geen fysieke cd's meer. Radiohead bv. is al met dat soort projecten bezig... Als je dan die CD wilt hebben zul je hem eerst moeten downloaden om 'em daarna te branden.

Citaat van: renes59 op november 16, 2010, 23:46:43
Ik koop ook nog CD's en LP's, het liefst in de winkel. Als ik koop maakt het mij niet zoveel uit, CD of LP. We hebben in Groningen gelukkig nog keus. Kom je in Emmen heb je een probleem.
Streamen?, zou niet weten hoe dat gaat. Als de CD verdwijnt heb ik een probleem.
Huur wel bij Muziekweb ( bibliotheek) in Rotterdam, maak dan een kopie, vind ik het echt mooi koop ik het.

Valt me de laatste tijd erg op dat veel mensen hier ophet forum geen idee hebben van de mogelijkheden van downloaden en streamen. Een soort van digi angst..
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

renes59

Citaat van: WimPeu op november 16, 2010, 23:51:09
Valt me de laatste tijd erg op dat veel mensen hier ophet forum geen idee hebben van de mogelijkheden van downloaden en streamen. Een soort van digi angst..
Ik denk eerder een gemiste kans?, zal ook met leeftijd te maken hebben en de desinteresse aan de digitale materie.  Ik heb een labtop maar daar staat geen enkel stukkie muziek op. Weet YouTube wel te vinden en de sites met de 30 seconden luister voorbeelden, vooral JPC.de en Muziekweb.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

WimPeu

Maar Rene kom op zeg, zo oud ben je nog niet. Ik ben ook al 45, OK een broekie vergeleken met jou. :-D  Maar ook aanzienlijk jongere leden hebben geen idee van de mogelijkheden en kwaliteiten van streamen heb ik toch vaak het idee.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES