Einde van de CD nabij?

Gestart door mars, februari 16, 2010, 15:38:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

cheese

ik koop ook nog gewoon CD's maar inderdaad minder in de gewone winkel dan vroeger............zo makkelijk op internet.

gr kees
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

MO

Doe mij maar een winkel.
Bij Concerto staan ook goede tweedehandsjes te koop, altijd leuk om door zo'n bak te gaan.
Tevens advies als je iets nieuws zoekt wat moet lijken op: ......
bla

cheese

klopt en dat is een winkel waar ik dan ook nog wel eens naar toe ga......super zaak....


gr kees
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

Sander

Citaat van: MO op februari 16, 2010, 22:02:27
Tevens advies als je iets nieuws zoekt wat moet lijken op: ......

Dat vind ik inderdaad ook een voordeel van een echte cd winkel.

Maar moet ook eerlijk bekennen dat ik veel download.

Toch als ik het echt een leuke cd vind koop ik em wel.

Meestal wacht ik wel tot ze iets goedkoper zijn.

Marantz SR8002
Marantz SA7001KI
B&W CM7(front)
B&W CMC (Center)
Jamo compact 500 (Surround)
Squeezebox classic
W&M LS-01
v/d Hul Royal Yade
Oehlbach NF1 Interlink

Marvin

Citaat van: Mexicaanse Hond op februari 16, 2010, 17:22:05
Ik vind het opzetten van een CD me niet echt meer bij de muziek betrekken dan nummers in iTunes aanklikken. Het blijft toch een stuk afstandelijker dan een LP opzetten.   

dit mag je weleens uitleggen.
wat maakt die gitarist nu anders wanneer je er zo'n zwarte schijf op hebt gelegd, of dat je hem via een mediaspeler opzet?
(behalve dan de technisch superieure kwaliteit van een dergelijke mediaspeler tov een platenspeler)
wat is het dat je meer laat genieten nadat je door de kast naar een plaat opzoek bent gegaan?

Mexicaanse Hond

#20
Citaat van: marvin op februari 17, 2010, 10:21:30
dit mag je weleens uitleggen.
wat maakt die gitarist nu anders wanneer je er zo'n zwarte schijf op hebt gelegd, of dat je hem via een mediaspeler opzet?
(behalve dan de technisch superieure kwaliteit van een dergelijke mediaspeler tov een platenspeler)
wat is het dat je meer laat genieten nadat je door de kast naar een plaat opzoek bent gegaan?
Het heeft ermee te maken dat ik platen draaien meer als een activiteit ervaar, dan een CD erin pleuren. Bovendien heeft het ook te maken met de leeftijd waarop ik veel platen draaide, mijn middelbare schooltijd. In die tijd kocht je een elpee, draaide die keer op keer, las de teksten mee en bekeek het artwork. Maar nog steeds luister ik aandachtiger naar een elpee dan naar een CD. Al is het maar omdat je na twintig minuten weer in de benen moet...

mahansz

er zijn zat internetwinkel die ver onder prijs van de real life winkels gaan. Er zijn er al een aantal genoemd, zelf koop ik veel bij www.cd-wow.nl, goedkoop, gratis verzending, prima service. verschuiving dus..

Meer algemeen, cd's zullen in mijn optiek zéér langzaam uit beeld verdwijnen (lees: een decenia). Niemand kan ontkennen dat mp3's in opkomst zijn (ipods etc.), maar daarentegen zijn er zoveel mensen die een medium tot het afspelen van een cd hebben, dat dit moeilijk weg te denken is. Kijk maar eens bij je thuis: cd-speler, dvd-speler, pc, portable spelertje, cd-speler in de auto, noem maar op (ik kom zelf op 5 uit, versus 1 ipod). Als je dat allemaal wilt vervangen voor mp3-achtige apparaten, dan ben je wel even bezig.
Eigenaar Het Nieuwe audio - beeld & geluid integratie oplossingen

joep

CD winkels komen er minder en minder. Zeker de jeugd gaat over op MP3tjes die ze van het net halen. Maar ik ga toch voor de CD of liefst de SACD. Natuurlijk beluister ik het eerst via LimeWire. Ik wil eerst horen wat ik koop en in de platenzaak besteden ze bijna geen aandacht meer aan eerst luisteren en dan pas kopen. Zeker niet op een set zoals je thuis hebt staan. Dus het is wel hun eigen schuld dat ze de markt kapot laten maken door het internet. Nu is de MP3 of 4 geen vervanging voor de CD. Die zal er wel komen maar dan zullen ze iets moeten bieden van betere kwaliteit. Of dat nu online is of een chipje wat je in een speler moet steken maakt niet veel uit. Maar de CD zal er nog wel even blijven omdat de echte HiFi fan gewoon heel veel spijt heeft dat hij zijn platen heeft verkocht. Op die enkele slimmerik na dan die ze heeft gehouden, maar zo een ben ik er helaas niet. Ik hoor graag van jullie waar goede CD beurzen zijn. Ik heb mij verkochte LP verzameling nog niet helemaal op CD en wil dat wel graag zo hebben.

HiFi gek

Denk ook eens aan de vele tweedehands platen en cd winkels in het land .


Voor degenen die uit Rotterdam komen , er zijn totaal 5 tweedehands winkels in geheel Rotterdam , bij de meeste kun je ook platen kopen en bij de plaatboef kom je ook regelmatig sacd's tegen .



Backstage --- Boergoense straat  39a                 platen en cd's en soms enkele sacd's

In en Verkoop --- Provernierssingel  89b               veel platen en cd's

De Plaatboef --- Nieuwe Binnenweg 81a               ongelooflijk veel platen en cd's en soms enkele sacd's

Second Sound --- Zwart Janstraat 110b               cd's

Songs for sale --- Meent 22a                             veel platen en cd's




Doe er jullie voordeel mee als je uit Rotterdam komt , gemiddeld genomen heb je dan de originele cd voor 3.50 tot 5.00 euro .



Groeten  EDWIN  B

mahansz

 stupid

nog een onbekende waarschijnlijk, www.marktplaats.nl  :-D :-D :-D
Net nog een gelimiteerde (geremasterde) 3cd-box van alan parsons project gekocht voor een goede lieve €5,- incl. verzendkosten  notworthy  Dat mensen hier tijd er energie insteken om voor dit geld spullen te verkopen, blijft me een raadsel :lol:
Eigenaar Het Nieuwe audio - beeld & geluid integratie oplossingen

bonbon

Citaat van: mahansz op februari 17, 2010, 14:22:41
stupid

nog een onbekende waarschijnlijk, www.marktplaats.nl  :-D :-D :-D
Net nog een gelimiteerde (geremasterde) 3cd-box van alan parsons project gekocht voor een goede lieve €5,- incl. verzendkosten  notworthy  Dat mensen hier tijd er energie insteken om voor dit geld spullen te verkopen, blijft me een raadsel :lol:

mooi Toch !! dat maakt een dag nou geslaagd! hello

grt

Koen
PM14KI, SA-1, ST17, DV7001, speaker ESS AMT1D
Rotel RA980BX, RT935AX, RCD975, sony MDS JA20ES (MD),Denon DRM 740, Thorens TD125 SME3009 Goldring G1042, Dali 350
PM17 MKII, CD14, Quadral aurum30
sony MZ-RH1(port.MD), sony ECM-MS957 microfoon

Marvin

#26
ik heb trouwens niet het idee dat de cd aan z'n eind is, is zo ongeveer de enige 'moderne' geluidsdrager die door de consument geaccepteerd is. en daardoor zal er wel een lange periode vraag blijven naar cd-spelers, dus ook aanbod. en daar waar de spelers nog worden gemaakt zal de media ook wel aanblijven.
kijk naar lp's, van begin tot heden nooit weg geweest. wél vaak de vraag/discussie of de lp wel zou moeten blijven.
er werd wel serieus naar de mogelijkheid gekeken om de cd-singles de nek om te draaien, maar daar hoor je nu geloof ik ook weer helemaal niks van.
zal nog wel even duren dus..
om downloaden tegen te gaan zullen ze de cd's in elk land op dezelfde dag moeten lanceren, evanals films.
nu kan je iets al in de hoogste kwaliteit van het net halen terwijl de Musicstore nog 2 maanden op de release moet wachten.


WimPeu

Citaat van: joep op februari 17, 2010, 13:08:05
CD winkels komen er minder en minder. Zeker de jeugd gaat over op MP3tjes die ze van het net halen. Maar ik ga toch voor de CD of liefst de SACD. Natuurlijk beluister ik het eerst via LimeWire. Ik wil eerst horen wat ik koop en in de platenzaak besteden ze bijna geen aandacht meer aan eerst luisteren en dan pas kopen. Zeker niet op een set zoals je thuis hebt staan. Dus het is wel hun eigen schuld dat ze de markt kapot laten maken door het internet. Nu is de MP3 of 4 geen vervanging voor de CD. Die zal er wel komen maar dan zullen ze iets moeten bieden van betere kwaliteit. Of dat nu online is of een chipje wat je in een speler moet steken maakt niet veel uit. Maar de CD zal er nog wel even blijven omdat de echte HiFi fan gewoon heel veel spijt heeft dat hij zijn platen heeft verkocht. Op die enkele slimmerik na dan die ze heeft gehouden, maar zo een ben ik er helaas niet. Ik hoor graag van jullie waar goede CD beurzen zijn. Ik heb mij verkochte LP verzameling nog niet helemaal op CD en wil dat wel graag zo hebben.

Ik ben het maar gedeeltelijk met je eens Joep. Die betere kwaliteit bestaat al maar wordt niet aan geboden. Is het bewijs dat Jan Modaal niks om kwaliteit geeft maar gaat voor kwantiteit. (Ik heb wel 10000 mp3tjes op m'n speler staan  :gaap:)
Kijk ook maar eens naar de gemiddelde verkoper bij een FRS....man man die snappen er helemaal niks van. Als je vraagt naar een CD die niet in de top 40 staat bestaat ie ook niet volgens hun. Ook die irritante kei harde hard core dance muziek s'ochtens om 11:00 jaagt een gemiddelde burger gauw weer de straat op.

PS
Ik heb al mijn oude LP's nog wel. :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Stadium III

#28
Topic opgeschoond naar melding
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Maurice

Citaat van: marvin op februari 17, 2010, 10:21:30
dit mag je weleens uitleggen.
wat maakt die gitarist nu anders wanneer je er zo'n zwarte schijf op hebt gelegd, of dat je hem via een mediaspeler opzet?
(behalve dan de technisch superieure kwaliteit van een dergelijke mediaspeler tov een platenspeler)
wat is het dat je meer laat genieten nadat je door de kast naar een plaat opzoek bent gegaan?
Dan heb je de inferieure kwaliteit van een LP nog nooit echt meegemaakt ;)
Een goede LP op een goede platenspeler met dito naald klinkt echt beter dan dezelfde cd. Heb dit zelf al mogen ervaren bij mij thuis, en ook anderen (niet audiomalloten) wezen de LP als CD aan, aangezien die beter klonk. Betrof een LP en CD van Tracy Chapman.
Geluid werd als vloeiender, natuurlijk omschreven.

Ik denk dat CD voorlopig wel blijft, in ieder geval zullen verschillende spelers blijven bestaan die dit kunnen afspelen. SACD etc lijkt mij een gemiste kans, hier loopt de doorsnee consument niet warm voor.
Digitaal zal wel doorbreken, hopelijk wel in een lossless formaat als FLAC of een goede OGG. Hopelijk niet in die irritante WAV formaat of de matige MP3.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude